|
køb af hardware |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
kunne godt bruge en slags skema der kan fortælle hvad de to platforme har af positiv og negativ sider ved htpc brug
JordanDK hvad bruges Trancode til?
|
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
Her kan du se hvilket 1600 MHz memory blokke DH61AG understøtter Redigeret af Brianigenigen - 12-Januar-2013 kl. 13:19 |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Jeg brugte bare de billige 1600mhz fra Cosair.
Gigabyte |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Der er ingen fordele eller ulemper, både en Intel i3 og evt en AMD gør et fantastisk stykke arbejde i HTPC sammenhæng. Jeg er rigtig glad for begge systemer og de opfylder vores behov herhjemme i husstanden hvor vi er 5 personer. Transcode kan du bruge hvis du fx har en server kørende ved siden kan være plex eller andet, så kan du streame til din telefon/tablet eller hvad det nu skal være uden for hjemmet også blu-ray. Der skal man mindst have en i5 ved Intel. Kan også være Transcode af et tv signal over netværket derhjemme. Den hurtige opridsning består i Intel har generelt lavere TDP over hele linjen, dvs som nævnt tidligere de bruger marginalt mindre strøm og udvikler mindre varme og er bedst til Linux. AMD har bare langt mere overskud og power hvis man har brug for det. Begge de AMD'er jeg linkede til understøtter 3D og HD lyd, samme gør alle Intel's i3 - i7 modeller. Jeg kan lide både Intel og AMD og ingen af produkterne er forkert at købe og ingen af produkterne er markant bedre end hinanden i HTPC sammenhæng udover rå power til AMD's fordel hvis vi tager i3 som udgangspunkt. Nogle i5 og i7 er på fuld højde med AMD's A10 processorer. Så om du køber det ene eller det andet er hips om haps. Hvis du vil have mest ydelse for pengene og du kører windows så det AMD du skal vælge, da du skal op i de høje i5 og i7 processorer fra Intel, før de når på højde, men også til en del højere pris.
Redigeret af JordanDK - 12-Januar-2013 kl. 19:42 |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Øhh hvordan kan du konkludere at jeg har noget imod AMD ??
Jeg har intet imod AMD, jeg har haft flere AMD c'uer end INTEl, B.la Den eneste Iwill Dual Opteron, Dual core, Mini PC I DK, Iwill Z-MAX D2). Link til VR-Zones review, da Iwill ikke eksistere mere. http://vr-zone.com/articles/iwill-zmax-d2-dual-opteron-sli-sff-review/2817.html Vildt system for sin tid, verdens hurgtigste desktop/cm2. i Øvrigt købt direkte PÅ Iwill's fabrik i Taipei, Taiwan. Min soveværelse HTPC var i et år baseret på en AMD E-350 APU/CPU. Den er bare ikke god nok til mange Blueray Rips, derfor er den nu skiftet ud med en Pentium G2120, den æder ALT der bliver smidt efter den, med undtagelse af BlueRay 3D. Intel's CPU'er ER bare hurtigere pr Watt, det er ikke noget jeg gider at diskutere, det er der masser at test's der dokumentere. ( incl mine egne) Problemet med AMD's APU'er er, at en intel i øjeblikket bruger mindre energi på den samme opgave, og effektivitet er nøglen i HTPC øjemed. I de gamle Pentium 4 dage, 2003-2006, var det omvendt, der var Athlon64(X2) langt mere effektiv end intels, specielt ide var LANGT bedre end intel, så kom core duo, og siden den dag har det bare været intel der er hurtigst /watt. Det er rigtigt at grafikkortet i AMD's APU'er er hurtigere end Intels, specielt til Spil, men da vi snakker HTPC, er det irrelevant. i3 fungere fint med transcode (720P/1080i, ikke 1080P) og ja jeg kører dagligt med RemotePotato, med transcode til min tlf. Og hvis en i3 ikke er nok findes der en dejlig i5 på 2.3GHz på MAX 45W TDP: http://www.edbpriser.dk/processor/core-i5-i5-3570t-6-mb-oem-bakke-id-6779801.aspx Links til en test. http://www.tomshardware.com/reviews/a10-5800k-trinity-efficiency,3315-11.html En anden begrænsning er de dårlige LINUX drivere (og ofte windows), og den manglende support fra AMD's side generelt, husker forfærdelige pixelerings issues med HD2400/2600/3400/3600 serien med DR HD fra DVB-T, det kan du læse Meget mere om på dette fora. Det blev aldrig helt godt, og AMD gad da ikke tage et lille Land som Danmark seriøst. Mvh Gigabyte Redigeret af gigabyte - 13-Januar-2013 kl. 00:59 |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
jeg kan ikke rigtigt finde udaf at sammenligne de cpu dem i testen som du linker til gigabye hvorfor har de ikke sammen ghz
hvis nu vi tager denne http://www.edbpriser.dk/processor/a-serie-a10-5800k-4-mb-amd-processor-in-a-box-pib-id-6996415.aspx hvilken intel skal den så sammenlignes med med hensyn til ydelse? mit amd system syntes jeg bliver meget varm også larmer blæser meget. jeg har nok glemt at sige at der også skal kunne streame til to clienter men det giver sikkert ingen problem da mit nuværne setup gør det uden problemer |
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
Du kan nok ikke vælge en værre cpu end den du linker til, den forbruger 100w ved fuld load.
At køle 100w er svært uden at det larmer, vandkøling kan gøre det rimeligt stille men fylder meget. Ang ydelse, så når den ikke en Intel i5 til sokkeholderne, undtaget det indbyggede grafikkort i 3D(spil), der er AMD'en hurtigere. En Intel i5 ivybridge er den hurtigste cpu/watt, i high performance segmentet. Er det spil det drejer sig om, tag en i3/i5 og et GeForce 650ti eller 670 hvis det Drejer sig om 'rigtig' gamer pc. Mvh Gigabyte |
|
|
|
![]() |
|
har læst lidt i andet tråd at hvis man skal afvikle 3d så skal man ind og lave justeringer og ved amd så går det hele automatisk hvordan skal det forstås?
|
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
Hvad 3d, vil du afvikle, spil, glem onboard, i hvertfald Intel.
i3 3225 har HD4000, INTELS KRAFTIGSTE, ONBOARD VIDEO. Stadig langsommere end AMD' a8/10 men er det en spille pc, eller mediecenter du vil have ? Mvh Gigabyte. |
|
|
|
![]() |
|
3D BlueRay og 3D kanaler nedtaget men parabol
|
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Gigabyte: Undskyld min konklusion var forkert.
Nvidia skal du manuelt stille om du vil se 3D og manuelt slå det fra bagefter igen inde i driver indstillingerne. AMD gør det automatisk og mener jeg også Intel gør. Som Gigabyte skriver og som jeg nævnte tidligere, jo lavere TDP jo lavere varme = mindre støj. a10-5800K er med unlocked multiplier, så den er god til overclock og gaming, men vil også larme mere pga den høje TDP som Gigabyte nævner. Hvis den skal være så lydløs så muligt, så skal den have så lav TDP som muligt. Hvis du gerne vil have power performance samtidigt med, så skal du vælge en i5, i7 med så lav TDP som muligt 35W ligger de laveste på. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
dieseldk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 368 |
Låner lige denne tråd da jeg kigger efter noget ligende
Skal bruges til 1080p mkv og lidt 3D bluray, Regner med en i3 3225, Intel boxed så er der køler med ikke? Crucial ram http://www.edbpriser.dk/ram/crucial-2-x-4-gb-id-6794772.aspx Intel bundkort DH61, men hvad er forskellen på DL, AGL, AG og hvad mangler med udover kassen hvis man køber en gros? Kigger på denne ssd http://www.edbpriser.dk/ssd-solid-state-drive/samsung-840-series-mz-7td120-120-gb-id-7036676.aspx eller er der noget bedre/billigere man skal vælge kan ikke helt finde en tråd i hvad folk siger man skal holde sig fra. Kabinet ved jeg ikke med faldt over dette engang i en tråd og det ser fint ud men da den alligevel skal gemmes væk kan der måske spares noget her http://www.edbpriser.dk/kabinet/streacom-f1c-evo-id-6984227.aspx Ved ikke om jeg mangler mere? Har en logitech fjernbetjening jeg skal styre med, men har en ir USB modtager men hvis det kan løses smartere uden at koste for meget er det et plus. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |