|
Køb af Iphone i USA? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
bruger udmeldt 5
-- Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
Emne: Køb af Iphone i USA? Sendt: 23-Februar-2008 kl. 23:26 |
Overvejer at se på en Iphone, og fandt en masse i dba, som lå fra 3-5k..
Redigeret af pendec - 03-Marts-2008 kl. 16:52 |
|
SuperJunior
Bruger Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 179 |
Sendt: 23-Februar-2008 kl. 23:36 |
Har selv en iphone, købte den af en person bosat i USA. Den var ny, og forseglet da jeg fik den (1.1.2 Out of box) Har selv unlocked min, jailbreaket og aktiveret den til den nyeste firmware (1.1.3). I starten brugte jeg et stealthSIM som jeg lagde mellem simkort og telefon, men idag er det muligt at unlock iPhone fuldstændig så det bare er at smide dit eget simkort i (3 simkort kan ikke bruges til iphone). www.vildmedmac.dk har nogle fremragende guides, udover det er der et forum hvor du hurtig kan få svar. Så det er bare med at få fat i en iPhone... har snart én til salg, den kommer dog til at koste i omegnen af 4k HBO. |
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Sendt: 24-Februar-2008 kl. 00:45 |
Ja, der er bestemt ingen grund til at købe turboSim eller andre hardwareløsninger idet telefonen kan softwareunlockes ret nemt. Selvom telefonerne er sat til salg for 3000 kr. på DBA, så forvent ikke at du kan få den til denne pris - der er ofte bud på hver telefon. Jeg har indtil nu haft 3 iPhones som alle er solgt (uden fortjeneste til kollegaer) og det er uden tvivl den lækreste telefon jeg nogensinde har haft (bare synd at visse af funktionerne ikke virker i DK). Du skal blot huske på følgende: Der er dog ingen fare ved at købe en telefon der er låst op hvis det bare er gjort ordenligt. Du bør forsikre dig at telefonen rent faktisk virker. Det er en ret manuel måde der skal til for at låse en iPhone op, hvor visse filer skal overføres til telefonen via terminal-vinduer, så hvis du ikke er så stiv til at bruge kommando-vinduer i Windows, så bør du købe en oplåst model. Redigeret af Yakken - 24-Februar-2008 kl. 00:49 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
bruger udmeldt 5
Sendt: 24-Februar-2008 kl. 00:54 |
hmm, Så finder jeg en i dba til en god pris, og firmware på telefonen er en af de rigtige, så burde det være ok? |
|
bruger udmeldt 5
Sendt: 24-Februar-2008 kl. 00:58 |
hmm, er unix mand, så jeg er vist kommet mig over command-prompts for 15år siden.. hvis det er den store hindring, så tror jeg ikke jeg er bare for at købe i dba. Tak.. det bliver nok en Iphone ved næste lønudbetaling. |
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Sendt: 24-Februar-2008 kl. 01:01 |
Der er ingen firmware der er den forkerte i øjeblikket. Alle kan låses op og selvom det ikke er den nyeste, så kan den (godt nok lettere omstændigt) opgraderes og igen låses op. 1.1.3 skulle kunne låses op så vidt jeg er informeret, men hvis den ikke er det på forhånd så skal du selv gøre det. 1.1.3 er den sidste nye version fra Apple, men man kan få denne version på 2 måder: Hvis sælgeren ikke fortæller dig hvilken version du får, så kan dú altså risikere at telefonen er over 6 mdr. gammel, men stadig har version 1.1.3. Jeg ville personligt foretrække en "out of the box" oplåst version 1.1.3 - så ved du at den maksimalt er 1 måned gammel... Edit: Der er en manuel måde at tjekke hvilken uge telefonen er produceret i og det er ved at tjekke serienummeret. Jeg husker ikke lige hvilke numre der angiver produktionsugen, men søg på det i google, så kan du finde det. Hvis ikke jeg allerede havde en 16 GB iPod Touch så havde jeg også nappet endnu en iPhone med hjem fra USA når jeg rejser tilbage til DK i næste uge. Det er en lækker lille maskine! Redigeret af Yakken - 24-Februar-2008 kl. 01:04 |
|
|
|
SuperJunior
Sendt: 24-Februar-2008 kl. 01:51 |
Hvis jeg var dig ville jeg købe Out of box, som jeg selv gjorde. Og selv unlock den, for det er nemt idag! 1.1.2 og 1.1.3 har samme bootloader, og det er den som netop er blevet cracked! Og derfor kan alle nye appletelefoner låses op, og endda opdateres via iTunes. Det skete d. 6 februar eller sådan noget, så nu går vi bare og venter på at 1.1.4 kommer, så den skal crackes af de kloge hoveder. Men et godt råd hvis du vil have en iPhone til de 3000 kr. Så find den inde på Ebay, find en god pris, evt. byd på nogen som ligger omkring de 470 dollars og så se hvor mange positive forsendelser sælgeren har. Derved fik jeg min iPhone sprit ny i emballage til den nette sum af 2700 kr. |
|
bruger udmeldt 5
Sendt: 24-Februar-2008 kl. 13:08 |
Ebay er nok en go' option, der handler jeg ofte, tænkte ikke først på søge iphone op der.. det er dog vel lige så godt som med andet. |
|
DonJensen
Guld medlem Oprettet: 13-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 841 |
Sendt: 24-Februar-2008 kl. 15:14 |
Jeg skal til usa i maj måned og har også tænkt på at købe en iPhone, men skal man ikke oprette/registrere sig hos AT&T når man køber en iPhone?
|
|
SuperJunior
Sendt: 24-Februar-2008 kl. 15:18 |
nix, man køber den i butikken, og derefter skal man aktivere den via iTunes. Guides findes på www.vildmedmac.dk Samt et super forum for iPhone. Pointen er at der sidder et simkort i telefonen i forvejen, men det skal man jo netop ikke bruge til en dyt, da man går udenom aktiveringen. Redigeret af SuperJunior - 24-Februar-2008 kl. 15:20 |
|
Tunfisken
Guld medlem Oprettet: 17-September-2007 Status: Offline Point: 561 |
Sendt: 27-Februar-2008 kl. 19:44 |
YAKKEN-->kan jeg ikke bare tilmelde mit mobil abonnement "mobilt internet" det er frit for 209 kr om måneden hos Unotel, og så bruge det til min iphone??
eller hvad? har lige modtaget min iphone idag, den kan dog ikke ringe eller noget selvom den er oplåst, har hørt noget om jeg skal installere iworld, men det kan jeg jo ikke når jeg ikke kan gå på nettet |
|
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie AFSPILLER - PS4 mobilabonnement FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1 RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX SURROUND - |
|
Torben Rasmussen
Sendt: 01-Marts-2008 kl. 12:31 |
Du kan altid benytte wireless med telefonen, så hvis du har en router derhjemme, så kan du bare koble op via WiFi. Telefonen kan både køre på GPRS og på EDGE, men sidstnævnte er mange gange hurtigere. Jeg ved ikke hvad det er for et net Unotel tilbyder internet over, men det er med garanti ikke EDGE. |
|
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |