recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - køb af ny sattelit-HDboks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkøb af ny sattelit-HDboks

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
thebbomber Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Emne: køb af ny sattelit-HDboks
    Sendt: 04-April-2009 kl. 21:40

Jeg har i øjeblikket en Nokia 9802s modtager men overvejer at skifte til en HD-boks. Men da jeg har både viasat og canalDigital skal det jo gerne være en boks med min. 2 kortlæsere.

Jeg har kigget på  HYRO 9000HD og Vantage 7110S. Er der nogen der har erfaring en en af disse bokse. Jeg er bl.a. nysgerrig om der evt. er problemer med opdatering af mine kort når udbyderne udbyder ændre koder. Der er jo surt at boksen kun virker til der har været en opdatering. Og så er det slut.

På forhånd tak for hjælpen

Til top
Bent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-November-2003
Point: 293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 02:13

du kan kun bruge Vantage HD7100S til viasat. Fordi vi kan få en Emu version of software til Vantage hvor der er Videoguard i der kan afkode viasat SD kanaler men Vantage kan ikke afkode HD kanaler fra viasat men du skal gemme din  Nokia 9802s modtager den skal du måske bruge til at opdatering din viasat kort med

til  HYRO 9000HD kan vi ikke få en CA-Moduler med NDS i og hele ikke en software med Videoguard i

Bent Dueholm
Til top
Shovel79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-August-2005
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 14:20

Er selv i samme situation (CD & Viasat) og påtænker at skifte min gamle Force 1199S og har overvejet DM8000HD, men ved ikke om den kan håndtere Viasats HD kanaler - måske er der nogle der kan be/afkræfte

MVH

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 15:02

Tak for dit svar. Men misforstå mig ikke. Jeg er ikke så go' til de tekniske ting ved en parabol-boks. Så forklar mig lige hvad jeg skal passe på og ikke mindst hvilken boks jeg evt. kan købe uden at få problemer.

på forhånd tak

Oprindeligt skrevet af Bent Bent skrev:

du kan kun bruge Vantage HD7100S til viasat. Fordi vi kan få en Emu version of software til Vantage hvor der er Videoguard i der kan afkode viasat SD kanaler men Vantage kan ikke afkode HD kanaler fra viasat men du skal gemme din  Nokia 9802s modtager den skal du måske bruge til at opdatering din viasat kort med

til  HYRO 9000HD kan vi ikke få en CA-Moduler med NDS i og hele ikke en software med Videoguard i

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 15:04

Jeg glemte lige at jeg jo har både CD og viasat og mit ønske er EN boks der kan klare begge kort.

Oprindeligt skrevet af thebbomber thebbomber skrev:

Tak for dit svar. Men misforstå mig ikke. Jeg er ikke så go' til de tekniske ting ved en parabol-boks. Så forklar mig lige hvad jeg skal passe på og ikke mindst hvilken boks jeg evt. kan købe uden at få problemer.

på forhånd tak

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 15:14

DMM og Abcom  boksene kan begge klare begge udbydere.. og begge bokse har samme problem som ALLE andre bokse med viasat HD kanaler.

de virker ikke.. Viasat HD kanaler kan KUN ses på en viasat HD boks.

DMM boksen koster €1000 og en Abcom ip9000 med 2 tunere kan du få for ca. €450 , hvis du intet kender til dem, så bør du ikke smide 7500 kr efter en DMM boks.

Har du ikke behov eller en installation med Twin LNB hoveder sat op, så bør du også kun gå efter en single tuner boks. så er der flere bokse som IPBOX 91HD og 910HD  .. Abcom 910HD har udskiftelig tuner, 91HD har ikke.
- med 2 kort på 91HD og 910HD kræver den en ekstra ekstern kortlæser. (phoenix smartcard reader)
 på ip9000 har du 2 kortlæsere.

Redigeret af pendec - 05-April-2009 kl. 15:15
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 21:46
jeg takker. Men er der slet ikke nogen bokse til salg der kan klare begge udbydere og samtidigt kan vise HD-kaneler. Jeg har fire hoveder på parabolen og 1x4-skifterboks.  Så det ville være smartest at ha' en EN boks der kan tage både CD + VIASAT da et ekstra kabel vil/er meget besværligt at trække ned fra parabolen. Jeg bruger iøvrigt ca-modul til CD
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 21:51

Som der er blevet skrevet, så kan Visat HD KUN modtages af deres egne boxe. Ingen HD fra Viasat uden en af deres boxe.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 21:54

Michael, hvad med QbxHD? er den, eller bliver den,på højde med ip900? ser ellers spændende ud den beskrivelse der findes via din Blog.

MVH

Til top
Bent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 21:57

Jeg glemte lige at jeg jo har både CD og viasat og mit ønske er EN boks der kan klare begge kort.

på forhånd tak

du kan både afkode viasat kort og canal Digital kort i  en Vantage HD7100S elle Vantage HD7100TS og med en Vantage HD7100TS kan du bruge til at se Boxer og TV2 & DR1+2 plus de ny DR kanaler på DVB-T  og med din Canal Digital kort i Vantage HD7100TS / S kan du se alle die HD Kanaler fra CD som korten kan åbene for

til Shovel79 kan jeg oplyser at DM8000HD ikke kan bruges til viasat HD der skal bruges en HDbox med indbygget NDS i

men Vantage 7100 kan du bruge til at se viasat & CD med og en Emu version of software til Vantage hvor der er Videoguard i så du kan se viasat SD kanaler med en vantage box

http://eldanmark.dk/digitale_rec_dvbs/digitalreceivere_satel lit_4_da/?page=2

vantage HD7100TS box kroster  4675,00Skr med frakt og det er ca3235,00dkr

http://www.satpro.se/detailes/detailes.asp?art_nr=26281

HD sat Box   http://www.satpro.se/default.asp?id=10101&ucat_nr=105&am p;am p;am p;div=101&divshow=1

Redigeret af Bent - 05-April-2009 kl. 22:17
Bent Dueholm
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Som der er blevet skrevet, så kan Visat HD KUN modtages af deres egne boxe. Ingen HD fra Viasat uden en af deres boxe.

Er det ikke kun et spørgsmål om det rigtige CAM i de nævnte modtagere?

Til top
Bent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af Shovel79 Shovel79 skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Er det ikke kun et spørgsmål om det rigtige CAM i de nævnte modtagere?

nej Shovel79 du kan ikke bruger DM8000HD til viasat HD Kanaler der skal bruges en HDbox med indbygget NDS i og hvor viasat kort skal Pairing til HDbox og det skal være en Viasat godkendte HDsatbokse   

Bent Dueholm
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu