recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af HIFI udstyr i England
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af HIFI udstyr i England

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2017 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af TheDuke TheDuke skrev:

 Er der nogen af jer der har gode eller dårlige erfaringer med køb af HIFI udstyr i England ?

Hej.

Det syntes jeg er godt fundet. Men når jeg ser den pris syntes jeg at du måske skulle stille dit spørsmål på en helt anden måde:

Er der nogen af jer der har gode eller dårlige erfaringer med køb af HIFI udstyr 'TIL EKSTREM BILLIGE PRISER' i England ?

Det er en helt anden sitution. Jeg ville nok prøve at undersøge nogle ting om firmaet først.
Og hvilken service fra firmaet forventer du?

Hilsen Carsten.

Til top
TheDuke Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2015
Sted: Viby J
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TheDuke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2017 kl. 14:59
Hej Carsten

Nu er maskinen ikke på lager længere og det var også mere tænkt som et eks. Søgte lige på firmaet på Trustpilot og der var mere eller mindre kun fine anbefalinger. 

Jeg er udmærker godt klar over der kan være forskellige priser til de enkelte lande, men syntes bare der ofte er stor forskel mellem priser i Danmark også priser i f.eks England/Tyskland.

Ved godt der kan være tale om manglende support, service osv. Men når f.eks en Denon forstærker koster kr. 10.500.- i DK kan købes for mellem kr. 6.500-8.000.- i 10 andre butikker i UK/DE er der et eller andet galt..... (Der skal undersøges).

Tråden var bare startet for at høre andres erfaringer med køb i andre lande indenfor EU.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2017 kl. 15:45
Der kan være store prisforskelle - specielt på de mærker, hvor der er hård prisstyring (monopollignende tilstande) og tilsvarende høj avance.

Har selv købt div. elektronik fra både England, Frankrig, Tyskland, Sverige, Spanien og div. lande i Asien - sidstnævnte dog kun til mindre vigtige småting :-). Brug din sunde fornuft, check op på firmaet og betingelserne, så skal det nok gå godt.

Det eneste sted, jeg kan erindre at have haft problemer med er faktisk Amazon, som pludselig hævede nogle penge fra min bankkonto uden at kunne associere hævningen med en specifik ordre. Amazon var ikke til megen hjælp og det endte med at jeg måtte lave en indsigelse i banken og fik da også pengene retur.

Redigeret af tipsen - 01-Maj-2017 kl. 15:52
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2017 kl. 20:06
England er vel snart "no go" , - brexit må betyde,at der skal betales både moms og told på et eller andet tidspunkt ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2017 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

England er vel snart "no go" , - brexit må betyde,at der skal betales både moms og told på et eller andet tidspunkt ?

Der kommer helt sikkert en samhandels aftale. Vi skal da stadigvæk sælge bacon til englændernes morgenmad. Så moms ligesom i dag, og udvidet beløb før der skal betales told.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2017 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

England er vel snart "no go" , - brexit må betyde,at der skal betales både moms og told på et eller andet tidspunkt ?

Der kommer helt sikkert en samhandels aftale. Vi skal da stadigvæk sælge bacon til englændernes morgenmad. Så moms ligesom i dag, og udvidet beløb før der skal betales told.


Nu skal jeg ikke vove mig for langt ud i politik . Men jeg har svært ved at se ting som importeret elektonik indgå i en samhandelsaftale ? I så fald er der sgu i hvert fald ikke meget Brexit lige der . . . !
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2017 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

England er vel snart "no go" , - brexit må betyde,at der skal betales både moms og told på et eller andet tidspunkt ?

Der kommer helt sikkert en samhandels aftale. Vi skal da stadigvæk sælge bacon til englændernes morgenmad. Så moms ligesom i dag, og udvidet beløb før der skal betales told.


Nu skal jeg ikke vove mig for langt ud i politik . Men jeg har svært ved at se ting som importeret elektonik indgå i en samhandelsaftale ? I så fald er der sgu i hvert fald ikke meget Brexit lige der . . . !

Det er alm fornuft. Vi exporterer for milliarder til UK. Så mon ikke også de vil fortsætte med at holde balancen ved lige og sælge en masse elektronik den anden vej.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2017 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vii skal da stadigvæk sælge bacon til englændernes morgenmad.


I 2014 solgte vi for 1,4 milliarder kroner bacon, til sammenligning eksporterede vi for næsten 70 milliarder i 2015 og ud af disse var cirka 1,2 milliarder møbler. Altså er bacon langt fra det eventyr det engang var.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2017 kl. 22:03
Ja og! Så er der så meget andet de vil købe af os. Grøn omstilling, vindkraft, you name it. UK får en frihandelsaftale med EU, det er ganske vist.
Til top
TheDuke Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2015
Sted: Viby J
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TheDuke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 09:04
Smile Nu skulle denne tråd ikke udvikle sig til en debat imellem for og imod EU ;) Men mere en snak om købt af HIFI udstyr i udlandet. 

Jeg kan forstå der er delte meninger om emnet så jeg vil forsøge at undersøge det lidt dybere. Tak for indput indtil videre ;) 
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

I 2014 solgte vi for 1,4 milliarder kroner bacon, til sammenligning eksporterede vi for næsten 70 milliarder i 2015 og ud af disse var cirka 1,2 milliarder møbler. Altså er bacon langt fra det eventyr det engang var.
Man skulle tro du var journalist eller politiker - deres håndtering af statistik er også "fleksibel"...
Nu ser vi lige bort fra at der sammenlignes på tværs af tid og uden angivelse af om det er eksport til England, Storbritannien eller måske den samlede eksport. Men du skriver så at Danmark faktisk eksporterer bacon for en større værdi end eksporten fra hele den samlede møbelbranche... - det synes jeg da egentlig er ganske vildt... - gad vide hvor stor den samlede eksport af svinekød så er - eller landbrugseksporten endda...

Quote:
"Lige nu eksporterer Danmark for 12,9 milliarder landbrugs- og fødevareprodukter til Storbritannien. Det svarer til en tredjedel af den samlede danske vareeksport til briterne, som i 2015 var på 39 milliarder kroner. Samtidig er omkring 13.000 danske arbejdspladser i og omkring fødevareproduktionen bundet op på eksporten til Storbritannien, vurderer Landbrug & Fødevarer i sin nye analyse."
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Det Engelske samfund er mere diffust, med mange mennesker der kommer fra de tidligere kolonier.

Så hellere en anstændig arisk germaner, med blå øjne?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu