recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af Iphone i USA?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af Iphone i USA?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af Iphone i USA?
    Sendt: 23-Februar-2008 kl. 23:26

Overvejer at se på en Iphone, og fandt en masse i dba, som lå fra 3-5k..

Nu har de alle diverse firmwares og nogle disse turbo sim kort osv..

Hvad skal man gå efter?
Firmware?
turbosim?

Kan apple låse telefonen igen? hvorledes sker disse firmware updates, via internet opkobling?

Den er måske lidt "farlig" at købe, når den er brudt?

Har nogen her styr på denne "media" telefon..

Update,
har forsøgt mig med kontakt til en bekendt i USA, og nu er meldingen at de kun kan købes på kredit kort, og her betales 1. måneds abbo, og yderligere at de aktiverer den i butikken?
Har nogen prøvet at købe i USA? var det kun i starten, det var så let at købe den i butikkerne?
Kan nogen bekræfte dette?

Har forsøgt i det vildmedmac.dk forum, der er der ikke just promovering af topic.

Redigeret af pendec - 03-Marts-2008 kl. 16:52
Til top
SuperJunior Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2008 kl. 23:36

Har selv en iphone, købte den af en person bosat i USA.

Den var ny, og forseglet da jeg fik den (1.1.2 Out of box)

Har selv unlocked min, jailbreaket og aktiveret den til den nyeste firmware (1.1.3). I starten brugte jeg et stealthSIM som jeg lagde mellem simkort og telefon, men idag er det muligt at unlock iPhone fuldstændig så det bare er at smide dit eget simkort i (3 simkort kan ikke bruges til iphone).

www.vildmedmac.dk har nogle fremragende guides, udover det er der et forum hvor du hurtig kan få svar. Så det er bare med at få fat i en iPhone... har snart én til salg, den kommer dog til at koste i omegnen af 4k HBO.

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 00:45

Ja, der er bestemt ingen grund til at købe turboSim eller andre hardwareløsninger idet telefonen kan softwareunlockes ret nemt. Selvom telefonerne er sat til salg for 3000 kr. på DBA, så forvent ikke at du kan få den til denne pris - der er ofte bud på hver telefon.

Jeg har indtil nu haft 3 iPhones som alle er solgt (uden fortjeneste til kollegaer) og det er uden tvivl den lækreste telefon jeg nogensinde har haft (bare synd at visse af funktionerne ikke virker i DK).

Du skal blot huske på følgende:
- Du må IKKE opgradere firmwaren i telefonen. Dette vil øjeblikkeligt låse den igen og hvis det er en ny firmware, der endnu ikke er cracket så har du virkelig problemer!
- EDGE virker ikke i DK, så hvis du vil surfe på nettet udenfor wireless, så foregår det via GPRS, hvilket er dyrt og langsomt.
- Du har ingen garanti på telefonen. Når den først er låst op så vil Apple ikke røre den med en ildtang og slet ikke i DK.

Der er dog ingen fare ved at købe en telefon der er låst op hvis det bare er gjort ordenligt. Du bør forsikre dig at telefonen rent faktisk virker. Det er en ret manuel måde der skal til for at låse en iPhone op, hvor visse filer skal overføres til telefonen via terminal-vinduer, så hvis du ikke er så stiv til at bruge kommando-vinduer i Windows, så bør du købe en oplåst model.

Redigeret af Yakken - 24-Februar-2008 kl. 00:49
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 00:54

hmm,

Så finder jeg en i dba til en god pris, og firmware på telefonen er en af de rigtige, så burde det være ok?
Så det link til det forum i det andet debat emne, som jeg har sat i huskeren.

Spørgsmål,
Hvis den man køber har 1.1.3, og denne ikke er brudt, så kan den så ikke åbnes? er telefonen så ubrugelig?
For hvis de i dba skriver den er med 1.1.3, så ved man altså ikke om det er en ok firmware eller en forkert? (selvom de skriver alt muligt flot)

Man skal jo ikke tro alt hvad de skriver, og især hvis den sendes med posten (mener jeg)

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 00:58
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Du bør forsikre dig at telefonen rent faktisk virker. Det er en ret manuel måde der skal til for at låse en iPhone op, hvor visse filer skal overføres til telefonen via terminal-vinduer, så hvis du ikke er så stiv til at bruge kommando-vinduer i Windows, så bør du købe en oplåst model.

hmm, er unix mand, så jeg er vist kommet mig over command-prompts for 15år siden.. hvis det er den store hindring, så tror jeg ikke jeg er bare for at købe i dba.

Tak.. det bliver nok en Iphone ved næste lønudbetaling.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 01:01

Der er ingen firmware der er den forkerte i øjeblikket. Alle kan låses op og selvom det ikke er den nyeste, så kan den (godt nok lettere omstændigt) opgraderes og igen låses op.

1.1.3 skulle kunne låses op så vidt jeg er informeret, men hvis den ikke er det på forhånd så skal du selv gøre det. 1.1.3 er den sidste nye version fra Apple, men man kan få denne version på 2 måder:
- Som en opgradering af en ældre version af iPhone hvor selve bootloaderen er af ældre dato (disse var nemmere at cracek).
- Som en "out of the box" version, hvor bootloaderen er den nye version, som man først lige har fundet ud af at cracke.

Hvis sælgeren ikke fortæller dig hvilken version du får, så kan dú altså risikere at telefonen er over 6 mdr. gammel, men stadig har version 1.1.3. Jeg ville personligt foretrække en "out of the box" oplåst version 1.1.3 - så ved du at den maksimalt er 1 måned gammel...

Edit: Der er en manuel måde at tjekke hvilken uge telefonen er produceret i og det er ved at tjekke serienummeret. Jeg husker ikke lige hvilke numre der angiver produktionsugen, men søg på det i google, så kan du finde det.

Hvis ikke jeg allerede havde en 16 GB iPod Touch så havde jeg også nappet endnu en iPhone med hjem fra USA når jeg rejser tilbage til DK i næste uge. Det er en lækker lille maskine!

Redigeret af Yakken - 24-Februar-2008 kl. 01:04
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 01:51

Hvis jeg var dig ville jeg købe Out of box, som jeg selv gjorde. Og selv unlock den, for det er nemt idag! 1.1.2 og 1.1.3 har samme bootloader, og det er den som netop er blevet cracked! Og derfor kan alle nye appletelefoner låses op, og endda opdateres via iTunes. Det skete d. 6 februar eller sådan noget, så nu går vi bare og venter på at 1.1.4 kommer, så den skal crackes af de kloge hoveder.

Men et godt råd hvis du vil have en iPhone til de 3000 kr. Så find den inde på Ebay, find en god pris, evt. byd på nogen som ligger omkring de 470 dollars og så se hvor mange positive forsendelser sælgeren har. Derved fik jeg min iPhone sprit ny i emballage til den nette sum af 2700 kr.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af SuperJunior SuperJunior skrev:

Men et godt råd hvis du vil have en iPhone til de 3000 kr. Så find den inde på Ebay, find en god pris, evt. byd på nogen som ligger omkring de 470 dollars og så se hvor mange positive forsendelser sælgeren har. Derved fik jeg min iPhone sprit ny i emballage til den nette sum af 2700 kr.

Ebay er nok en go' option, der handler jeg ofte, tænkte ikke først på søge iphone op der.. det er dog vel lige så godt som med andet. 

Til top
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2005
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 15:14
Jeg skal til usa i maj måned og har også tænkt på at købe en iPhone, men skal man ikke oprette/registrere sig hos AT&T når man køber en iPhone?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 15:18

nix, man køber den i butikken, og derefter skal man aktivere den via iTunes.
Men det er der hvor man så istedet jailbreaker, unlocker og aktiverer den.

Guides findes på www.vildmedmac.dk Samt et super forum for iPhone.

Pointen er at der sidder et simkort i telefonen i forvejen, men det skal man jo netop ikke bruge til en dyt, da man går udenom aktiveringen.

Redigeret af SuperJunior - 24-Februar-2008 kl. 15:20
Til top
Tunfisken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-September-2007
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 19:44

YAKKEN-->kan jeg ikke bare tilmelde mit mobil abonnement "mobilt internet" det er frit for 209 kr om måneden hos Unotel, og så bruge det til min iphone??

eller hvad? har lige modtaget min iphone idag, den kan dog ikke ringe eller noget selvom den er oplåst, har hørt noget om jeg skal installere iworld, men det kan jeg jo ikke når jeg ikke kan gå på nettet

Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie
AFSPILLER - PS4
mobilabonnement
FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1
RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX
SURROUND -
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2008 kl. 12:31

Du kan altid benytte wireless med telefonen, så hvis du har en router derhjemme, så kan du bare koble op via WiFi.

Telefonen kan både køre på GPRS og på EDGE, men sidstnævnte er mange gange hurtigere. Jeg ved ikke hvad det er for et net Unotel tilbyder internet over, men det er med garanti ikke EDGE.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu