recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af Logitech Z-5500 til 45m2 stort rum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af Logitech Z-5500 til 45m2 stort rum

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dvidebaek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af Logitech Z-5500 til 45m2 stort rum
    Sendt: 14-Maj-2009 kl. 14:04

Hej Alle

Jeg overvejer at købe Logitech Z-5500 til et 40-45m2 stort kælderrum som jeg har. Surroundsystemet skal bruges primært til musik og DVD-film. Mit spørgsmål går på, om sættet kan spille rummet op hvis man holder fest for 20-30 personer? er nemlig ikke helt sikker på om det er kraftigt nok til det. Grunden til jeg overvejer netop dette sæt er fordi mit budget kun er på 2000kr.

Et andet spørgsmål jeg har går på om jeg skal bruge optisk kabel eller coaxial kabel til at forbinde mit lydkort og højtalersættet med, da jeg har mulighed via mit lydkort for begge dele...

Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 14:21

sættet er ikke lavet til så store lokaler, og omend det fungerer udemærket i mindre rum, er det ikke i stand til at flytte luft i et 45 kvm lokale. hertil kommer at 30 mennesker sluger utoligt meget lyd, så det er ikke ligefrem festegnet.

jeg vil desvære anbefale dig at spare et væsentligt større beløb op, til 45 kvm lokale skal du have et væsentligt kraftigere anlæg.

Crown - there is no substitute.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 15:07
Hvis du skal holde fest og have noget ordenligt larm af musik, så skal du kigge på CERWIN-VEGA fra Hifi-klubben. De billige og spiller højt og kraftigt. En rigtig disko højtaler. Hertil skal du selvfølgelig også have en forholdvis kraftig forstærker (alt efter hvilke højtalere du køber) Godt være det så lagger lidt på lydsiden ved film - men tror nu stadig du får en fed film oplevelse i surround.

Nu ved jeg ikke din alder, og hvilken fester du vil holde selvfølgelig. Med CERWIN-VEGA går jeg ud fra det er en ordenlig fest med en masse alkohol og en masse musik med fed bass i.

2000 kr er lige i underkanten til at få andet end pc højtalere - men så igen, det jo også til din pc du til slutte dem til. Ellers er det som Kim Olsen jo siger: Forstærker og nogle højtalere er vejen frem i så stort et lokale.

Ved ikke engang hvordan subben på Z-5500 ville lyde blandt så mange mennesker og i et måske rungene lokale? den er god meeen.

Redigeret af RuneH - 14-Maj-2009 kl. 15:09
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
dvidebaek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2008
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 17:21
Er der nogen som kan komme med et bud på hvilket system i prisklassen 2000-5000kr der kan spille mit kælderrum op, når nu ikke Z-5500 er kraftfuldt nok.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2009 kl. 02:26
well, til 5k er det svært, for ikke at sige umuligt. jeg har hørt SB51 fra Earthquake spille 25 kvm op, men til så stort et rum skal du have mere membranareal og mere forstærkning end du lige kan få i et samlet system til de penge.
Crown - there is no substitute.
Til top
mick-j Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-September-2006
Point: 224
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2009 kl. 05:45

En ide var måske at lede efter noget brugt? Har selv i tidernes morgen haft et sæt Jamo (dem med stålgitter foran, kan ikke huske navnet) m. 12" bas og de spillede fint et lokale op i den str. Så jeg vil tro at et sæt brugte CV'er eller Jamo m. en sejlivet amp (NAD f.eks) er lige hvad du har brug for. Og det burde bestemt kunne gøres inden for de 5k, måske endda mindre.

Med venlig hilsen

Mick Johansen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu