recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af HDD optager (Phillips 3595H)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af HDD optager (Phillips 3595H)

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
***7*** Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af HDD optager (Phillips 3595H)
    Sendt: 02-April-2008 kl. 15:08

Hej jeg skal have købt en HDD optager, og mit valg er egentlig faldet på denne Phillips, men da jeg ikke ahr så meget forstand på det, vil jeg lige høre om jeg skal gøre anderledes.

Mine krav er:

1. Skal afspille DVD i fornuftig billedkvalitet, hvilket min 3 år gamle DVD afspiller egentlig gør.

2. Skal gerne kunne se TV og DVD evt optagelser, mens jeg optager på HDD.(den slags jeg ikke kan finde info om når jeg søger på maskinerne)

3. kke være alt for kompliceret

4. Vil gerne kunne tilslutte et Yamaha YSP-900 system.

Info:

Jeg har et "gammeldags" TV med scart og jeg har kabel TV, så DVD-T er nok ikke så vigtigt for mig, da jeg næppe vil få brug for det eller hva? og jeg ville helst slippe så billigt som muligt.

Kan jeg nøjes med den Phillips her .http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=404750 

eller er den Pana her de ekstra penge værd for mig (+40%)http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=399754

 

Til top
DonSilicone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 17:54

1. OK DVD kvalitet.

2. OK - det eneste den ikke kan er at afspille den TIMER optagelse, den er ved at optage.

3. Meget simpel at betjene med onscreen hjælp på dansk til alt.

4. Pas

Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 18:37
Eller en Sony 650eller 750 til ca samme pris som Philipsen,opfylder 1,2 og 3 og hvorfor ikke 4 også.
MVH Frank Pedersen

Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 20:25
Nogen speciel grund til at du kigger på en Panasonic DMR-EX87 når du ikke har behov for DVB-T? Til en lidt lavere pris kan du få en Panasonic DMR-EH58 som er nyere end EX87 og ikke har DVB-T.

For Panasonic er svaret ja til punkt 1 og 2, punkt 3 kræver en nærmere definition af ikke alt for kompliceret. Jeg har selv en EH58 og synes den er nem at bruge, men menuerne er på engelsk. Til punkt 4 må jeg melde pas for jeg har aldrig været i nærheden af et Yamaha YSP-900 system eller hørt om det forbundet til en Panasonic recorder. Umiddelbart vil jeg tror at det kan forbindes da forbindelse til højtaler systemer ikke er noget ualmindeligt.
Til top
***7*** Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 21:21

Tak for svarene.

"det eneste den ikke kan er at afspille den TIMER optagelse, den er ved at optage"

Betyder det at man ikke kan pause og se videre i det program den optager dirkekte ?

 

"Eller en Sony 650eller 750 til ca samme pris som Philipsen"

Prisen ca den samme og har også HDMI, men kun 160 GB. Til samme pris skal jeg gerne have noget for den midre HDD. Kan jeg pause og afspille det den er ved at optage, er der bedre kvalitet, eller er der noget bedre ved Sony modellerne?

"Nogen speciel grund til at du kigger på en Panasonic DMR-EX87 når du ikke har behov for DVB-T? Til en lidt lavere pris kan du få en Panasonic DMR-EH58 som er nyere end EX87 og ikke har DVB-T"

Havde set den rost her, og den har næsrmest alt, og har ikke set folk postet problemer relateret til netop denne afspiller, det var derfor.

De andre modeller er ikke så gode, da de stort set når samme pris som EX87 hvis jeg ikke skal købe ved "dårlige" forhandlere jeg ikke er tryk ved.

Kunne ikke finde EH58 hos EDBpriser.

"nærmere definition af ikke alt for kompliceret"

Jeg plejer gerne at kunne finde rundt i menuer og sådan, men sådan jeg kan sætte tingene op og afspille uden at skulle have forstand på hvordan billede opsætninger og sådan bør være i mere komplicerede indstillinger.

 

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af ***7*** ***7*** skrev:

Tak for svarene.

"det eneste den ikke kan er at afspille den TIMER optagelse, den er ved at optage"

Betyder det at man ikke kan pause og se videre i det program den optager dirkekte ?

Betyder at hvis den timeroptager, kan du ikke se det den optager. Men hvis du manuelt starter optagelse, kan du godt

"Eller en Sony 650eller 750 til ca samme pris som Philipsen"

Prisen ca den samme og har også HDMI, men kun 160 GB. Til samme pris skal jeg gerne have noget for den midre HDD. Kan jeg pause og afspille det den er ved at optage, er der bedre kvalitet, eller er der noget bedre ved Sony modellerne?

Sony er spækket med muligheder som de fleste aldrig får brug for.

"Nogen speciel grund til at du kigger på en Panasonic DMR-EX87 når du ikke har behov for DVB-T? Til en lidt lavere pris kan du få en Panasonic DMR-EH58 som er nyere end EX87 og ikke har DVB-T"

Havde set den rost her, og den har næsrmest alt, og har ikke set folk postet problemer relateret til netop denne afspiller, det var derfor.

Skal oplyse at jeg og et par stykker mere har lidt problemer med hoppende/dobbelte undertekster ved optagelse med DVB-T fra DR1. Der går dog mdr mellem at det sker.

De andre modeller er ikke så gode, da de stort set når samme pris som EX87 hvis jeg ikke skal købe ved "dårlige" forhandlere jeg ikke er tryk ved.

Kunne ikke finde EH58 hos EDBpriser.

"nærmere definition af ikke alt for kompliceret"

Jeg plejer gerne at kunne finde rundt i menuer og sådan, men sådan jeg kan sætte tingene op og afspille uden at skulle have forstand på hvordan billede opsætninger og sådan bør være i mere komplicerede indstillinger.

Her er Panaen rimelig nem out of box. Jeg havde feks. større besvær med Sony.

Link til billigste EX87EN-K

http://hifisalg.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=1973 68&SamleMenuID=&gruppe=5088&Extended=&SiteID =3&Show_description=0&serie=&producent=Panasonic  

Til top
***7*** Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 23:03

Tja jeg kan købe Phillips 3595H til 2400 kr i Odense hvor jeg bor, og jeg har svært ved at finde "kvalitets" mærker til samme pris med de samme specs.

Hvis jeg skal have en med det "hele" så har EX87 til godt 3400 kr det nok, og mange af alternativerne til Phillips kommer derop ad eller har mindre HDD.

Mest vigtigt er det om jeg kan få bedre kvalitet end 3595H for den samme pris, eller om det er et fornuftigt køb.

Det vigtigste er at den ikke har for mange begrændninger i brug og optagelse på samme tid, og så kvaliteten af DVD afspilning da jeg ser mere DVD end TV.

Den skal naturligvis kunne optage fra alle programmer de næste år, betyder ikke alverden om optagelserne ikke kan blive digitale, hvis bare de kan optages i analogt

 

Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 23:03
På grund af den måde som siden er bygget op på kan man ikke linke direkte til et produkt, men GodPris har et tilbud på en EH58EC-K med 1x 1GB USB stick og 5x DVD-R til 3199,- (plus 50,- i fragt).
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 23:07

 

 Hvis du er på KabelTV, så er der ikke noget problem med, at den kun har Analog Tuner, med egen antenne bliver den Analoge Tuner ubrugelig om små 2 år. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 23:53

Her er det tilbud med memorystick og DVD-R skiver

http://www.godpris.dk/shop/default.asp



Redigeret af Kampus - 02-April-2008 kl. 23:54
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Her er det tilbud med memorystick og DVD-R skiver

http://www.godpris.dk/shop/default.asp



Under "DVD-Optager" -> "DVD/HDD Optager" -> "Panasonic DMR-EH58" (Klik på teksten og læs under detaljerne)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 00:16
Den er også i hovedvinduet.....skifter mellem flere tilbud
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu