recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af gammel selector
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af gammel selector

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
PfAn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 125
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af gammel selector
    Sendt: 07-November-2005 kl. 13:55

Jeg overvejer at købe en 2-3 år gammel selector, men jeg er ikke helt sikker på hvad man får.

Giver den gamle selctor (Sagem) et bedre billede end almindelige tuner?
Er der stadig problemer med optage vha. selector fra kabeltv?

Jeg har forstået at den nyeste Sagem er hurtigere og har mulighed for digital lyd. Er der andet den gamle ikke kan?

mvh per

Per Andersen
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 14:51

Hej per

Sagem (Fransk underleverandør til bl.a. TDC) har lavet tre Selectorer, de to fås endnu.

http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=slctr giver dig svar på næsten alt og mulighed for download af mere. Du kan også søge her i forummet på selec (uden -tor på) og finde en del indlæg om modtagerne og evt. optageproblemer.

Billedet på alle modeller er bedre end analogt modtaget billede. Lyden er også fin, en selector er også en "DAB-radio".

60'eren kan times og har favoritlister og et lidt andet interface.



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 15:11
PS: Optageproblemer skulle du ikke rende ind i  medmindre du køber en noget ældre og brugt model, så du behøver ikke læse en masse indlæg om det.
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
PfAn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 125
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 15:13

Carser: Tak for svaret.

Grunden til at jeg spurgte var netop fordi der er skrevet uhyggeligt meget om problemerne med at optage, og jeg tænkte, måske naivt, at det var muligt at svare kort på det?

mvh per

Per Andersen
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 15:16

Kort: Køb ikke en Selector, der står TELEDANMARK på.

Jeg ved godt, at mine svar kan være lovligt lange.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
PfAn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 125
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 15:27

Det hjælper ikke at skrive med en mindre font!
Det med det korte svar var nu ikke møntet på det du læige skrev, men på de snesevis af indlæg, der har været om optageproblemer.

Det kan måske også blive for kort

Jeg går ud fra, at du nævner det med Teledanmark, fordi Sagem fra andre kilder skulle være bedre til at undgå optageproblemer?

mvh per

Per Andersen
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 15:42

Per,

Jeg har en TELEDANMARK Selector fra 1998. Den har firmware, der ikke updateres og giver i forbindelse med recordere visse optagehindringer. TDC kan ikke ændre på det. Derfor nævner jeg den, for optagehindringerne har at gøre med firmware og model og er ikke blot periodiske.

Den er lavet af Sagem. Det er alle Selectorer. TELEDANMARK hedder i dag TDC.

De to nyere Selectorer hedder Casema (på forpladen og ellers Sagem ICD 4210) (ca. 2000-nu) og Sagem 60 (2004-nu).

 

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
ReneB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2005 kl. 19:23

Hej Carser.

Nu er jeg blevet lidt nysgerrig, har fulgt med i tråden, og kan ikke helt se hvorfor der ikke må stå TELEDANMARK på selectoren. Er det fordi, at det fortæller om hvor gl. den er, eller er der en anden grund?

mvh

Rene´B

mvh

Rene´Bjørngaard
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2005 kl. 19:41

Hej Rene,

Ja, du har helt ret: TeleDanmark på forpladen signalerer, at det er den ældste model (Sagem ICD 3000) fra sidst i 90'erne. Den virker, jeg bruger min hver dag, men problemerene opstår, når man vil optage fra den - det eller overførsel hindres i en del situationer. Det skyldes firmware, der er fejl i og som ikke updateres. Fejlene betyder intet ved alm. dekoderbrug = se digitalt TV, måske abonnerere på programpakker eller "leje" en film i Kiosk = Pay Per View,

Optagehindringerne er grunden til, at jeg fraråder den. Ellers er jeg meget glad for min, de nyere modeller har så fungerende og supporteret firmware, der ikke driller recordere og Sagem 60 kan så også lidt mere og er mindre og hurtigere.

Jeg beklager, at det måske har været lidt svært at blive klog på mine svar og håber, det nu er på plads. Spørg evt. igen!

 



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
ReneB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2005 kl. 20:31

Hej Carser.

Tak for dit svar. Det hjælper lidt, når man er i marked for en brugt selector til sit LCD-tv, men jeg vil jo også gerne have muligheden for at optage "rigtigt", uden problemer.

Vil det så også sige, at jeg er bedre stillet, hvis jeg finder en Casema, frem for tidligere omtalte?

mvh

Rene´Bjørngaard
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2005 kl. 21:07

Hej igen.

Lige præcis! Du slipper både for kopihindringer og for at betale særligt meget  - en ny Casema tager TDC 895,- for, så mon ikke du med tålmodighed kan finde en brugt til måske 500,- hos en, der f.eks. har købt den nyeste?

Husk i øvrigt det nødvendige smartcard til 199,-/år hos TDC.



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2005 kl. 21:41
Casema'en er nu udgået/fjernet fra TDC's webside.
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu