Hej piger og drenge
Jeg er blevet meget forelsket i Sonys HDR-TG3 og har besluttet at det skal ejes.
Men som andre måske også har bemærket kan det erhverves i USA (fra den 15. maj ca.) for 899 USD samt 999 USD med et ekstra batteri, lader og taske. Med dagens dollarkurs snakker vi en dansk pris på lige under 5000 (med ekstraudstyr). Med en dansk pris på ca. 7800 kr er det jo en ganske god besparelse og jeg er selv i USA ofte så det skulle ikke være noget problem at få fat i.
Nu er spørgsmålet om der er problemer med at købe en US model i forhold til den europæiske?
På Sonys US side står der under specs følgende:
Video
- Video Signal System : NTSC color, EIA standards
- Format(s) Supported : HD: MPEG4 AVC/H.264 SD: MPEG2
Vil det være et problem at bruge det i DK?
Jeg synes at have læst der ikke skulle være forskel på HDTV signalerne i form af PAL og NTSC men jeg har sikkert fået noget galt i halsen. Eller er det kun relevant hvis man vælger at optage i SD, mpeg2? Kan nogle flinke mennesker herinde lige sætte tingene på plads.
Det skal lige siges at jeg vil sætte det direkte til HDMIen på min plasma og se det jeg har optaget, samt evt lave noget redigering på PC selvom jeg har svært ved at se tiden til decideret film redigering. Men skal selvfølgelig kunne klippe små sekvenser ud og gemme dem.
Ser frem til svar :)
MVH Claus
Redigeret af claus64 - 01-Maj-2008 kl. 16:19