recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af ny receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af ny receiver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Henrik Birkmose Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-April-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Birkmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af ny receiver
    Sendt: 07-April-2014 kl. 21:57
Hej... 

Jeg er lidt i vildrede, mht. køb af ny surround receiver...

Jeg har solgt min Denon AVR-3806 og mine B&W DM 604s3, DM601s3 og LCR600s3...

Jeg har tænkt mig at købe følgende:
B&W CM8 til front, CM1 til bag, CMC til center...

Mit spørgsmål lyder så hvad i tænker af surround receiver til CMerne. jeg har selv overvejet denne her.
http://www.lydogbillede.dk/test/yamaha-rx-a1030/

Men det er mest gjort ud fra den betragtning af den er bedst i test:-)...

mit budget ligger i underkanten af 10.000kr. 
Og jeg vil gerne have en receiver der kan være med på både stereo og surround ?

Så hvis i derude har nogle erfaringer, gode råd osv. så modtages de gerne

/Henrik  
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2014 kl. 22:07
Pioneer
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2014 kl. 22:16
Hvis du skal have en receiver alene til at trække det, så er det high-end. Pioneer LX-serie eller top SC-serie kan nok hjælpe dig på vej.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2014 kl. 22:48
Når nu du vælger B&W højttalere, så kræver det en forstærker der virkeligt har muskler. Havde du valgt andre højttalere var udbuddet af forstærkere større!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Henrik Birkmose Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-April-2014
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Birkmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 21:21
Tak for svar og kommentarer...

Efter at have søgt lidt rundt på nettet og læst jeres kommentarer er jeg kommet i tvivl med hensyn til CM8erne, så derfor har i foreslag til højttalere jeg burde se/lytte til, for måske at at vælge nogle andre... eventuelt også bud op hvilken surround reiciver jeg skal kigge på...
Mit budget er omkring 35000kr. for reiciver og fem højttaler...

Tak:-)
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 21:29
I den prisklasse synes jeg klart man får mest lyd fra elac, de gør noget magisk allerede ved lave prisklasser... Ligeså snart du kommer i serier med jet diskanten!

Personligt vil jeg stadig gå efter yamaha, bare 2030 modellen som fås til en kanon pris... Desuden kan den bestemt spille fint op med cm serien... Det skal du ikke være så bange for...

Prøv og tag et kig på elac... :)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 21:59
Jeg ville personligt gå efter noget Monitor Audio og Anthem i den prisklasse.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu