recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af forbrugsmåler???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af forbrugsmåler???

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2009 kl. 15:55
Hvis der er nogen som har en elmåler (ikke den ved el-tavlen) og en PS3, 40Gb, ville jeg gerne have nogle målinger på forbrug i standby og startet (uden afvikling af musik, film, spil eller andet).

Tallene for min målt med sartano elmåler fra HN er:

Standby: 9W, startet: 121W. Derfor slukker jeg altid på afbryderen.


Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2007
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2009 kl. 16:55

Jeg målte lige min 60 GB nu med Spar-o-meter og stand-by forbruget var 1.8 W. I XMB er forbruget omkring de 184 stykker (svinger lidt), ved ikk om der tæller lidt at den er trådløst på nettet?

Jeg gir 1,8244 kr pr. kW og plotter jeg de tal ind i Spar-o-meter så ligger det på lige under 30 kr for PS3 i stand-by på et helt år.

Noget andet end de skrækhistorier på små 3000 kr jeg har hørt om. Dette høje beløb er hvis den altid står tændt (XMB) men man ikk bruger den. Men er der nogen der aldrig slukker sin maskine når de er færdige med den?  



Redigeret af 'DLG' - 20-Juni-2009 kl. 17:00
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2009 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af 'DLG' 'DLG' skrev:

Jeg målte lige min 60 GB nu med Spar-o-meter og stand-by forbruget var 1.8 W. I XMB er forbruget omkring de 184 stykker (svinger lidt), ved ikk om der tæller lidt at den er trådløst på nettet?

Jeg gir 1,8244 kr pr. kW og plotter jeg de tal ind i Spar-o-meter så ligger det på lige under 30 kr for PS3 i stand-by på et helt år.

Noget andet end de skrækhistorier på små 3000 kr jeg har hørt om. Dette høje beløb er hvis den altid står tændt (XMB) men man ikk bruger den. Men er der nogen der aldrig slukker sin maskine når de er færdige med den?  



Man skal dog huske på, hvis man aktiverer remote startup (eller hvad det nu hedder, det hvor man kan starte den med sin psp uanset hvor i verden man er (via internettet)), så ryger standby op på næsten 40W !!!!!

Hmmm, gad vide om jeg kan få fingrene i en sparOmeter til kontroltest.



Redigeret af Hans j - 20-Juni-2009 kl. 20:17
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2009 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Hvis der er nogen som har en elmåler (ikke den ved el-tavlen) og en PS3, 40Gb, ville jeg gerne have nogle målinger på forbrug i standby og startet (uden afvikling af musik, film, spil eller andet).

Tallene for min målt med sartano elmåler fra HN er:

Standby: 9W, startet: 121W. Derfor slukker jeg altid på afbryderen.



Jeg har en 80GB. Måling med Spar-O-Meter:
Standby: 1,6 W
Startet: 111 W

Jeg kan desværre ikke finde min Harald Nyborg-måler for sammenligning.




Redigeret af Allan Olesen - 20-Juni-2009 kl. 20:58
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu