recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af LG TV.hvad skal jeg vælge???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af LG TV.hvad skal jeg vælge???

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2021 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Det er godt nok sjovt med overskrifterne i forumet efterhånden.




Og hvor er det da sjovt at du altid skal lege forum politi

LOL Du føler dig måske stødt. EDIT: Det er det. Du poster jo selv indlæg med fuldstændig intetsigende overskrifter. Damn det er grineren.....Clap

Man forventer at få hjælp men gider ikke lige skrive bare et minimum om hvad det handler om. Det er sgu da for plat bare at skrive LG TV. Det er det samme i saltsforumet. Flere og flere skrive ikke i overskriften om det drejer sig om køb, salg, byt eller vurdering. Slapt efter min mening......

Hvis nu du bare koncentrere dig om at læse hvad du skriver, før du trykker Besvar … så kan også du være med til at højne kvaliteten 👍
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2021 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:


LOL Du føler dig måske stødt. EDIT: Det er det. Du poster jo selv indlæg med fuldstændig intetsigende overskrifter. Damn det er grineren.....Clap

Man forventer at få hjælp men gider ikke lige skrive bare et minimum om hvad det handler om. Det er sgu da for plat bare at skrive LG TV. Det er det samme i saltsforumet. Flere og flere skrive ikke i overskriften om det drejer sig om køb, salg, byt eller vurdering. Slapt efter min mening......


Jeg føler mig skam ikke støt, men det er sq da træls at du nærmest hver gang en eller anden træder lidt ved siden af hvad angår overskrifter så skal du sidde og være moralsk korrekt


Desuden kunne jeg da godt tænke mig at vide hvilke indlæg jeg har postet med intetsigende overskrift
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2021 kl. 22:04
@bhenssel

Generelt er det et rigtigt dårligt råd at få, at man blot skal tage i forretningen og selv sammenligne. Forretningen har alene en interesse i at prakke dig det tv på ærmet, hvor de har de største marginer.  Desuden skal man være i stand til selv at vælge nogenlunde ens billedprofiler/indstillinger, førhen sammenligningen giver mening. Så spring let og elegant over det råd.

Søg i stedet information på sider, der arbejder professionelt med at vurdere disse ting. Her er flatpanels.dk som nævnt ovenfor et rigtigt godt dansk bud.

Konkret i forhold til de to LG tv ville jeg klart vælge LG OLED65CX over LG OLED55A1, selvom A1 er fra 2021 og CX er fra 2020.

Se eventuelt testen af dette års C1, hvor der sammenlignes over mod sidste års CX. I testen konkluderes det blandt andet:
”LG C1 minder dermed en hel del om CX fra sidste år, som igen mindede ret meget om C9 fra året før. Det betyder, at billedperformance er meget lig det vi har set tidligere - dvs. tæt på referencekvalitet.”


Du kan derfor roligt konkludere, at dette års nye entry model A1 heller ikke har nævneværdigt bedre panel end sidste års LG OLED modeller. A1 har tværtimod en langsommere processer og kun 50 Hz panel, fordi det er en entry model.

Så gå klart efter CX og få 10 tommer mere med i handlen. Det bliver du glad for i længden. Se i øvrigt sidste års test af CX her:

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2021 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Det er godt nok sjovt med overskrifterne i forumet efterhånden.




Og hvor er det da sjovt at du altid skal lege forum politi

LOL Du føler dig måske stødt. EDIT: Det er det. Du poster jo selv indlæg med fuldstændig intetsigende overskrifter. Damn det er grineren.....Clap

Man forventer at få hjælp men gider ikke lige skrive bare et minimum om hvad det handler om. Det er sgu da for plat bare at skrive LG TV. Det er det samme i saltsforumet. Flere og flere skrive ikke i overskriften om det drejer sig om køb, salg, byt eller vurdering. Slapt efter min mening......

Hvis nu du bare koncentrere dig om at læse hvad du skriver, før du trykker Besvar … så kan også du være med til at højne kvaliteten 👍

Det er hermed rettet. Tak fordi du gjorde mig opmærksom på det. 

Hackerjac: blu-ray.com

Beklager trådstarter, sidste OT indlæg fra mig. Håber du finder det du søger. 


Redigeret af DanishCanadian - 03-Juni-2021 kl. 22:26
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TvHomer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2021 kl. 15:19
lg cx uden tvivl.

Har selv for nyligt købt det, og det er et lækkert tv.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2021 kl. 21:12
LG 65CX er både det bedre og det større TV, så valget burde være meget nemt, og du får betydeligt mere TV for pengene!

Til dit spørgsmål: "hvorfor sætte en a7 i en ny model?"
Simpelt, for at spare penge. "A1" kører kun med en opdateringsfrekvens på 60 Hz, så kravene til billedprocessoren er knap så store, og de tidligere udgaver gjorde et godt stykke arbejde.
Der er i øvrigt ikke tale om en ældre processor, men en billigere processor med mindre ydelse, her leveret i Gen 4.

De sidste generationer, har der ikke rigtig været noget nyt at komme efter, udover sidste nye version af deres smart-TV, så hvis man ønsker det bedste TV for sine penge, så giver det absolut bedst mening at købe den udgående model.

Du skriver dette: "Et 55 tommer er en fin størrelse, så det er ikke størrelsen det kommer an på."

Jeg vil påstå, dette ikke er korrekt, hverken her, eller i mange andre tilfælde, og absolut ikke en faktor, der burde undervurderes.  :)

Hvis man har pladsen, så er 65" så absolut at foretrække, og giver en betragteligt større fornøjelse, indlevelsesevne, når der skal ses film mm.
"SIZE matters!"
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2021 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af jensoest jensoest skrev:

@bhenssel

Generelt er det et rigtigt dårligt råd at få, at man blot skal tage i forretningen og selv sammenligne. Forretningen har alene en interesse i at prakke dig det tv på ærmet, hvor de har de største marginer.  Desuden skal man være i stand til selv at vælge nogenlunde ens billedprofiler/indstillinger, førhen sammenligningen giver mening. Så spring let og elegant over det råd.

Selvfølgelig skal bhenssel hvis muligt ud og se begge modeller og hvis muligt lave en sammenligning. 

@bhenssel
Når/hvis du kan lave en sammenligning så skal du bede om mulighed for at lege med indstillingerne på modellerne. Her vil du også kunne tjekke snappyheden af menuer og smartTV. Bed evt. også om at se almindeligt TV på modellerne og ikke bare en fancy 4K demo. 

Før du tager ud laver du dit benarbejde ift. begge modeller. Det er du jo allerede godt i gang med. På den måde er du også godt klædt på overfor sælgers pladder og ofte fejlagtig info. 
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2021 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Oprindeligt skrevet af jensoest jensoest skrev:

@bhenssel

Generelt er det et rigtigt dårligt råd at få, at man blot skal tage i forretningen og selv sammenligne. Forretningen har alene en interesse i at prakke dig det tv på ærmet, hvor de har de største marginer.  Desuden skal man være i stand til selv at vælge nogenlunde ens billedprofiler/indstillinger, førhen sammenligningen giver mening. Så spring let og elegant over det råd.

Selvfølgelig skal bhenssel hvis muligt ud og se begge modeller og hvis muligt lave en sammenligning. 

@bhenssel
Når/hvis du kan lave en sammenligning så skal du bede om mulighed for at lege med indstillingerne på modellerne. Her vil du også kunne tjekke snappyheden af menuer og smartTV. Bed evt. også om at se almindeligt TV på modellerne og ikke bare en fancy 4K demo. 

Før du tager ud laver du dit benarbejde ift. begge modeller. Det er du jo allerede godt i gang med. På den måde er du også godt klædt på overfor sælgers pladder og ofte fejlagtig info. 

Som sagt ignorer blot dette råd. I praksis er det ikke muligt for den almindelige forbruger at foretage kvalificerede vurderinger af tv i Power (eller tilsvarende) med dets mange lys- og støjkilder samt en provisionslønnet sælger i nakken.

Og i det konkrete tilfælde er det også et let valg: CX


Redigeret af jensoest - 05-Juni-2021 kl. 10:14
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2021 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af jensoest jensoest skrev:

en provisionslønnet sælger i nakken.


Sælgeren skal slet ikke være med i det her. Hans eneste opgave er at udlevere fjernbetjeningen til TV'et så man selv kan afprøve. Ellers beder man ham høfligt om at holde sig udenfor.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2021 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af jensoest jensoest skrev:

en provisionslønnet sælger i nakken.


Sælgeren skal slet ikke være med i det her. Hans eneste opgave er at udlevere fjernbetjeningen til TV'et så man selv kan afprøve. Ellers beder man ham høfligt om at holde sig udenfor.

Flemming

Se det er helt rigtigt.

Det er ikke nemt at købe et nyt TV hvis man ønsker det bedste i prisklassen. Der er ret mange ting at sætte sig ind i før et køb. Man kan læse seriøse anmeldelser, og som gjort i dette tilfælde, lægge det ud på et AV-forum. Disse input bør dog kun bruges vejledende, for ingen kan vælge det rigtige for køber. 

I sidste instans er det jo helt op til købe at træffe det endelige valg.

Men jeg undre mig til stadighed over, at 1. prioriteten for at købe et TV er AV-supermarkederne. Du får ofte den ringeste og mest tvivlsomme service, også hvis uheldet er ude. Det kan man læse om i aviserne næsten hver dag. Det er muligt at AV-supermarkederne er de billigste - så er der altså heller ikke råd til service. Prøv dog en af de almindelige små/mindre selvstændige forhandlere. Der findes en hel del af dem, hvor jeg godt tør lægge mine penge. Måske lidt dyrere, men ofte kan man også få en fornuftig pris her - og hertil service, for forhandleren er interesseret i en tilfreds kunde. Hugo hos AV-supermarkedet er helt lige glad - når du har betalt.  


Redigeret af Hother - 05-Juni-2021 kl. 11:12
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2021 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af jensoest jensoest skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Oprindeligt skrevet af jensoest jensoest skrev:

@bhenssel

Generelt er det et rigtigt dårligt råd at få, at man blot skal tage i forretningen og selv sammenligne. Forretningen har alene en interesse i at prakke dig det tv på ærmet, hvor de har de største marginer.  Desuden skal man være i stand til selv at vælge nogenlunde ens billedprofiler/indstillinger, førhen sammenligningen giver mening. Så spring let og elegant over det råd.

Selvfølgelig skal bhenssel hvis muligt ud og se begge modeller og hvis muligt lave en sammenligning. 

@bhenssel
Når/hvis du kan lave en sammenligning så skal du bede om mulighed for at lege med indstillingerne på modellerne. Her vil du også kunne tjekke snappyheden af menuer og smartTV. Bed evt. også om at se almindeligt TV på modellerne og ikke bare en fancy 4K demo. 

Før du tager ud laver du dit benarbejde ift. begge modeller. Det er du jo allerede godt i gang med. På den måde er du også godt klædt på overfor sælgers pladder og ofte fejlagtig info. 

Som sagt ignorer blot dette råd. I praksis er det ikke muligt for den almindelige forbruger at foretage kvalificerede vurderinger af tv i Power (eller tilsvarende) med dets mange lys- og støjkilder samt en provisionslønnet sælger i nakken.

Og i det konkrete tilfælde er det også et let valg: CX

Slet ikke enig - selvfølgelig kan du ikke få forhold som er identiske med det du har hjemme det siger sig selv, men vil stadig opfordre til at se TV'et live inden køb hvis muligt. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu