|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2370 |
![]() Sendt: 20-Juni-2009 kl. 00:23 |
Er der alternativer op til max. 3.500 kr.? Jeg er interesseret i en receiver der kan klare højtalere på 6 Ohm, og jeg skal have mulighed for at justere niveau'et på baghøjtalerne. |
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Jeg ved ikke, hvordan det er i dag. Jeg faldt over denne måling fra sidste år, hvor en Onkyo 605 deltog:
![]() Hele indlægget kan ses her: http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=195145&am p;am p;st=30&p=1921630&#entry1921630 Er der nogen, der har kendskab til andre tilsvarende tests, hvor flere receivere er målt efter samme standard? Redigeret af Allan Olesen - 20-Juni-2009 kl. 10:27 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Hej Kaizer. Kan da kun sige at det er temmeligt opblæst, det med varmeudvikling. Så længe man sørger for at der er luft omkring den, bliver den ikke varmere end andre mærker. Mht. saft og kraft til at drive mine store B&W gulvhøjttalere, har jeg nu aldrig manglet noget. Recieveren er temmeligt ligeglad med hvilken impedans højttalerne er. Kører selv med 8 ohm i fronter og 4 ohm i surround, og det spiller. Når der køres auto opsætning med målemikrofonen, justeres niveauerne korrekt i alle højttalerne. Hvis man ønsker det, er det meget let at gå ind i menuen og lave ekstra justeringer. Og til slut, så har jeg faktisk min Onkyo til salg i øjeblikket. Og det er udelukkende fordi jeg ønskede at skifte til Pioneer over hele linien. |
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2370 |
![]() |
Ja, det er det jeg mener. Det er ikke imponerende. Den er ikke alene om at have pumpede specs, men det er en noget grotesk overdrivelse. Så kunne jeg købe en AVR255 i stedet for, men den koster så 5.000 kr, og det er jeg ikke interesseret i at give. Er der andre input ang. varme problemet?! Jeg har ca. 90 mm. plads over min nuværende receiver (der er 170 mm høj); der er ingen frontlåge eller bagbeklædning. Fra bagsiden af reolen til væggen er der ca. 120 mm. |
|
![]() |
|
Hyl.dk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 353 |
![]() |
Jeg tror absolut ikke du får problemer med varmen i det setup. Jeg har på lidt mindre plads i højden og ingen plads til bagvægen, en Marantz SR5003 med en DVD-afspiller ovenpå til at stå. Det giver ingen problemer overhovedet.
|
|
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60 * Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp) * Front - XTZ 99.36 MK1 * Center - XTZ 99.25 MK1 * Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul) |
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() |
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |