recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af gulvhøjtaleren til EN KVINDE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af gulvhøjtaleren til EN KVINDE

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 13:17
Det er en stort rum.
 
Dette vil i hvert fald kunne spille det op.
 
Om de så kan accepteres er så en anden sag. Til så stort et rum ser man dem vel ikke så meget alligevel.
Til top
c0olking Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2011
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 13:31
Jeg er lidt bange for at jeg har spildt jeres tid, idet at jeg ikke korrekt har opgivet hvor stort rummet er m2 mæssigt. :-(

Stuen er højst 30m2.

Det bliver jeg sku nød til at beklage, det er min egen vurdering af rummet der er helt hen i vejret.

Er der nogen der kan svare på om prisen på kr. 1999,- per højtaler er OK eller om det taget mig lidt i nullet? Er forstærkeren overkill, eller kunne hun nøjes med NAD 316BEE?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/gulvfront/cerwin-vega_xls-215_hojttaler.htm


Arj, det er da ligegodt for groft at anbefale sådan noget bras. Både udseendet og især lyden lugter langt væk.

En højttaler med godt kvindetække, som jeg har nævnt før, er Monitor Audio Silver RX6 i hvid højglans. Den lyder rigtig godt, og har tilsyneladende en høj WAF, i forhold til andre gulvhøjttalere.


Redigeret af Naiera - 10-Marts-2011 kl. 14:06
Til top
Flim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 13:47
Jeg har "fået lov" til at købe nogle Monitor Audio RS6 (den lidt ældre udgave) og de spiller vores stue på 30 m2 op perfekt sammen med en HK970 forstærker. Mine er i sort træ. Den nye udgave RX6 minder meget om RS6.
 
Det var de mindste gode gulvhøjtalere jeg kunne finde, og de spiller sgu godt. Desuden har de en høj WAF, da min kæreste accepterede at få sådan et par ind i stuen. Kan kun anbefales. Jeg gav i sin tid 3000,- pr. stk, og en forstærker til 3300,- (for NAD BEE326), så rammer vi nok 10K inkl. kabler.
 
Det bliver hun glad for.
DS214play
DVBLink
Så skal der fanme optages og streames!
Til top
c0olking Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2011
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 14:07
Er der nogen der kan svare på om prisen på kr. 1999,- per højtaler er OK eller om det taget mig lidt i nullet? Er forstærkeren overkill, eller kunne hun nøjes med NAD 316BEE?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 14:14
Det ville da være ærgerligt kun at bruge 2k på forstærkeren, når budgettet kan gå helt op til 15k.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 14:29

Jeg synes det er en lille smule forudtindtaget at sige at fordi hun er kvinde, så har hun nok ikke brug for særligt gode højttalere. Jeg oplever gang på gang at kvinder, fordi de ikke er så forudindtagede som mænd har det med at være fordi vi kigger teknik først og lytter bagefter, er meget bedre til at pinpointe forskelle på forskelligt grej (spørg p.las hvem der er overdommer hjemme hos ham LOL). Dét der er afgøernde der, er imidlertid om de er musik-interesserede eller ej. Hvis man ikke interesserer sig en meter for musik generelt, så vil man heller ikke synes at forskellene har nogen betydning. Hvis musik generelt rører én, så kan man sagtens få glæde af bedre lyd - hvadenten man er mand eller kvinde.

Dét der er problemet hvis man skal generalisere om kvindfolket, er at de oftest ikke kan se sammenhængen i at en højttaler skal være stor for at lyde godt. Spiller man på en stor, god højttaler og en lille, dårlig højttaler, så siger de ALTID at de vil have lyden fra den store, men "hvorfor kan man ikke få dén lyd fra den lille kasse?"
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Jeg synes det er en lille smule forudtindtaget at sige at fordi hun er kvinde, så har hun nok ikke brug for særligt gode højttalere. Jeg oplever gang på gang at kvinder, fordi de ikke er så forudindtagede som mænd har det med at være fordi vi kigger teknik først og lytter bagefter, er meget bedre til at pinpointe forskelle på forskelligt grej (spørg p.las hvem der er overdommer hjemme hos ham LOL). Dét der er afgøernde der, er imidlertid om de er musik-interesserede eller ej. Hvis man ikke interesserer sig en meter for musik generelt, så vil man heller ikke synes at forskellene har nogen betydning. Hvis musik generelt rører én, så kan man sagtens få glæde af bedre lyd - hvadenten man er mand eller kvinde.

Dét der er problemet hvis man skal generalisere om kvindfolket, er at de oftest ikke kan se sammenhængen i at en højttaler skal være stor for at lyde godt. Spiller man på en stor, god højttaler og en lille, dårlig højttaler, så siger de ALTID at de vil have lyden fra den store, men "hvorfor kan man ikke få dén lyd fra den lille kasse?"
Jeg kunne ikke være mere enig med dig OttoSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/gulvfront/cerwin-vega_xls-215_hojttaler.htm


Arj, det er da ligegodt for groft at anbefale sådan noget bras. Både udseendet og især lyden lugter langt væk.

En højttaler med godt kvindetække, som jeg har nævnt før, er Monitor Audio Silver RX6 i hvid højglans. Den lyder rigtig godt, og har tilsyneladende en høj WAF, i forhold til andre gulvhøjttalere.
Hmm, det er da vist kun din personlige mening. Som jeg i øvrigt mener at en spørger ikke kan bruge til en hat. Hvorfor er Cerwin-Vega en dårlig højttaler?? Jeg tror godt jeg ved hvad du mener, men for at rådet skal give mening, må du da uddybe det lidt.
For jeg vil da mene at en Cerwin-Vega til enhver tid vil slå en stor B&W, Dali eller JBL, når det drejer sig om at pumpe en fest i gang med noget dance eller techno.
@C0olking
Hvis din veninde hører meget forskellige musik, eller musik som ikke ligger i dance/trance/techno eller heavymetal genren ol. så vil et par Cerwin-Vega højttalere nok ikke være det rigtige. Cerwin-Vega er som sagt kendt for at kunne uddele basmæssige tæsk. Og det kan de også. De kan levere et lydtryk der kan få dig til at græde blod. Men resten af lydbilledet vil drukne. Og de har slet ikke diskant og mellemtone nok til at kunne give et varieret og behageligt lydbillede. IMO.
 
Til et rum på 30kvm vil jeg sagtens kunne anbefale et par Dali Lektor 6 (da jeg selv har disse) eller et par Lektor 8. Ikon 6 MK2 er også en fremragende højttaler, men personligt synes jeg den bliver for skarp i diskanten (det er klart med to diskatenheder, bånd og softdome). Lektor 6 har en mere blød lyd.
Lektor 8 kunne også være et alternativ. I det prisleje har B&W også noget at byde på, men jeg kender dem ikke. Men de fleste B&W ejere herinde er glade for dem. I grunden tror jeg at sålænge i vælger et par højttalere af rimelig kvalitet og ellers lytter dem igennem, så skal hun nok blive glade for dem.
 
Angående forstærker så skal i være klar over at en regulær forstærker som NAD C326BEE ikke har receiverdel i sig og derfor ikke kan spille radio uden en seperat radiodel. Jeg ved ikke om det er aktuelt, men bare så i er opmærksom på det.
Jeg ville nok i stedet gå nummeret højere og købe NAD C356BEE. Den har lidt mere at arbejde med. Og så er der stadig godt med rum (ca. 10000) til at købe højttalere for.


Redigeret af mfhansen82 - 10-Marts-2011 kl. 16:38
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 19:30
Det er ikke så svært at finde anlæg og højtalere til det rum og den prisklasse, min egen tommelfingerregel er at hvis forstærkeren koster 4000,- skal højtalerne kost 8000,- Jeg ville også gå i HIFI klubben og finde en god forstærker og et sæt BW højtalere ikke at forveksle med BO som jeg aldrig vil anbefale for nogen medmindre de køber for udseendet og ikke for lyden.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
dysterland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 19:59

Hvis det skal være gulvhøjttalere til max. 2000 stykket, så er der efter min mening (kun) ét supergodt valg, nemlig XTZ 89 Front - her i valnød, men kan også fås i sort: http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/golvhogtalare/rubrik_6

Jeg har selv ejet sådan et par, og de lammetæver Dali Concept helt vildt (som jeg også har haft til test). XTZ laver i det hele taget drøngode højttalere til prisen, og i denne helt billige ende er der nærmest ingen konkurrenter.

Og XTZ 89 Front kan udmærket trækkes af en NAD C316BEE forstærker - jeg havde selv en endnu svagere NAD til at trække mine. NAD er i det hele taget et godt valg til XTZ, fordi NAD's varme lyd supplerer XTZ's neutrale klang godt.

Jeg har for øvrigt også testet NAD C316BEE, hvis det har interesse: http://hififorfolket.dk/index.php?id=59



Redigeret af dysterland - 10-Marts-2011 kl. 20:02
HTPC, V-DAC, Nakamichi CA-5E II, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980

Hififorfolket.dk
Til top
brfcjon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 21:14
Prøv at se på Gato Audio. Det er et dansk produkt med fantastisk lyd og de har lagt meget fokus på designet også.

http://gato-audio.com/index.php

Det er desuden et par meget serviceorienterede gutter der står for det.

vh
Kasper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu