|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Hakkeren ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 3 |
![]() Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 17:33 |
Hej
Lad mig lægge ud med at jeg er helt n00b hvad angår hi-fi. Jeg har lige kastet nogle penge efter en JVC RD-D701S receiver, så langt så godt (I hope). Det har selvfølgelig resulteret i, at jeg nu står med en receiver der er tilsluttet til alt undtagen nogle højtalere - for dem har jeg ikke. ![]() Mit spørgsmål er så hvad fanden man bør købe hvis man vil have sig noget surround? Kravene er at de gerne må være små da plads er en mangelvare - så gerne noget der kan hænges op på væggen. Prisen må gerne være en 2000-6000 kr. (hvis det ikke kan gøre det så kan grænsen godt rykkes). Håber der en venlig sjæl der gider byde ind. PS: Undskyld hvis jeg virker en smule blank. |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Hej hakkeren...
Små ht af højt design der spiller godt = koster kassen! ![]() Men hvis de ikke må være for store så skulle du måske prøve at kigge på nogle stativ/reol højtalere. Der er MASSER af tråde herinde der giver gode råd til hvilke HT. man kunne overveje. Hvis du er fra KBH, så ville et smut forbi Hifiklubben, Hi-fi forum samt tape-connection nok give dig et rigtig godt billede af hvad prisniveau du ligger i, samt hvilke HT du gerne vil høre på! ![]() Det bedste der passer til dine bud, som også giver en god lyd er KEF 2005/3005 eller 5005 serien. 5005 serien er simpelthen RIGTIG god, men dit budget holder SLET ikke... ![]() Men de opfylder så også ALLE dine krav! ![]() Skriv endelig noget mere, og surf lidt på nettet, og læs nogle tråde herinde, og skriv så endelig noget mere. Så skal jeg se hvad jeg kan gøre... ![]() MVH |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
Hakkeren ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Hehe
Design er halvvejs ligegyldigt. Mht. prisen var det rent skud i tågen. Penge er ikke ligesom pladsen en mangelvare. |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Hvis penge ikke er noget problem, så kan du jo bare tage ind og høre nogle af de dyre løsninger de steder, og så tage det der passer dig.
![]() ![]() MVH |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
DonBirger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 592 |
![]() |
Nu ved jeg ikke hvor meget du går op i lyd, og der er mange lyd"alkoholikere" herinde som sikkert ville sige mig imod nu. Men hvis prisen er ligemegetså vil jeg også anbefale at gå ind i en "hifi" forretning og hører nogle højtalere i den lidt dyrer ende. Men hvis det helst skal være inden for den pris du nævner, så kan et sæt som harman kardon HKTS 11, anbefales, det er små højtalere til ca. 4-5000 kr. http://www.cinemagic.dk/shop/harman-kardon-hkts-3292p.html Men som sagt det afhænger af "hvor meget" man går i op lyd, jeg har en kammerat som har det sæt koblet på en harman kardon forstærker også, og min personlige mening er at de gør det sku godt, syntes de spiller godt. Især til prisen. |
|
![]() |
|
![]() |
@ DonBirger
Tak for input. Da jeg som sagt er n00b så er det begrænset hvor meget jeg er begyndt at gå op i lyden. Men selvfølgelig ønsker jeg en eller anden grad af kvalitet. |
|
![]() |
|
DonBirger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 592 |
![]() |
Ja nemlig, og det kan være svært for os NOOBs at lige vælge det rette. Og så er de godt at man herinde kan få en masse hjælp, jeg syntes bare tit at heinde der bliver referet til dyre højtalere osv. Helt sikkert de ved hvad de taler om, og det er klart bedre end de skod sæt man kan købe i bilka til få tusind kroner, men vi er alle forskellige og vi har alle forskellige krav til vores udstyr. Personligt syntes jeg man godt kan få gode højtaler til rimelige penge. (5-6000kr). Det klart des flere penge man vil ofre des bedre kan man få.
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Det er derfor det er godt at tage rundt i nogle forskellige forretninger og lytte, samt at snakke med forhandlerne.
![]() Nu kan man altid stole på sine øre, men aldrig helt på forhandlerne! ![]() ![]() ![]() MVH |
|
De bedste hilsner
|
![]() |
|
mureren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Oktober-2005 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 710 |
![]() |
Jeg tror et sæt B&W XT2 ville være sagen for "Hakkeren"
![]() |
|
![]() |
|
vipmlo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
![]() |
Til lykke med den gode receiver Et sæt KEF 2005.2 højttalere vil give en god lyd. Desværre er Fona holdt op med at sælge dem. De sidste satte de ned til 2800 kr for et 5.1 sæt - helt vildt billigt. De skulle nu blive solgt af el-giganten, til en pris på 7000 kr..... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |