recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - køb af LG 37LB2R
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkøb af LG 37LB2R

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Amdi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 08:39
Der kan selvfølgelig være forstyrrelser i signalet på analog TV (TDC kabel TV), som jeg oftest ser i mørke scener, og kun på visse kanaler. Ellers synes jeg at billedet er rigtig godt. En god tuner del i TV'et, og jeg er nærmest blevet afhængig af PIP/POP funktionerne, som jeg aldrig har haft før.

Jeg har en discount dvd afspiller som jeg tilsluttede scart. Der var jeg ikke tilfreds med resultatet. Det lignede at tv'et forsøgte at jævne bevægelser i billedet ud (uden 100hz), og det virkede bare slet ikke i animationsfilm. Jeg tør så ikke udelukkende tilskrive tv'et "fejlen". Især ikke når både DVD og scart kabel er af tvivlsom kvalitet.
I dag kører jeg dvd igennem komponent indgangen, og det virker rigtig fint.

Min Xbox360 kører jeg igennem VGA indgangen. Det virkede med det samme, uden problemer. Nu har jeg selvfølgelig ikke noget at sammenligne med, men jeg oplever fine farver og et godt skarpt billede.
Jeg bruger 1280 x 720 som opløsning.
Det eneste der overraskede mig lidt, var at lydindgangen til VGA er et mini-jack stik (som på høretelefoner), og ikke phono.

På nuværende tidspunkt har jeg ikke noget tilsluttet mine HDMI porte , men jeg regner med at jeg vil ud og have en ny DVD afspiller og evt. en HDD recorder.

Redigeret af Amdi - 28-Marts-2007 kl. 08:43
LG 37LB2R
Til top
C_mad Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Marts-2007
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 15:47

Ok mange tak for dit svar!

Så det LB2R i elgiganten hvor der var sat en dvd på og der så det rigtig godt, så mon ikk det er din discount dvd. Køber en ps3 når jeg får tvet og kører den over hdmi, så regner med et godt billede.

Nu er det bare at bestille, har set 32" til 8k hos godpris.dk og 14k i elgiganten. Kan næsten ikk vente.

Til top
andk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2006
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 19:55
Jeg har også haft kik på dette tv men hvis man ikke kan bruge 100hz hvorfor så dette tv så kan man jo ligeså godt købe et jvc til 9000?

Til top
Monolithos Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2005
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 20:26
hey 

Hvordan er sort niveauet på det? Og er fragten den samme hos digitalo selvom det er til bornholm?
Til top
C_mad Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 21:14

Til andk: Fordi man kan få det til 8000.

LB2R har noget der hedder "pure black" som giver gode sorte/mørke farver.

Ved ikk hvordan levering er til bornholm. tjek selv hjemmesiden www.godpris.dk

Til top
andk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2006
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 08:03
C_mad eller andre kan i ikke lave en test af dette tv?

Til top
C_mad Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 10:53

Jeg har ikk selv tv'et, men regner med at bestille det i dag. Jeg skal nok lave en test af tv'et når jeg får det. Har nemlig selv ledt efter en test af tv'et i lang, og har ikk kunne finde nogen. Så der er nok mange der godt kunne tænke sig at se en test.

Amdi har tv'et så han kunne jo også teste det, jo flere synvinkler på tv'et jo bedre!

Til top
Amdi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 11:33
Tjo.. teste det.. Jeg ved slet ikke hvor jeg skulle begynde... Jeg har jo desværre ikke mulighed for at prøve alle tv'ets funktioner af endnu. 
LG 37LB2R
Til top
Silent Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juni-2007
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2007 kl. 15:30

Opsætning/klalibering

Er der nogen som har rodet med opsætning af LG LB2R? og selvfølgelig er der det, får vi mænd bliver som et barn igen, når vi får nyt legetøj     Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan i andre har indstillet jeres LG LB2R?

Her tænker jeg på billded indstillere, farve, kontrast osv. Hvad er slået til og hvad er ikke slået til.

Jeg skruer op og ned på mit som en gal, men tro mig min kone synes ikke det er så spændende som jeg gør.

Redigeret af Silent - 17-Juli-2007 kl. 08:40
Silent
Expect more
Til top
Amdi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2007 kl. 17:35

Nu er jeg langt fra ekspert, men jeg synes jeg har fået et godt billede ved normale tv signaler med følgende opsætning.

Kontrast 80; Lys 50; Farve 40; Skarphed 40; Farvetone 0; Rød -20; Grøn 0; Blå 0; XD indstillinger har jeg deaktiveret.. Men ellers giver XD Kontrast et rimelig godt resultat. TruM deaktiveret.

Der kan være forskel på paneler, og også på hvor mørke/lyse udsendelser er, så jeg bruger med jævne mellemrum den hurtige Lys-knap på fjernbetjeningen. (Og den har kæresten også let ved at bruge)

Men mit bedste råd er da at lege med det som en gal... evt bruge en kalibrerings-cd/dvd... Dvd'er der er THX godkendt har ofte et ok kalibrerings "program".

Jeg har fået den store kabelpakke hos TDC nu, og de har lavet noget rigtig bæ', så mange af mine kanaler har støj. Fat i fejlmeldingen og skæld dem ud

LG 37LB2R
Til top
Silent Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juni-2007
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2007 kl. 08:36

Hej Amdi,

Takker for dit svar.

Jeg har ikke den store erfaring med kalibrerings-cd/dvd, men jeg har lånt en, så ser frem til weekend, så skal der kalibreres LOL.

Du skriver om THX godkendte Dvd'er har ofte en kalibrerings program, hvor finder jeg såden en ?

Silent
Expect more
Til top
Amdi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2007 kl. 18:34
F.eks. Starwars DVD'erne har et THX kalibreringsprogram.  Det er selvfølgelig ikke det bedste i verdenen, men det går an til "hjemmebrug".
LG 37LB2R
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu