|
Køb af kassettebåndoptager, plus minusser? |
Besvar ![]() |
Side <1234 9> |
Forfatter | |
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
|
miri
|
|
![]() |
|
dumb ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 439 |
Uuuhhh, drs-810 sådan en ejede jeg, da bånd stadig var moderne. Den var top lækker 😊
|
|
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES Lærred: 110" HiViLux motoriseret Front/Center: Paradigm MilleniaOne Bag: S/A Talent Sub 1: XTZ 10.16 Sub 2: Velodyne SPL-800i Receiver: Yamaha RX-A3030 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
En rigtig god og vellydende båndoptager, er en ONKYO TA-2058!
3 motorer, direkte capstan drev, Dolby B+C, HX Pro, automatisk bios -kalibrering. I Danmark hed den TA-2058. I Tyskland hed den TA-2360. Der er bl.a. en til salg på Ebay, med nye remme o.s.v.: http://www.ebay.de/itm/ONKYO-INTEGRA-TA-2360-TAPEDECK-sehr-gepflegter-Zustand-neue-Riemen-/151617613564?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item234d1d2efc M.v.h. |
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
Har i ikke hørt at LP er på vej ud og bånd på vej ind. Det derfor jeg nu opkøber hele brugtmarkedet inden opsvinge
![]() ![]() ...tror sgu ikke en enkelt skrue kan gøre det ![]() |
|
![]() |
|
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Jeg bruger jævnligt mine båndmaskiner, så kan sagtens følge dig.
DRS-810 er en fin maskine efter min mening og de kører stabilt. Har selv to, samt par lidt ældre DR-M44, plus et par pioneer maskiner. Der er også en Sony 750ES i DBA. De er altså heller så tossede. |
|
![]() |
|
Henrik_45 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 397 |
Hvis de stadig kan findes så de nedenstående er et rigtig godt valg til en cassette båndoptager.
Tandberg TCD-340A Tandberg TCD-440A Jeg har selv en TCD-340A fra 1979 og den spiller stadig fremragende. Hvis jeg optager fra en CD og laver en A-B test så er det svært at høre forskel på det direkte signal og det optagede signal.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Glemte at skrive, at ONKYO'en jeg nævner, har record monitor. Det betyder at du kan høre optagelsen, allerede mens bpndoptageren er ved at optage.
M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 21-Marts-2015 kl. 10:48 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19681 |
He, det her min DRM 800 også ;-)
Klaus |
|
![]() |
|
nbu001 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2004 Sted: CPH, DK Status: Offline Point: 890 |
Det var tider, den gang, for 25 år siden +/-, hvor man havde en Nakamichi kassettebåndoptager med "ægte" auto-reverse, som man tryllebundet kunne sidde og kigge på når den vendte båndet :D
|
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Øh vendte båndet! Du mener vel båndretningen
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19681 |
Nej, den vendte båndet.......
https://m.youtube.com/watch?v=eRSDp1JI5BQ Klaus |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5343 |
Hvad kostede sådan en dengang?
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |