recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af helt ny PS3 60GB
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af helt ny PS3 60GB

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2009 kl. 15:40

Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Den gamle 60 gigabyte larmer mere end de nye.
Om sommeren kørte vores på fuld blæs når det var rigtig varmt.
Vores nye larmer ikke, og den bliver ikke varm uanset hvor mange tæv den får.
Når vi så BB film på den gamle maskine, kørte blæseren altid op på næste niveau inden for kort tid.
Både da den var ny og inden de gik i stykker.

De nye maskiner kan også blæse den anden vej, så støvet bliver blæst ud. Den kan de gamle ikke.

Alt i alt bortset fra den mangle ps2, ser jeg kun de nye maskiner som en klar forbedring.

Okay, tak for oplysningerne.

Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2009 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Det er jo svaert at saette ord paa. I starten syntes jeg ogsaa at 60GB var stille, men efter 2 aar larmede den saa meget, at jeg ikke gad se film paa den. For andre ville det maaske ikke betyde det store. Det er dejligt at min nye 80GB er "lydloes" selv efter timevis af brug. Jeg har ikke hoert blaeseren komme over niveau 1. Det bliver dog spaendende at hoere den, nu naar sommeren kommer. Jeg ku i starten klart hoere forskel paa 60GB om vinteren og om sommeren.

Hvis jeg absolut skal saette tal paa og skal sammenligne min 60GB efter 2 aar og min nye 80GB saa larmede 60GB 10 gange saa meget.

Nu er din 80GB jo også forholdsvis ny.

Det var nok blæserne der havde for meget støv på sig på din 60GB.

Hvordan var støjniveauet på din 60GB i starten sammenlignet med din 80GB, som du lige har fået?

Kan ikke huske det, men i hvert fald var min ikke så slem som Dark Helmets. Men ja, jeg synes ikke at 80GB hopper i niveauerne på blæseren som ´60GB gjorde. Jeg lægger næsten ikke mærke til at 80GB kører, selv når der er stille.

BORING!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2009 kl. 18:51

De nye maskiner kan også blæse den anden vej, så støvet bliver blæst ud. Den kan de gamle ikke. 

Hvor har du det fra? De gamle kunne også det trick, hvor man skal holde på nogle knapper for at blæse støv ud. Har dog aldrig prøvet det, da jeg har læst blandede meninger om tricket.

BORING!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2009 kl. 19:25

Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Det er jo svaert at saette ord paa. I starten syntes jeg ogsaa at 60GB var stille, men efter 2 aar larmede den saa meget, at jeg ikke gad se film paa den. For andre ville det maaske ikke betyde det store. Det er dejligt at min nye 80GB er "lydloes" selv efter timevis af brug. Jeg har ikke hoert blaeseren komme over niveau 1. Det bliver dog spaendende at hoere den, nu naar sommeren kommer. Jeg ku i starten klart hoere forskel paa 60GB om vinteren og om sommeren.

Hvis jeg absolut skal saette tal paa og skal sammenligne min 60GB efter 2 aar og min nye 80GB saa larmede 60GB 10 gange saa meget.

Nu er din 80GB jo også forholdsvis ny.

Det var nok blæserne der havde for meget støv på sig på din 60GB.

Hvordan var støjniveauet på din 60GB i starten sammenlignet med din 80GB, som du lige har fået?

Kan ikke huske det, men i hvert fald var min ikke så slem som Dark Helmets. Men ja, jeg synes ikke at 80GB hopper i niveauerne på blæseren som ´60GB gjorde. Jeg lægger næsten ikke mærke til at 80GB kører, selv når der er stille.

Ja, måske skulle du havde brugt tricket til at blæse alt det støv ud. Det ville nok reducere støjniveauet. Det er jo også ligemeget nu, når du ikke har en 60GB mere.

Det er ligesom med en PC, når man ikke har renset den i lang tid, så begynder blæserne også at larme noget mere med lidt hyleri.

Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2009 kl. 20:30
Mig bekendt kan den gamle PS3 ikke gøre det.
Jeg har prøvet det, og Sony hotline oplyste mig på et tidspunkt at blæseren i den gamle maskine ikke var designet til dette.

Vi har støvsuget vores et par gange hver måned. Men den har altid larmet som den første dag, men efter et par uger hvor den havde samlet støv, larmende den endnu mere.
Et par uger før den stod af, hjalp det dog ikke at støvsuge den mere.

Jeg oplever vores nye PS3 som total lydløs, og den udvikler en brøkdel varme.

Så derfor: set i lyset af blæseren er den nye at foretrække, mens den gamle havde et par features som man kan savne på den nye. Som at vælge mellem pest og kolera.

Mvh Dan
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2009 kl. 20:48

Mig bekendt kan den gamle PS3 ikke gøre det.
Jeg har prøvet det, og Sony hotline oplyste mig på et tidspunkt at blæseren i den gamle maskine ikke var designet til dette.

Vi har støvsuget vores et par gange hver måned. Men den har altid larmet som den første dag, men efter et par uger hvor den havde samlet støv, larmende den endnu mere.
Et par uger før den stod af, hjalp det dog ikke at støvsuge den mere.

Jeg oplever vores nye PS3 som total lydløs, og den udvikler en brøkdel varme.

Så derfor: set i lyset af blæseren er den nye at foretrække, mens den gamle havde et par features som man kan savne på den nye. Som at vælge mellem pest og kolera.

Mvh Dan

Den største grund til at jeg havde tænkt på, at købe en 60GB er at jeg gerne vil spille God of War 2. Det kan måske godt lade sig gør alligevel selvom man ikke har en 60GB eller PS2. Der går nemlig rygter om, at når God of War 3 udkommer, så vil der komme en Collectors Edition hvor man bl.a. får 1 Blu-ray disc som indeholder både God1 og God2. Det ville være rigtig fedt hvis det skete, men intet er bekræftet fra Sony lige pt.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 19:19

HEHE God Of War 2 var noget af de første jeg smed ind i PS3'eren - det var både den og jeg glad for!

Desværre tror jeg ikke at det rygte med 1+2 i collectors edition kommer til at blive opfyldt.

Under alle omstændigheder vil jeg heller have en statue af Kratos i CE-udgaven.

BORING!
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu