|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Borgma1 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Maj-2008 Status: Offline Point: 21 |
![]() Sendt: 14-Juni-2008 kl. 22:43 |
Hejsa, jeg skriver her da jeg skal til at skifte min 11 år gamle Sony reciever ud med en ny. Jeg har følgende plan: Jeg køber et Samsung Le40A656, en Ps3 (da den har en hd decoder indbygget og så kan junior spille spil) og bruge mine eksísterende højtalere Jbl Lx7GR til min hjemmebio. Nu mangler jeg en reciever som er god men ikke for dyr, da ps3eren skal bruge hdmi. Det er lidt af en jungle. Jeg vil gerne have den bedste lyd men budgettet stopper desværre ved reciveren Jeg har set på en Marantz sr4002, som kan klare det og så har jeg hørt at det er "value for money" og jeg har set den den meget billigt.. Kan den klare dts HD true som ps3 kan sende? Er der andre ting jeg skal være opmærksom på. Hvad med opscale til 1080p. Jeg har læst noget om vx chip.. Er det nødvendigt. Jeg glæder mig til svar da jeg har været ude af markedet i lang tid.. Redigeret af Borgma1 - 14-Juni-2008 kl. 22:48 |
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
Du skal snakke med Christian fra CSN-TEKNIK som reklamerer her på siden. Han ved en hal masse om det
![]() |
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
HarboSound ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 119 |
![]() |
Hej Hermed en meget hurtig og kort sammenligning. Undskyld hvis formateringen ikke passer....
Marants SR-4002 / Onkyo TX_SR606 FEATURES OTHERS IN/OUTPUTS AUDIO OTHER SPECIFICATIONS GENERAL Pris 4.995kr 5.495kr &nbs p; |
|
![]() |
|
bulk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Status: Offline Point: 976 |
![]() |
harbosound ... hvor har du sakset det henne ?? onkyo 606 har altså ikke THX og THX 2 ultra !!
|
|
![]() |
|
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
![]() |
harbosound. Der står i din liste at marantzen IKKE har dolby digital. Det håber jeg da ikke at det passer |
|
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|
![]() |
|
HarboSound ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 119 |
![]() |
Halløjsa, Det gik vist lidt for hurtigt der.... Marantz informationerne er sakset fra http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.Pro dSpecs&cont=eu&bus=hf&prod_id=3699&type=avr& amp;series=comp Onkyo 606 er sakset fra 606 Feature listen og delvis min hukommelse, som var fejl på THX delen. Excelregnearket med sammenligning blev lavet af mig i en håndevendig, men desværre med fejl til følge. Beklager meget. Det var ikke for at ville fremhæve Onkyoen overfor Marants, men for at give en hurtig sammenligningsliste. Marants laver også en fejl ved ikke at oplyse om der er HDMI. Selvfølgelig er der det.
Peter Harbo |
|
![]() |
|
Borgma1 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Maj-2008 Status: Offline Point: 21 |
![]() |
ok, det lyder jo besnærende med 606 og Thx. Nu er jeg mest interesseret i HD dekodningen. Kan jeg få den ukomprimerede lyd igennem et hdmi 1.3 fra Ps3 (som efter sigende understøtter DTS HD True samt nogle siger HD Master) til Marantzen? Jeg ved godt der ikke er en dts hd true/master dekoder i sr4002, men der er en Lpcm og så skulle den kunne klare lyden uden tab. Er det korrekt..? Den pris på Marantz har jeg set billigere ved www.flatscreencenter.se (3000sek). Ca 2400dkk incl moms. Redigeret af Borgma1 - 16-Juni-2008 kl. 20:17 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12437 |
![]() |
Ja, du kan få ukomprimeret/tabsfri lyd fra PS3'en til en Marantz AV-receiver der undersøtter lyd via HDMI.
Jeg kan bekræfte uden den mindste tvivl, at PS3'en dekoder både TrueHD og DTS-HD MA. Og det er HELE DTS-HD MA-sporet, ikke bare 'core'-delen som den dekodede før opdateringen. |
|
![]() |
|
![]() |
Jamen, så er der jo ingen tvivl om at købe den reciever. Lige et sidste spørgsmål: Hvad er forskellen på switching og repeating ifm. hdmi? Nu mangler jeg bare en ps3. Hvor kan man mon få den? Alle lagere er tomme, og det rygtes at der kommer en ny.. Redigeret af Borgma1 - 16-Juni-2008 kl. 21:14 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12437 |
![]() |
Det er lidt forskelligt hvad producenterne (og forhandlerne) kalder det, men den dårlige slags er den slags hvor det der sidder i receiveren bare er en passiv HDMI-switch uden mulighed for at receiveren kan tage lyden og bruge den, og man derfor ikke kan få HD-lyd, selvom der sidder HDMI i receiveren. Dette gælder for de mindste Denon-modeller med HDMI.
De mindste Marantz modeller med HDMI, altså ned til SR4002, har den gode slags HDMI indbygget, hvor receiveren kan tage Lineær PCM fra HDMI'en og man så kan få HD-lyd på den måde. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |