|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
chuckie ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
![]() Sendt: 12-September-2006 kl. 11:58 |
Jeg skriver da jeg står overfor at anskaffe mig et LCD TV. TV'et skal hænge i mit soveværelse og budgettet er 8000-10000 kr. Faktisk havde jeg allerede beslutte mig for at købe et Mirai DTL-532W100, da det for mig at se var godt til prisen. Ved blot at bruge 5000 kr, så kunne men invistere i et ny når man ikke mente at dette var passende længere. Men en kollega fortalte så at jeg skulle have et TV med DBT i. Sådan et ligger jo i en anden prisklasse end det jeg selv havde set på. Så nu vil jeg gerne vide:
Håber at nogen herinde kan hjælpe en ny som jeg.
Mvh Anders Johansen |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12432 |
![]() |
Mirai DTL-532W100 er et DÅRLIGT TV. Det eneste der ser ordentligt ud er
Xbox 360 med VGA, men det er jo nok ikke udelukkende dét man køber et
TV for.
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Indbygget DVB-T er efter min mening overhovedet ikke vigtig på nuværende tidspunkt. De analoge kanaler vil køre lige indtil 2009, og du har muligvis købt andet TV inden da, ligesom du til hver en tid kan købe en ekstern DVB-T tuner med deraf bedre valgmulighed efter krav og behov når det bliver nødvendigt. Desuden er der idag kun 3 kanaler på DVB-T og der er mange andre måder at levere digital tv på - eks. TDC kabel med selector, eller stofa med deres boks osv. - så det er ikke sikkert DVB-T nogensinde bliver interessant for dig. Jeg syntes det kan være ganske fornuftigt eks. at købe et Mirai til 5000,- hvis budgettet pt er begrænset og man hellere vil vente med at købe de dyre sager eks. til HD tv kommer, eller hvornår man nu syntes man vil slå til, skærmene bliver jo kun billigere og bedre med tiden. Men når det er sagt får du en betydeligt bedre skærm hvis du ofrer 8-10.000 - i denne prisklasse er der ganske mange rimelige skærme pt. - kig evt. i nogen af de mange andre tråde om TV i denne prisklasse.
Redigeret af spawn - 12-September-2006 kl. 12:34 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
chuckie ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
![]() |
Tak for svarene
Spawn.... Vil du mene at jeg godt kan købe det mirai eller vil du mene at jeg skal ofte 3000 kr mere og så købe et bedre et? |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12432 |
![]() |
Du får helt sikkert noget for pengene hvis du køber Toshiba eller noget andet mellem 8.000 og 10.000, i stedet for Miraien.
Men dermed ikke sagt, at det kommer nær et godt CRT TV... |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Tjae svært spørgsmål - jeg valgte personligt at ofre de der 3500 mere og købe et Toshiba - det har jeg bestemt ikke fortrudt. Men jeg købte med vilje ikke noget "dyrere, større eller bedre" end det, da min plan også er at købe nyt indenfor de næste par år, hvorefter sønnen skal have Toshibaen ind på sit værelse og der er max plads til dette 32" Jeg valgte dog alligevel at ofre det lidt mere for at få den bedre billedkvalitet mens jeg havde det, og gensalgsværdien er sikkert også højere sammenlignet med Miraien så afskrivningen hvis man evt. skal sælge bliver sikkert ikke meget større. Jeg tør ikke anbefale om du skal ofre de ekstra penge eller om du kan nøjes med Miraien - det afhænger helt af hvordan du opfatter billedet, hvis billedet er tilfredsstillende til dine behov/krav på Miraien kan jeg ikke se hvorfor du ikke skulle kunne købe den og spare de ekstra penge. Det er jo dig der skal kigge på det :-) prøv evt. om du kan få et eller begge hjem på prøve og sammenlign, eller måske du kan låne et hjem og købe det andet med returret. Eller start med at købe Mirai med returret, kig på det og returner det, køb derefter et dyrere med returret, kig på det og vurder om det er de flere penge værd. Hvis ja, så behold det, hvis nej, så returner det og køb et nyt Mirai Lidt omstændigt - men det der giver dig det bedste indtryk i dine egne omgivelser.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Problemet er at jeg faktisk aldrig har set det Mirai, for ingen heroppe nord på har det, så det er lidt et problem. Men til pengene og pga. dets anmeldelser, så tænkte jeg, at jeg ikke ville gå helt forkert i byen.
|
|
![]() |
|
![]() |
har du kigget i TDC butikkerne - de plejer at have et stående ? Har de ihvertfald nede i min lokale TDC shop - der er jeg inde og kigge på det hvergang jeg går forbi :-) Jeg er enig med Naiera - du får helt sikkert et bedre TV hvis du ofrer lidt mere, jeg er også enig i at det bedste nu engang stadig er et rigtigt godt CRT, men skal det blot hænge i soveværelset og derfor ikke være dit hovedtv behøver det måske ikke være bedre. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg vil lige kigge på det Toshiba.... hvad er forskellen på WL66Z og WL66P?
Og TDC har det ikke her i Frederikshavn. |
|
![]() |
|
skatmand ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
Dette er med analog tuner http://toshiba.sb-konzept.de/consumer/pdf/284/32wl66z.pdf og dette er med digital tuner: http://toshiba.sb-konzept.de/consumer/pdf/285/32wlg66p.pdf
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvilket er så at foretrække?
|
|
![]() |
|
![]() |
Forskel på WL66Z og WL66P er kun farven angivet ved det sidste bogstav, mens et ekstra G inden modeltallet angiver digitaltuner. WL66Z er sort med kun analog tuner WLG66Z er sort med både analog og digital DVB-T tuner Du kan se de tyske modeller her: |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |