recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af kassettebåndoptager, plus minusser?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af kassettebåndoptager, plus minusser?

 Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

Det var tider, den gang, for 25 år siden +/-, hvor man havde en Nakamichi kassettebåndoptager med "ægte" auto-reverse, som man tryllebundet kunne sidde og kigge på når den vendte båndet :D


Jep! Nakamichi, verdens bedste kassettebåndoptagere gennem tiden! De sælges stadig på eBay og lign. til svimlende priser.

M.v.h.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 20:53
Når jeg nævner Revox og Naka skal det ikke være en hemmelighed at jeg stadig tænker tilbage på b215 og Dragon :-D
 
Mvh BS
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:


Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nej, den vendte båndet.......

https://m.youtube.com/watch?v=eRSDp1JI5BQ
Ellers ville det jo heller ikke være "ægte" auto-reverse.
Hvad kostede sådan en dengang?  Confused


De kostede i midt-slut firserne 12-15.000,-

M.v.h.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:


Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nej, den vendte båndet.......

https://m.youtube.com/watch?v=eRSDp1JI5BQ
Ellers ville det jo heller ikke være "ægte" auto-reverse.
Hvad kostede sådan en dengang?  Confused


Pr. 1990 stod RX-202 til 4997,- og RX-505 til 8997,- kr
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2015 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:


Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nej, den vendte båndet.......

https://m.youtube.com/watch?v=eRSDp1JI5BQ
Ellers ville det jo heller ikke være "ægte" auto-reverse.
Hvad kostede sådan en dengang?  Confused


De kostede i midt-slut firserne 12-15.000,-

M.v.h.

Er der ikke også noget med, at når det var "normal" Autoreverse, hvor båndet bare kørte i modsat retning, at så kunne lydkvaliteten være noget ringere, end hvor hele kasetten fysisk blev vendt? (Det ser ellers sjovt ud i videoen...)

En båndoptager som Akai GX F-31 gjorde det fantastisk, mht. lydkvalitet. Her lød et stort koncert-kirkeorgel som var det indspillet på en LP-plade! Og ikke at forglemme, når man smed kassetten i, trykkede på Play - BZZZZZ!!Big smile Så klappede kassetteholderen i, og den gik i gang...
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2015 kl. 19:38
Hmm indtil videre går det lidt bob bob med det båndoptager eventyr.
 
Fik købt en Denon DRM-800A, men den er allerede på vej på Hi-Fi-kirkegården desværre.
 
Den larmede meget fra drevet og kunne ikke spole. Senere hen kunne den heller ikke trække båndet normalt og efter lidt Google og rep. kunne jeg konstatere at det var en blanding mellem slid, udtørrede gummi dele og en motor med slør i.
 
 
Var der nogen der havde en virksom båndoptager billigt til salg evt. Helst Denon eller NAD i det nordjyskeSmile
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2015 kl. 19:58
Køb den ONKYO jeg linkede til, på eBay! Fantastisk maskine.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2015 kl. 20:01
Auktionen slutter om 1 time og 15 min. Og indtil videre er den i 23,- euro!

M.v.h.
Til top
saaby Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér saaby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2015 kl. 20:39
Har en Aiwa AD-F770 stående ude i skuret som du kan få hvis du tilfældigvis skulle komme forbi Nordsjælland
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2015 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Ha ha den Denon er slet ikke monteret endnu, men planen er at købe denne:

http://www.ebay.com/itm/Brand-new-DENON-car-stereo-cassette-DCR707R-DCC-1570-charger-/221716231233?pt=LH_DefaultDomain_186&hash=item339f513441

nu ryster i nok på hovedet.
Kan se den er solgt nu "Best offer accepted", blev du så ejer af den? Smile

Mvh. JørgenT
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2015 kl. 21:04
Jeg er ret sikker på jeg er blevet den heldige ejer, min kammerat er ved at forhandle med ham. Har ikke selv ebay konto, paypal og smartphoneSmile
 
Håber på den holder bedre end den anden Denon jeg købte idagConfused
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2015 kl. 21:39
Så er der indkøb ny brugt Denon kassettebåndoptager. Denne gang en DRS-810 med horisontal båndskuffe fra 1992, så håber vi den klarer det bedre.
 
I sammen omgang er min Blaupunkt MonteVideo båndafspiller i bilen begyndt at æde båndeneCry det er sket efter jeg hev et bånd for hurtigt ud af den som resulterede i at der hang en halv meter bånd ud af den.
Gad vide om det er grunden til den nu æder båndene?
 
Så alt i alt kører det her båndprojekt sgu lidt af sporet pt. Dead
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu