recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af LCD 32"? M/u DBT
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af LCD 32"? M/u DBT

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
chuckie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2006 kl. 09:16

Så vidt jeg kan se på Toshibas hjemmeside så er WLG66P sort og WLG66Z findes slet ikke derinde. Kan nogen bekræfte dette eller modbevise det?

I skal have tak for jeres hjælp indtil videre. Toshiba WLG66P ser ud til at have fanget min interesse. Altså hvis det er sort som jeg kan se på Toshibas hjemmeside.

Lige et tillægsspørgsmål.....

Det vil sige at eneste forskel på WL66 og WLG66 er at WLG66 også har digital tuner. Altså er den ligesom WL66 bare med 2 tunere (en analog og en digital)?

Redigeret af chuckie - 13-September-2006 kl. 12:27
Til top
chuckie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2006 kl. 23:15
Slet ingen der kan hjælpe med mit sidste spørgsmål?
Til top
chuckie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2006 kl. 23:40
Nå. Men tror at jeg vælger WLG66P med mindre nogen har noget sidste at tilføje. Og jeg går ud fra at denne model er sort.
Til top
peejay Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-December-2004
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2006 kl. 08:16

DVB-T er efter min mening langt den vigtigste feature i et nyt TV i dag. Til forskel fra f.eks. HD-Ready er DVB-T en funktion der kan bruges NU, og  kvalitetsforbedringen i forhold til ellers gode analoge signaler er meget betydelig.

Jeg kender ikke Selector og lign. og ved derfor ikke om kvaliteten herfra er ligeså god som DVB-T. Hvis den er det og man er helt sikker på at bo et sted med Selector i hele TV'ets levetid kan man selvfølgelig sagtens undvære DVB-T.

For alle andre burde DVB-T pga. kvalitetsforbedringen i forhold til analoge signaler være et absolut must. De der siger andet har tydeligvis ikke selv erfaring med DVB-T.

Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2006 kl. 08:47

Oprindeligt skrevet af chuckie chuckie skrev:

Nå. Men tror at jeg vælger WLG66P med mindre nogen har noget sidste at tilføje. Og jeg går ud fra at denne model er sort.

Hvis du vil ha den sorte variant skal du vælge WLG66Z og ikke WLG66P som er antrazitgrå.

Til top
chuckie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2006 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af Bimsen Bimsen skrev:

Hvis du vil ha den sorte variant skal du vælge WLG66Z og ikke WLG66P som er antrazitgrå.

Så vidt jeg kan se på http://toshiba.sb-konzept.de/consumer/products/1/ så er 32 WLG66P altså sort. Faktisk findes WLG66Z slet ikke inde på den tyske side.

Er der nogen der kan afklare denne uoverensstemmelse, for jeg kan godt se at andre modeller skal hedde Z for at være sorte, men er der en undtagelse med modellen WLG66P?

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2006 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af peejay peejay skrev:

DVB-T er efter min mening langt den vigtigste feature i et nyt TV i dag. Til forskel fra f.eks. HD-Ready er DVB-T en funktion der kan bruges NU, og  kvalitetsforbedringen i forhold til ellers gode analoge signaler er meget betydelig.

Jeg kender ikke Selector og lign. og ved derfor ikke om kvaliteten herfra er ligeså god som DVB-T. Hvis den er det og man er helt sikker på at bo et sted med Selector i hele TV'ets levetid kan man selvfølgelig sagtens undvære DVB-T.

For alle andre burde DVB-T pga. kvalitetsforbedringen i forhold til analoge signaler være et absolut must. De der siger andet har tydeligvis ikke selv erfaring med DVB-T.

Eller også har de der siger det er nødvendigt ikke erfaring med andet

Du misforstår pointen. Spørgsmålet er ikke om DVB-T er bedre end analog eller ej, og DVB-T er iøvrigt ikke bedre end andre digitale signalkilder/modtagere som selector o.lign. Pointen er om det er nødvendigt lige nu med en indbygget dvb-t tuner i selve TV'et.

Til dette spørgsmål er svaret nej

For det første er DVB-T endnu ikke dækkende for alle kanaler, der er kun ganske få kanaler, man kan altså derfor ikke nøjes med DVB-T idag, men er nødt til at supplere med analog tuner eller andet hvis man vil have hele kanaludbuddet. Og vil man have hele kanaludbuddet digitalt idag kræves ydermere selector eller anden digitalbox som overflødiggør en DVB-T tuner.

For det andet, er der ingen nødvendighed af at en DVB-T tuner skal være indbygget. Du kan til hver en tid slutte en ekstern DVB-T tuner til dit TV hvis du får behov. Men det er langtfra sikkert man får behov, da der vil være mange andre tilbud end DVB-T, eks. er der sikkert mange som vil have HD-TV når dette bliver mere udbredt, det fås ikke over DVB-T. Der vil ligeledes være andre digitale tilbud nu og især i fremtiden end blot DVB-T, eks. DVB-C eller DVB-S, eller digitalt WebTV eller andet. Og de forskellige bokse der skal benyttes til at modtage de forskellige digitale tilbud vil udvikles og forbedres, måske give ny funktionalitet. Langt de fleste brugere idag er allerede tilkoblet DVB-C gennem TDC kabeltv eller Stofa, og kan modtage digital tv (DVB-C) i samme kvalitet som DVB-T. Skal vi så også alle have både DVB-T tuner, og DVB-C tuner og DVB-S tuner indbygget ?

Hvorfor er det en nødvendighed at betale ekstra penge idag for at få en indbygget dvb-t tuner som ikke udvikles i kvalitet og funktionalitet og med yderst begrænset kanaludvælg ? i særdeleshed hvis man allerede er tilkoblet andet system der tilbyder digital tv ?

Spild af penge efter min mening, ikke fordi digitalt tv ikke er bedre end analog, men fordi der er så mange grunde til ikke at købe det som indbygget tuner begrænset til en standard uden mulighed for forbedring. 

Efter min mening skal en skærm mere betragtes som en monitor, hvortil tilsluttes de forskellige former for kilder man vil benytte sig af, dette kan være alt muligt forskelligt, og kan også være en DVB-T tuner.  Det er ikke blot et TV i samme forstand som i gamle dage, hvor der kun var det analoge sendenet og intet andet.  

Kan man ikke leve uden de 3 kanaler på DVB-T idag, er der et stort udvalg af DVB-T tunere på markedet, som hele tiden bliver bedre og billigere. Men jeg kan altså ikke se nødvendigheden af at betale ekstra for at den skal være indbygget i TV'et. 

Redigeret af spawn - 15-September-2006 kl. 09:46
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
doc2 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-November-2005
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2006 kl. 10:10

[Er der nogen der kan afklare denne uoverensstemmelse, for jeg kan godt se at andre modeller skal hedde Z for at være sorte, men er der en undtagelse med modellen WLG66P?

Jeg kan kun se på flere salgssider, at WL modellerne følger Z for sort og P for grå.

WLZ modellerne kan både være sorte og grå med endelsen P se vedhæftet.

Toshiba 42 WLG 66 P 107cm
Toshiba 42 WLG 66 P 107cm
Flachbildschirm mit 500 cd/m² Helligkeit und einem K...

1.624,90 EUR

Toshiba 47 WLG 66 P 120cm
Toshiba 47 WLG 66 P 120cm
LCD-TV von Toshiba. Kontrastarke, leuchtende Bilder. Hohe...

2.268,20 EUR

LG RH 7500 300 GB
Til top
chuckie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2006 kl. 10:21

doc2

Det var også det jeg havde lagt mærke til. Bare underligt at de ikke følger samme koncept hele vejen igennem på deres TV.

Til top
peejay Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-December-2004
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2006 kl. 10:29

spawn, det er så din mening og den har du selvfølgelig lov til at have.

Da du tydeligvis ikke selv har brug for DVB-T kan jeg sagtens forstå din holdning. Nu er det bare sådan at jeg har ikke Selector el. lign, heller ikke fællesantenne og har heller ikke mulighed for at få nogen af delene. Hvor underligt det måtte lyde for dig findes der faktisk sådanne steder i Danmark, og måske kan denne oplysning hjælpe dig til at have lidt mere forståelse for at der er andre former for TV-brug end din egen.

Lad mig derfor også gentage at jeg mener fordelene ved DVB-T i forhold til analog modtagelse er så markante at DVB-T er en særdeles stor kvalitetsforbedring for personer der ellers modtager analogt.

Det kan selvfølgelig gøres med en seperat DVB-T boks som er en udmærket løsning hvis man ikke lige står overfor købt af nyt TV. Personligt skal jeg ikke have 5 løse DVB-T bokse med hver sin fjernbetjening placeret ved husstandens 5 TV-apparater. Derfor kunne jeg ikke drømme om at købe et TV uden DVB-T hvis jeg skulle købe nyt TV.

Jeg kunne heller aldrig drømme om at købe et TV uden indbyggede højttalere, selvom jeg har surround setup ved det primære TV. En dag bliver det primære TV til et sekundært, f.eks. på et børneværelse, og så vil jeg være skideirriteret over ikke at have købt et med højttalere i.

Bemærk at jeg skrev: Jeg kender ikke Selector og lign. og ved derfor ikke om kvaliteten herfra er ligeså god som DVB-T. Hvis den er det og man er helt sikker på at bo et sted med Selector i hele TV'ets levetid kan man selvfølgelig sagtens undvære DVB-T.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2006 kl. 13:17

#peejay

Jeg pointerede bare nogen af begrundelserne hvorfor jeg ikke syntes at en DVB-T tuner behøver at være indbygget idag, jeg kunne nævne andre men lad os ikke vade mere i det. 

Jeg forstår ikke hvorfor du gentager at kvalitetsforskellen mellem DVB-T og analog er markante, det var jo netop ikke kvalitetsforskellen jeg kommenterede, men udelukkende om der efter min mening idag var behov for at en DVB-T tuner skulle være indbygget eller ej set i lyset af det samlede billede af digitale udbud nu og i fremtiden. Det syntes jeg jeg pointerede ret tydeligt. Vi er helt enige i at digital tv - uanset type - giver bedre kvalitet end analog.

Jeg kan altså heller ikke forstå hvorfor du tolker det som at jeg mangler forståelse for at der er andre former for TV behov end mine egne. At jeg giver udtryk for mit synspunkt betyder ikke automatisk at jeg ikke kan sympatisere med eller have forståelse for andres. Du eller andre kan have andre synspunkter der passer bedre til jeres konkrete situation, det har jeg da fuld respekt for.

Redigeret af spawn - 15-September-2006 kl. 15:35
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
chuckie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2006 kl. 15:56

Så er TV'et bestilt.