recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af OLED demo model
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af OLED demo model

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
M.K.A Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-August-2006
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M.K.A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af OLED demo model
    Sendt: 13-Maj-2020 kl. 08:09
Hej

Overvejer lidt at købe en demo model af Sony AG8. 
Dog er jeg lidt i tvivl om det er en god idé, nu hvor sådan en skærm allerede har kørt i mange timer. 

Ved at LG siger at OLED har en levetid på over 100.000 timer, og at en demo model måske “kun” har kørt 3-4000 timer. 
Er det noget man skal være nervøs for, nu hvor den har været tændt i hvad der svare til 3-4% af sin levetid? 

Mvh. 
Martin


Redigeret af M.K.A - 13-Maj-2020 kl. 08:32
M.V.H M.K.A
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 08:25
Hvis jeg skulle købe demo model.

Den skal have ok lavt time tal
Have lov at returnere hvis man finder fejl og skader på skærm efter den er hjemme.
Helst 30 dages retur ret

Prisen skal være justeret så man ikke bare lige finder den på tilbud om 1-2 måneder

Og de holder aldrig 100.000 timer.  Man må forvente at lysstyrken aftager en del efter måske 15-20.000 timer og så er de ikke særlig gode mere.  Men 20.000 timer er også lang tid
Til top
M.K.A Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-August-2006
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M.K.A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 08:29
Det står til 10.000. Elgiganten sælger nye til 13.000. Så går lidt og pusler over om det er det værd at sparer de 3.000.

Ved at de stod for ny til det samme for en måneds tid siden, men der var jeg ikke hurtig nok før de var udsolgt.

Hvad vil du mene er et ok antal timer?
M.V.H M.K.A
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 08:31
Et andet problem kan være burn-in/uens skærmbilled (uniformity). Der er fuld blus på skærmen i butiksindstilling og samtidig slukkes de ofte på hovedafbryderen, hvorved skærmen ikke får lov til at regenerere. Sony kalder det Panel Refresh.


Redigeret af Eeyore - 13-Maj-2020 kl. 08:33
Til top
M.K.A Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-August-2006
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M.K.A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 08:40
Er det noget der normalt vil kunne fjernes med en omgang pixelrens/flimmerfodbold eller hvad det kaldes?
M.V.H M.K.A
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 09:49
Som udgangspunkt ville jeg aldrig købe en OLED udstillingsmodel. Som nævnt i tråden har den sikkert kørt med UHD HDR demo i timevis hver dag, og det slider på panelet. 

Jeg har flere gange set OLED demo´er der allerede har fået burn in.

Jeg ville i den grad holde mig væk, men nu er jeg også meget krævende.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 10:33
Heller ikke noget jeg ville købe for at spare 3000.

Elgiganten viser kun demo og intet tv signal    så tv har været brugt hårdt alle de timer det har været tændt.

Og alle indstillinger på max    

selv om pris var 50% af ny ville jeg ikke købe   så heller vente på nyt tilbud.   og de kommer helt sikkert
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 11:12
Det betyder ik' en ski'! Skærmen vil være forældet flere gange, inden det overhovedet får den midste betydning.
Prøv dog at gøre regnestykket, INDEN i farer ud med bål og brand og halveringstid!
Selv med en "restlevetid" på 30.000 timer, er det 16,5 ÅR(!), hvis man ser TV 5 timer HVER ENESTE DAG.
Igen, fløjtende ligegyldigt.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 11:47
Flippo:
Derfor kan panelet sagtens have skader lang tid inden 
De kan være med i købet 

Ingen ved hvor længe oled paneler er i stand til at levere ok lysstyrke  og rigtig nok er de fleste kasseret før de når 50%  men selv med 10% fald i lys er det øv på sådan en skærm


Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 17:44
jeg ville ikke gøre det, hvis jeg var dig - samme årsag som flere har beskrevet. 

Redigeret af moremusic - 13-Maj-2020 kl. 17:45
Til top
mskp Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 26-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 08:44
Jeg købte et 55" LG C8 demo TV i Elgiganten sidste år, og det fungerer glimrende, ingen burn-in og perfekt billede. Så jeg ville ikke være så bekymret. Ved ikke, hvor du har set det TV som du overvejer, men Elgiganten er flinke til at tage varer retur så du kan jo tage det med hjem og prøve det, hvis du har mulighed for det.
Morten
__________________

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K
Til top
M.K.A Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-August-2006
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M.K.A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 20:10
Mange tak for alle inputene. Jeg endte med at købe et nyt. 
M.V.H M.K.A
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu