recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af gulvhøjtaleren til EN KVINDE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af gulvhøjtaleren til EN KVINDE

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
c0olking Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2011
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af gulvhøjtaleren til EN KVINDE
    Sendt: 10-Marts-2011 kl. 11:18
Hej.

Min veninde skal have sig nogle nye "lydkasser" og hun mener at jeg har forstand på det. Det er jeg nu ikke så sikker på. :-)

Det jeg har anbefalet hende indtil videre er to nye

DALI Concept 6 (sort) fra HiFiKlubben

og denne forstærker, ny

NAD C326BEE fra HiFiKlubben.

Hun er glad for bass, og kunne godt tænke sig noget der kunne fylde rummet. Værelset det skal stå i er cirka 50-60 km2. Jeg synes ikke det skulle være alt for dyrt, for det er jo en kvinde og hendes lydøre er ikke helt finjusteret. Desuden sætter hun sig ikke ned for at HØRE musikken, uden at beskæftige sig med noget andet.

Hendes budget er meget elastisk, hun kan godt betale en del, hvis jeg (hehe, eller rettere sagt I) anbefaler noget andet. Men det skal nok holde sig under en cirka 15k alligevel.

Jeg er meget interesseret I jeres mening om det jeg har foreslået hende (som vi skal ud og kigge på idag, sent på eftermiddagen (og eventuelt tage med hjem). Men jeg er mindst ligeså interesseret i hvad I ellers mener kunne være en god idé. Det er absolut ikke et krav at det skal være fra HiFiKlubben.

Hun er ikke glad for udseendet af en subwoofer.. :-)

PFT allesammen. Og skriv endelig hvis I synes I mangler noget info.
Til top
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 11:23
Du burde tage hende under armen og gå ned og lytte på lidt B&O højttalere. Her får hun noget både for ørerne og for øjnene. Ligenu kan hun dele prisen op i 36 dele, uden gebyrer eller noget. Og forhandleren har kabler så højttalerne kan tilsluttes andet end B&O. Men selvfølgelig er der også anlæg hvis hun vil have hele pakken. 
Jeg tror du kan score gode point ved at trække hende den vej igennem, ikke at hun køber noget, men blot hun for øjne for der er flere muligheder.
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 11:37
Skønt at se at andre end mig kan lide store "lydkasser"Big smile
 
Men til 50-60 km2, skal der nok flere og større kasser til. Lidt hen efter et festival lydanlæg x50!LOL
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 11:37
For 15.000 kr. får man ikke meget B&O.

Nu kan smag ikke diskuteres, men Dalis højttalere hører ikke til i min definition af kønne højttalere, men det har du jo ikke angivet til at være en parameter i udvælgelsen. 60 km2 er desuden et PÆNT stort lokale - det kan de nævnte komponenter ikke spille op. Mon ikke det er 60 m2?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
bruger udmeldt 24 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-December-2008
Sted: 8382 Hinnerup
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 11:38
[QUOTE=c0olking]Værelset det skal stå i er cirka 50-60 km2.
Hendes budget er meget elastisk, hun kan godt betale en del, hvis jeg (hehe, eller rettere sagt I) anbefaler noget andet. Men det skal nok holde sig under en cirka 15k alligevel.

 
Et værelse på 50-60 km2!!!!!!!Shocked
 
Så kommer hendes budget på 15k vist ikke til at holde!!  LOLWink
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 11:41
Jeg regner med du mener 50-60 m2 LOL - eller er det m3 - Hvis det er 50-60 m2 er det et meget stort værelse. 
Er rummet ca. 7 x 8 m, så tror jeg du skal op i en større højttaler. Lyt også til Dynaudio.




Redigeret af Brixen - 10-Marts-2011 kl. 11:57
Venlig hilsen
KB
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 11:55
Jeg har lige købt et par Dali Lektor 6 og jeg synes bestemt de er flotte og spiller godt. Men smag er jo svært at diskutere. Nogle mennesker vil gerne have klassisk udseende højttalere (Dali og visse B&W), mens andre, især B&O entusiasterne, gerne vil have et specielt design.
Jeg personligt vil gerne have pæne højttalere, som dog stadig ligner højttalere og ikke muslinger, skåle, ufoer eller små tykke trolde (Scandyna).

Jeg vil, med al respekt for Beobrian, mene at man giver for mange penge ud til design mht. B&O. Mine forældre købte et Beosound Ouverture og et par Beolab 4000 til hele 25000 og det anlæg spiller rigtig flot, ingen tvivl om det.
Jeg synes bare ikke at det spiller markant bedre end mit til under en brøkdel af prisen og jeg er bare sikker på jeg kunne finde et anlæg der spiller lige så godt, til 2/3 af prisen eller mindre. Men bevares, det er da specialdesignet.

Til et så stort lokale vil jeg mene at hun nok skal op i et par 8" eller 10" basenheder. Et par Lektor 8 vil måske kunne gøre det for hende. Min personlige mening er at hun også bør overveje sub'en. Man kan jo efterhånden få sub'er der kan stå som et lille bord eller lign. En del heinde mener at en sub intet har at gøre i et steroesetup, men jeg mener dog at en sub vil, om ikke andet, give hende den sidste dybe bas og kan efter min mening, give det komplette lydbillede.


Redigeret af mfhansen82 - 10-Marts-2011 kl. 11:56
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
c0olking Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2011
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 11:56
Jeg synes også det så forkert ud, men kunne ikke se fejlen, det kunne I. :-)

Cirka en 50 m2 er lokalet.

Hun synes dog de er pæne nok.

I skal også lige vide at hun kommer fra sit konfirmations-anlæg, og hun er 26 år..

Men prisen på det jeg har fundet i klubben, er det en fornuftig pris?

Det bliver ikke B&O pga prisen.


Redigeret af c0olking - 10-Marts-2011 kl. 11:57
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 11:58
Hvilken type musik har hun tænkt sig at spille på anlægget? For hvis det hovedsagligt er diskodasko, er det måske endda Cerwin-Vega vi snakker?
Men hvilken musik?
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af c0olking c0olking skrev:

Jeg synes også det så forkert ud, men kunne ikke se fejlen, det kunne I. :-)

Cirka en 50 m2 er lokalet.


Så tror jeg dem du har fundet, bliver for små. Jeg har Dynaudio med 2 x 8" bas i en stue på 20 m2, og de kunne også spille 50 m2 op. 
Dali concept 6 er kun 2 x 6", og der er noget mindre bas i end i mine. Nogle af mine venner har dem, så jeg kender dem godt.
Venlig hilsen
KB
Til top
dysterland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 12:15

I skulle prøve Focal Chorus 716 V: http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=99_102&products_id=272

Jeg har selv haft den mindre Chorus 806 V til test, og den imponerede mig virkelig, også med hensyn til basniveau: http://hififorfolket.dk/index.php?id=63

Og de kan faktisk fint trækkes af den NAD forstærker, du har fundet - jeg havde noget lignende koblet til i min test, som du kan se.

Og ellers er der jo mange muligheder på brugtmarkedet.



Redigeret af dysterland - 10-Marts-2011 kl. 12:16
HTPC, V-DAC, Nakamichi CA-5E II, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980

Hififorfolket.dk
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af c0olking c0olking skrev:

Jeg synes også det så forkert ud, men kunne ikke se fejlen, det kunne I. :-)

Cirka en 50 m2 er lokalet.


Så tror jeg dem du har fundet, bliver for små. Jeg har Dynaudio med 2 x 8" bas i en stue på 20 m2, og de kunne også spille 50 m2 op. 
Dali concept 6 er kun 2 x 6", og der er noget mindre bas i end i mine. Nogle af mine venner har dem, så jeg kender dem godt.

Enig, især når hun nu er så glad for bas. Men det afhænger jo som sagt også af hvilken slags musik hun vil spille og hvor højt det skal være. Vil hun blæse naboerne ud med Beethovens niende eller skal hun hyggelytte til en gang Slipknot?? LOL
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu