|
Køb af kassettebåndoptager, plus minusser? |
Besvar ![]() |
Side 123 9> |
Forfatter | |
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Marts-2015 kl. 20:40 |
Hey
Har planer om at anskaffe mig en gammel båndoptager, nok Denon eller NAD fra start 90'erne. Er der noget bestemt man skal gå efter eller være opmærksom på. Er der lydmæssigt en fordel i at vælge en Denon når båndene på sigt nok skal afspilles på en Denon Autoradio i bilen. Har bland andet set på disse. Denon http://www.dba.dk/denon-drs-810/id-1013412947/ NAD http://www.dba.dk/baandoptager-nad-6100-stereo/id-1014266583/ Mvh Emil |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Båndoptager? Er det en veteranbil du har?
Det vigtigste er at du køber en der er holdt pænt og i god stand. Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Kig efter en Denon med skuffe. Det er en af de bedre. Pioneer lavede også highend båndoptagere der kostede spidsen
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Kig også på Revox og Nakamichi. De lavede nogle fantastiske (hvis man kan sige det om en kasette) maskiner.
Mvh BS
|
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
Nej den er fra 98 hvilket nok ikke kan betegnes som veteran :-)
Har faktisk to 98'er Bmw'er begge med indbygget kassette afspillere og synes egentligt det er fedt samt bånd holder bedre i længden liggende i en bil. Udover det stod de maskiner på min ønskeseddel i mange år tilbage dengang uden at jeg havde råd dengang men priserne går det jo yderst overkommeligt at få lukket den drengedrøm :-) Hvad tænker i angående at anvende samme mærke af hensyn til lyden. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Hvis det er en Denon Radio der er i bilen, så er den vel til at skifte ud?
Bånd i biler holder ikke bedre end CD i biler, eller endnu bedre USB sticks, eller CF kort. Eksempelvis frost og kassettebånd er ikke verdens bedste cocktail. (skriver manden der startede sin bilradiokarriere med en Blaupunkt Amsterdam 12) Angående samme mærke og lyd - det er bedøvende lige meget. Klaus |
|
![]() |
|
For øvrigt, kommer du forbi Hammel, så er du velkommen til at kigge forbi og låne min DRM 800 der står i original emballage ovre på garageloftet! Om den vitterligt virker den dag i dag ved jeg ikke. Den har ikke været i brug i de sidste 15+ år...
Klaus |
|
![]() |
|
KlausDM
Havde du forresten nogle AudioVisen blade du gerne ville af med. Kan huske vi kort har snakket om det. BS Tak for ideen med de andre mærker, men skal være Denon eller NAD eftersom alt mit gamle teenage HiFi også er derfra ![]() Kampus De modeller er også rigtig fede men tænker at de motordrevne skuffer er endnu en ting her 20 år efter der kan gå i stykker. Har ellers brugt mange timer på at nærstudere de DRS modeller |
|
![]() |
|
Nej, de var (desværre) væk. Klaus |
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Tror faktisk, at jeg har en NAD liggende, men gør dig selv den tjeneste, at finde en anden løsning - udskift Denon afspillerne i bimmerne eller se på noget i denne retning: Redigeret af miri - 20-Marts-2015 kl. 21:33 |
|
miri
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Så må det være en Pioneer. Highend modellerne var helt åbne, så cassette båndet sad udenpå og tonehoveder og capstan sad i en klods udenpå forneden.
|
|
![]() |
|
Ha ha den Denon er slet ikke monteret endnu, men planen er at købe denne:
http://www.ebay.com/itm/Brand-new-DENON-car-stereo-cassette-DCR707R-DCC-1570-charger-/221716231233?pt=LH_DefaultDomain_186&hash=item339f513441 ![]() Synes sgu bånd er ret genialt. Er det en du ville sælge Klaus evt?. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |