recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af gaming computer i butik Jylland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af gaming computer i butik Jylland

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NIKK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Juni-2015
Sted: Randers SØ
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NIKK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af gaming computer i butik Jylland
    Sendt: 24-Oktober-2022 kl. 15:10
Hej

Vores søn ønsker sig, som så mange andre børn, en gamer computer.

Da min viden om computere forduftede for mange år siden, har jeg absolut ingen viden om emnet.

Jeg leder efter en butik, hvor man kan få kyndig vejledning i køb af computer, hvor jeg kan tage min søn med og rå en reel vejledning og han også føler det som en oplevelse at komme ind og købe en computer.

Jeg håber I kan hjælpe med fysiske butikker i Østjyllandsområdet (vi kører ud fra Randers). Jeg tænker vi skal besøge Fønix computer i Aarhus, men vil også gerne have andre alternativer.

Håber I kan hjælpe.

P.S. Har brugt søgefunktionen, men synes ikke lige jeg kunne finde et emne, der helt dækkede vores behov.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2022 kl. 15:15
Proshop.dk har god vejledning i åbningstiden i deres fysiske pickup point i aarhus


Redigeret af Clemen - 24-Oktober-2022 kl. 15:15
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2022 kl. 15:50
Randers Computer Center
Adelgade 8
Eller Power/Elgiganten


Redigeret af jake51 - 24-Oktober-2022 kl. 16:21
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2022 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Randers Computer Center
Adelgade 8
Eller Power/Elgiganten

Aahhh come on! Power og Elgiganten er ikke just steder, hvor du får reel rådgivning. Wacko
Til top
NIKK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Juni-2015
Sted: Randers SØ
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NIKK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2022 kl. 13:39
Tak for input. Findes der godt nok ikke andre muligheder?

Vil overveje om Proshop kan være en mulighed.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2022 kl. 14:01
Prøv at stil samme spærgmål på https://www.hardwareonline.dk/ - her kunne man måske også få noget brugt.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2022 kl. 14:20
Overvej eventuelt også Føniks Computer i Tilst og (tidl. Århus) PC-Lager i Trige. Der er også Bull Gaming i Hovedgård, men det er vist desværre kun en online butik. Ville ellers have været ganske passende.


Redigeret af azrael - 27-Oktober-2022 kl. 14:22
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2022 kl. 15:21
Hvad krav er der til hardware?
Hvad vil han spille - de nyeste spil eller lidt ældre spil?
Hvilken opløsning har skærmen - 1080p, 1440p eller 4K?
Hvad er budgettet?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
NIKK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Juni-2015
Sted: Randers SØ
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NIKK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2022 kl. 13:12
Hej alle

Tak for svarene. Jeg tænker valget falder på Fønix computer. Det ser ud til, at udvalget er størst der.

Han spiller mest fortnite for nu, men jeg vil helst ikke låse ham for meget i valget, så der ikke er muligt at opgradere senere, hvis han finder ud af, at han skal spille mere krævende spil. 

Vores budget er ca. 7.000 kr. for computeren alene (inklusiv Windows). Hvis I har bud på, valg af computer må I meget gerne komme med nogle. 

Han har i dag en relativt billig skærm. Mener det er denne. 


/NIKK
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2022 kl. 15:32
Ud fra det udbud af gaming maskiner som Føniks har ville jeg nok vælge enten

Føniks AMD Ryzen 5/RTX3060 Gamer Computer

eller

Føniks Intel i5/RTX3060 Gamer Computer

Jeg ved godt, at de ligger lidt/noget over budgetet, men efter min mening får man klart mest for pengene her. Skal så også lige siges, at Føniks ikke nødvendigvis er billigste butik at handle hos. Jeg forestiller mig at noget af det skyldes deres show rooms. Man kan godt finde lignende maskiner noget billigere andre steder.

Bemærk, at begge maskiner umiddelbart kommer uden Windows. Intet problem, for Windows selv kan downloades hos Microsoft og man kan købe billige nøgler på nettet.

Et hurtigt eksempel på en billigere version af Føniks Intel konfiguration er denne hos Proshop. Den har endda den fordel, at du kan nøjes med at købe Windows nøglen for selve Windows er præinstalleret.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
NIKK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Juni-2015
Sted: Randers SØ
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NIKK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2022 kl. 15:48
Tak for bud på computere. Vi kommer dog noget over budget på disse, så vil sige, de er uden for det spænd vi er villige til at bruge.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu