recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af lager HDD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af lager HDD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 207
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af lager HDD
    Sendt: 28-Juli-2009 kl. 21:43
Skal købe en HDD (24/7) hvor jeg kan ligge alle mine film over på. Har kigget lidt på

WD Caviar Green WD15EADS 1.5 TB
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=502996

Vil helst gerne havde den så stor som mulig, uden prisen pr. gb bliver alt for høj i forhold til hvad en 1TB disk koster. Findes der andre 1.5TB hdd som er interessante? Den skal forresten sidde i mit kommende mediecenter.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 22:02
der er kun seagate og WD som har diske over 1,5TB lige pt. så der er ikke så mange muligheder.

Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 22:07
Okay... Har læst meget godt om WD Green 1TB, og den bliver tit anbefalet herinde. Er 1.5TB versionen ligeså god?
Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 00:12
Så Samsung også har lavet en http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid= 500529

Nogen der ved hvordan er den mht. støj og varme?
Til top
PeterDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2008
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

der er kun seagate og WD som har diske over 1,5TB lige pt. så der er ikke så mange muligheder.

Mange inkl. undertegnet har haft mange problemer med Seagates 1,5 TB disk, så den ville jeg holder mig langt fra.
HTPC: Windows 7 - ASUS M3N-HD/HDMI - AMD 4850e - 4Gb - 750GB - 3 X FloppyDTV - Samsung LE40A676 via HDMI - 2 Xbox 360 extenders
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 10:54
Jeg har 2 stk. Seagate 1,5 TB diske siddende i min NAS - de har kørt upåklageligt i det ca. ½ år jeg har haft dem.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 14:14
Hmm okay...  Så står valget nok mellem WD Green og Samsung - hva' vil I anbefale? Er WD Green 1.5TB versionen ligeså god som 1TB versionen? Har desværre ikke kunne finde nogle anmeldelser af 1.5 versionen.
Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 16:28
Fandt en meget grundig test som sammenlignede

Samsung SpinPoint F2EG HD154UI
WD Caviar Green WD15EADS

Testen kan findes her:

http://www.tomshardware.com/reviews/1.5tb-hdd-caviar,2331.ht ml#xtor=RSS-1825

Er stadig i tvivl, der ser ud til at de er lige gode. Er der en som har meget styr på hdd, som kan sige mig hvilken en er bedst til mit formål?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 17:09
Den billigste. Det er skudt helt ved siden af at forsøge at sammenligne 2 diske på den måde du gerne vil. Bare tag den billigste af dem. At sidde og bruge så meget tid på at "fluekneppe" hver eneste detalje er fuldkommen spild af din egen og egentlig også vores tid. Hvis du har et godt forhold til WD, så er den trgyhedsfornemmelse du får ved at købe noget du kender en god ting, hvis du har det sådan med samsung, så er det den du skal købe. Der skal virkelig være markante forskelle på harddiske før jeg overhovedet gider spilde min tid på at sidde og pille i enkelte detaljer. Google's undersøgelse af deres 600K diske viste at den største faktor for stabilitet var at de ikke kørte op og ned i spinhastighed hele tiden. hverken temperatur (inden for rimelighedens grænser) position eller andet havde en større indflydelse på holdbarheden af diskene. Det eneste der virkelig galdt var at når de først kørte, så skulle de blive ved med det.
Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 17:31
Har bestilt en WD. Har aldrig ejet en Samsung eller WD hdd og det er min første sata hdd. Grunden til at jeg ville være så sikker, er at jeg har læst om diske bl.a. hos fx Seagate hvor der var fejl på og man risikerede at miste alt sin data. Så ville bare høre om folk herinde kendte eller ejede 2 af de overstående diske, og kunne anbefale mig en af dem.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 19:46
Det er fuldkommen rigtigt at seagate havde problemer med en lang række modeller. det drejede sig overhovedet ikke kun om 1,5 og 1tb modellerne, men der er ingen måde hvor du kan gardere dig mod den slags. Nu har modellerne i 1 og 1,5tb været på markedet et ret godt stykke tid, og der er ikke flere af de diske i omløb med den firmware - indtil næste gang, men det er ikke specifikt for seagate, det kan ske for alle producenter. I dette tilfælde var det en kombinationen af en kontroller og en firmware som ikke spillede sammen i visse situationer, og den var på rigtig mange diamondmax og barracuda diske. Men det kunne lige så let ske for WD - det er lige sket for intels nyeste 2.gen SSD diske hvor samtlige diske er tilbagekaldt på grund af en fejl igen i firmwaren. Men det betyder ikke nødvendigvis at det er dårlige diske. Det er bare "sløset arbejde" :-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2009 kl. 01:13

Nu har jeg købt diske i over 30 år. De eneste diske der er stået af for mig er mine 2,5" diske i mine bærbare. De knaster af for et godt ord. Nok på grund af forkert køling

Jeg har så pt. 3 stk 1 tb. diske, 1 stk 2 tb og alt kører som det skal. Alle mine gamle 200 og 250 diske bruger jeg som backupdiske og de kører fint. Jeg har dog altid holdt mig til Seagate, og det er kun fordi de var billigst

Men som sagt jeg har aldrig haft en 3,5" disk der stået af. Jeg skal dog retfærdigvis sige at jeg havde en sløj 40 gb for et par år siden, men det lykkedes mig at tømme den før sammenbrud

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu