recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - køb af hardware
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

køb af hardware

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
sskova Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juni-2009
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sskova Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 17:37
Kiggede læææææænge på Gigabyte's anbefaling af DH61AG, men endte med Intels NUC løsning, der løb op i ca 3000kr plus OS. Det er en super lækker løsning, der ikke fylder noget særligt og blæseren kan man overhovedet ikke høre :o) Produktet blev lanceret i Q4/2012, så det er lidt over et år nyere end DH61AG.

Se mit kit her

Intel NUC:
Intel
Anandtech.com
Proshop

RAM

SSD

Jeg havde allerede et DVD drev, men ellers kunne man jo købe dette
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 21:12
Ser sgu fantastisk ud, fylder jo ingenting. Clap
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 23:54
Mit råd ville være, gå uden om intel HDxxxx.
En HD6450 -> Lavet til mine forældre, og bruger en i et andet værelse.
eller GT430 -> Bruges i stuen
Kører bare så meget bedre.
Især er jeg glad for GT430 med tesla driver mod, og LAV filter i MP, det virker bare godt, og er af dem alle mest problem fri.
I en kort over gang har jeg måtte nøjes med en P3000 (intels prof udgave af HD3000) inde i stuen, og det blev bare mere tydeligt hvor meget bedre video kører på GT430'eren.

Det skal siges, at jeg ser for det meste ser andet, end noget med 25/50 billeder pr. sekund.

En billig (helt billig) S1155 cpu Celeron G550T (35W) 335kr

ZOTAC GeForce GT 430 (512 MB) 430kr (uden blæser)

Men kun fordi at jeg havde den til overs fra et andet build, ellers havde jeg sparet de sidste fedt øre. Cpu'en står og klør sig i røven - og jeg har end da låst den til 1600Mhz.

For alt i verden - SSD !

.....
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 03:38
Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Låner lige denne tråd da jeg kigger efter noget ligende
Skal bruges til 1080p mkv og lidt 3D bluray,
Regner med en i3 3225, Intel boxed så er der køler med ikke?

Kigger på denne ssd
http://www.edbpriser.dk/ssd-solid-state-drive/samsung-840-series-mz-7td120-120-gb-id-7036676.aspx
eller er der noget bedre/billigere man skal vælge kan ikke helt finde en tråd i hvad folk siger man skal holde sig fra.

Hej Dieseldk.

Her er et link til hvad jeg lige har læst om Samsung 840 non Pro:

'More immediate-term, Samsung is using triple-level cell in its 840 (non-Pro) drive to help bring down cost, albeit at lower performance and with less endurance. Although read speeds from the 840 come close to the flagship 840 Pro, writes are much less impressive. More important, the 840 doesn't cost any less than the drives out there equipped with MLC NAND, which was supposed to be the whole point.'

Jeg ved ikke om du skal bruge din til andet?

Og jeg ser Core i3 I3-3225 som er en 55W til en pris af 932 kr.

Men jeg har lige købt en Intel Core i5 3335S 2.7GHz 6MB Quad Core 65W Ivy Bridge incl. forsendelse til 950 kr.

Forsendelsen tog 3 dage ( Standard Int'l Shipping ).

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 03-Februar-2013 kl. 03:50
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 03:41
Held og lykke med told:

Item location:
Hong Kong, Hong Kong
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 03:47
Jeg skulle ikke betale, men ved jeg godt at andre måske skal.

Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2009
Point: 368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 11:04
Skal bruge den til at køre xbmc under Linux, måske Windows hvis det bliver nødvendigt for at få 3D bluray til at køre, har mine media filer på en nas så skrive hastighed på den er måske ikke det vigtigste bare holdbarheden er god.
I3 skulke som jeg forstår det bare æde mkv og bluray iso filer også er det vil om at gå efter lavt strøm forbrug så der er mindst muligt varme man skal af med
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

bare holdbarheden er god 

Hej Dieseldk.

Jeg ved ikke hvordan du definerer holdbarhed og levetid så jeg har ovesat en linie fra mit ovenstående citat:

Samsung bruger triple-level celler i sit 840 (non-Pro) drev for at hjælpe med at bringe omkostninger ned, det giver en lavere ydelse og med kortere levetid ( less endurance ).

Hilsen Carsten.
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2009
Point: 368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 19:00
Det læste jeg så ikke af en eller anden grund :-)
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu