recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af kodefri Blu-Ray afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af kodefri Blu-Ray afspiller

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dalixam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af kodefri Blu-Ray afspiller
    Sendt: 03-Januar-2009 kl. 18:10
Jeg er på jagt efter en kodefri Blu-Ray afspiller og har set mig varm på en Sony BDP-S550. Jeg har dog nogle spørgsmål, som jeg håber, nogle kan besvare.

Hvor er det bedste sted at købe afspilleren? Jeg kan ikke finde nogle danske forhandlere, der sælger kodefrie afspillere, men dem jeg har fundet er dvdirect.net (Sverige?) og stegen.com (Holland?). Er der nogen, der har erfaringer med disse forretninger eller kan foreslå noget andet?

Kan firmware opdateres uden at det ødelægger, at den er kodefri? Begge ovennævnte sider siger, at den kan, men jeg vil gerne høre om nogen har erfaring med det og kan det gøres på normal vis (over internettet f.eks.)?

Lige et sidste spørgsmål, måske lidt dumt, men jeg er lidt uvidende, så jeg spørger alligevel :) Hvis jeg køber en afspiller i f.eks. Sverige eller Holland er der så nogen tilslutningsproblemer? Jeg går ud fra, at det er samme kabler, men hvad med strøm? Skal jeg have en omformer?
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 19:54

Oprindeligt skrevet af Dalixam Dalixam skrev:

Hvor er det bedste sted at købe afspilleren? Jeg kan ikke finde nogle danske forhandlere, der sælger kodefrie afspillere, men dem jeg har fundet er dvdirect.net (Sverige?) og stegen.com (Holland?). Er der nogen, der har erfaringer med disse forretninger eller kan foreslå noget andet?

DVDirect,net sælger mig bekendt Stegen's løsning, så der er vel ikke meget forskel. Derudover tilbyder laserdisken.dk at montere disse kodefri løsninger til visse afspillere. Prøv at hør dem om de også eventuelt vil implementere det i denne afspiller.

Oprindeligt skrevet af Dalixam Dalixam skrev:

Lige et sidste spørgsmål, måske lidt dumt, men jeg er lidt uvidende, så jeg spørger alligevel :) Hvis jeg køber en afspiller i f.eks. Sverige eller Holland er der så nogen tilslutningsproblemer? Jeg går ud fra, at det er samme kabler, men hvad med strøm? Skal jeg have en omformer?

Nej, ingen omformer er nødvendig - højst et andet kabel/stik.

Redigeret af hedberg - 03-Januar-2009 kl. 19:54
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
mike dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-August-2008
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 17:52

Jeg har selv købt en kodefri Panasonic BD35 hos Laserdisken og har fornylig opdateret den med seneste firmware uden problemer. Den afspiller både BD og DVD film fra alle regioner uden problemer :)

De annoncerer vist stadig ikke med at de sælger kodefri afspillere, men blot ring til dem. Ved dog ikke om de også tilbyder Sony modeller.

Til top
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Juni-2004
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 18:02

cinemagic sælger dem s550 kodefri og jeg mener også sparshop gør.

JEg er også på udkig efter den samme afspiller, men vil gerne ned på et lavere prisleje før jeg køber.

Overvejer evt. en pioneer fra UK..

Auri

Til top
plankeby Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Norway
Point: 385
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 23:12
Jeg har ikke sjekket noen priser på Blu-ray i Danmark, men i Norge koster Panasonic, Samsung og andre under 1600 dkr.
Så da kan det være en ide at noen kan ta med en spiller fra Norge? Min erfaring er at Norge ofte er billigere enn Sverige på elektronikk. Det er jo meget gode forbrukerrettigheter i Skandinavia og ingen strømstik som må byttes ut

Redigeret af plankeby - 04-Januar-2009 kl. 23:14
Til top
Dalixam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Januar-2009
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2009 kl. 20:44
Tak for svarene :)

Flere har anbefalet laserdisken.dk, men jeg kan se på deres forum at de endnu ikke tilbyder at lave Sony afspillere kodefri. De arbejder på det, men det er vist mere kompliceret end andre afspillere, så der er ingen ETA.

cinemagic.dk skriver ikke noget om muligheden for at gøre den kodefri (Blu-ray) og uanset er leveringstiden 2-3 uger. Ved sparshop.dk er de ikke engang kodefri på dvd siden.

plankeby, tak for forslaget. Afspillere er godt nok billigere i Norge, men desværre kan jeg ikke finde nogen, der sælger kodefrie afspillere.

Så jeg er tilbage ved valget mellem dvdirect.net og stegen.com :)
dvdirect er lidt billigere, da den svenske krone er svag i forhold til den danske, så mon ikke det bliver der :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu