recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af LG BD-390 i USA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af LG BD-390 i USA

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xtej Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af LG BD-390 i USA
    Sendt: 02-August-2009 kl. 13:29

Hej,

Jeg overvejer at købe denne blue-ray afspiller (LG BD-390), som netop er ved at komme på markedet herhjemme.

http://www.lge.com/us/tv-audio-video/video/LG-blu-ray-dvd-pl ayer-BD390.jsp

Anmeldelse herfra recordere.dk:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=2983&zoneid=5

Foreløbigt kan jeg kun finde den hos justbuyit til 2799 kr. + fragt. http://www.justbuyit.dk/shop/lg-bd-390-blu-ray-5807p.html

I USA kan man få den til ca. 1700 kr, og da jeg skal derover senere på måneden overvejer jeg at købe den der. Jeg har dog læst herinde et sted, at det ikke er sikkert at USA-modellen og EU-modellen er ens. Er der noget om det?

Derudover er der selvfølgelig regionskodningen. Kan den decodes, eller kan de fleste BD-film herhjemme købes uden regionskode, og dermed afspilles på den?

Er der andre ting (udover stikket (outlettet) og tolden) man skal være opmærksom på ved et sådan køb?

Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Status: Offline
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 14:15
Uden at kende til de specifikke forskelle der måtte være for denne model, så er nogen af de ting man skal være opmærksom på når man køber en blu-ray afspiller i USA:

1) Regionskodning - som du selv er inde på er dette et issue. Der findes mange regionhacks til forskellige afspillere, men du burde sikre dig at det findes på denne inden du køber en amerikaner. Der er mange udgivelser der er regionsfrie, men det er ikke alle - specielt Fox og Disney regionskoder de fleste af deres udgivelser, mens f.eks. Warner ikke bruger regionskoder.

Du kan iøvrigt godt risikere at et mod - hvis det findes - er dyrere end prisforskellen i DK og USA, specielt hvis du regner told, pris for en voltageconverter m.m oveni.

2) Du kan ikke være sikker på at amerikanske afspillere understøtter PAL. Dvs. at selv om du kan få den regionshacket, er det ikke sikkert at du vil kunne afspille europæiske DVD'er i den. Har du en DVD afspiller ved siden af er det jo ikke sikkert det er et problem.

3) Lidt ad. 2, så er det ikke sikkert den vil kunne afspille 1080i/50, som er et format en del europæiske film og TV serier udgives i. Eksempelvis Flammen og Citronen og Blå Mænd på BD er i dette format.

Det er ikke sikkert at nogle af disse ting er aktuelle for denne specifikke model, men du burde nok checke op på det i forvejen.

Redigeret af RogueAgent - 02-August-2009 kl. 14:17
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu