recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - køb af ny pære/lampe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

køb af ny pære/lampe

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2021 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

ja jeg har haft skiftet pære 1 gang over i det originale jvc hus, men du kan ikke bruge videoen til noget.
Jeg tog et billede med mobilen for hver del af huset jeg skilte ad og samlede så huset igen i den modsatte rækkefølge og hvis du er født med 5 tommelfingre, så skal du holde dig fra at skifte pæren på en jvc og i stedet udskifte hele modulet, men det er selvfølgelig en helt anden pris en kun at skifte pæren.
Kan du uploade de billeder som du tog? Så jeg kan tage en vurdering af hvor svært der er
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2021 kl. 09:04
Desværre de er slettet, jeg har skiftet til en JVC N5B så de billeder havde jeg ikke brug for fremadrettet
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2021 kl. 09:07
ok. Kan man skille det hele ad med en skruetrækker eller skal man til at varme lodninger af eller klippe bolte over?
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2021 kl. 09:21
En stjerneskruetrækker klarer det hele og der er plastik handsker med udskiftningspæren så man ikke berører pæren med fingrene
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2021 kl. 21:47
Generelt er de alternative lamper noget crap, så du kommer til at købe 3-4 forskellige og en ny original, måle og teste dem, ofte er der mindre lys i en ny alternativ, end i en gl original pære.

Kalibrering med Spyder 5 er ikke en kalibrering, spyder 5 og JVC autocal er et værktøj der kan bruges når man kalibrere, oftest bedst undladt medmindre du har problemer med at 2-3% ire gamma er helt ude i skove, det er bedre at tweake multipoing gamma manuelt i JVC software, da autocal også ofte introducere problemer med iris tabellerne, hvor farver skifter voldsomt fra en til anden iris setting.

Derudover skal du bruge en reference spectro, til at profilere din probe efter for at du kan betegne det som en rigtig kalibrering, spyder er for det meste helt skudt ved siden af på primær og farve balance. 
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2021 kl. 22:07
men hvis den originale er en osram så kan den osram som beamer parts siger er magen til den originale vel være lige så god
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2021 kl. 23:07
Øhh nej, for det første har Osram aldrig leveret pære til X serien, de køre USHIO pånær første gen.
De USHIO pære man så får fra alternative leverandøre er heller ikke de samme som de originale har både set kopi USHIO og originale men aldrig samme pære/ samme part nr, da dem der leveres originalt er forbeholdt JVC, så du kan måske få en der ligner lidt, og har spec der ikke er super langt fra den originale, jeg har ud af 7-8 forsæg med alternative pære alle reklameret som originale kun beholdt 1, og den duede ikke til den projektor den var købt til, men en ældre model.
Hvis nogen påstår at de sælger 100% originale pære er de fulde af løgn, det betyder nødvendigvis ikke at de ikke virker, bare oftest ikke samme lys og levetid som de originale.
Dem jeg har testet har altid været op mod nye originale, i et forsøg på at finde billigere alternativer, hvis du ikke vil ofre en original pære når tid er vil jeg sige kalibrering er spild af tid og penge, og den originale skulle gerne holde 2000 + timer i den serie. 
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2021 kl. 23:10
hvor kan man købe en som man er sikker på er original?
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 09:24
AV Connection/ KT Radio / Tapeconnection, alle JVC forhandlere har eller kan skaffe original lamper.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 10:51
Mener du ikke Hus+pære?
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 11:54
Ja det er det eneste der kan købes originalt, alle løse pære er alternative løsninger, og ingen, absolut ingen kan skaffe den samme pære som sælges fra JVC.

Og ja de sælger dem stortset alle som originale, men det er det ikke, du kan evt bede om et billede af alle sider af pæren fra en alternativ leverandør, så skal jeg efterfølgende fotografere en original.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 12:16
ktradio sælger original for 4300kr. Jeg syntes dog at jeg har fint lys på selv med de 1300 timer. Så tænker at jeg for lavet den kalibrering på den originale som den har nu. Er det muligt at kalibrere sig fra at bruge høj lampe mode ved 4K HDR? syntes at billede er så meget klare men meget mørk ja faktisk sort i mørke scener. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu