recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af Pixel 5 i Tyskland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af Pixel 5 i Tyskland

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
YodaVonBeck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-September-2009
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér YodaVonBeck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af Pixel 5 i Tyskland
    Sendt: 23-Oktober-2020 kl. 14:22
Jeg tænker at købe den nye Pixel 5 i Tyskland i Google Store og få den videresendt til mig.

Jeg har ladet mig fortælle at der kan være problemer med at få 5G til at fungere i Danmark fordi det kun er godkendte udbydere/sælgere af Pixel 5 i Danmark der kan levere med de rigtige konfigurationer...

Er i bekendt med at der kan være begrænsninger her?
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2020 kl. 23:35
.

Redigeret af longjohn2 - 23-Oktober-2020 kl. 23:37
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2005
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ildocteur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 08:51
Jeg tror det kommer lidt an på hvilket mobilselskab du bruger.

Hvis du er på TDC/Yousee tror jeg godt du kan glemme 5G på Pixels.  Med mindre den bliver officielt annonceret i Danmark.  Jeg tror simpelthen ikke Danmrk er stort nok til at Google bekymre sig om at få de 17 Pixel telefoner de ville kunne sælge her certificeret af mobilselskaberne. (Ja 17 er en underdrivelse)

Yousee/TDC har f.eks. stadig ikke efter 3-4 år aktiveret Volte ogWifi calls på min Pixel 2XL.

Jeg har selv købt en Oneplus Nord for prøve 5G, den er i det mindste på Yousee's liste over telefoner der bliver supporteret.

Synes du skal skrive til dit mobilselskab og spørge dem hvad de har a planer.



Redigeret af ildocteur - 24-Oktober-2020 kl. 08:54
Til top
YodaVonBeck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-September-2009
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér YodaVonBeck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 13:47
Hvad er forklaringen på at en type mobil skal certificeres af mobil selskabet? Jeg havde forestillet mig at så længe der var et match på teknologien, så ville det være nok.

Jeg har ikke haft problemer med min Pixel 2.

Ja, det er Yousee jeg bruger. 
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2005
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ildocteur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2020 kl. 12:06
Det er et godt spørgsmål.  Men jeg tror det skyldes at teleselskaberne gerne vil sikre sig at tingene virker sammen med deres 5G netværk og specielt at telefoner som ikke er 100% compliant med deres net giver problemer for andre på netværket.

Moderne trådløse standarder er jo ekstremt komplekse og at implementere 5G i en telefon er formodenlig åben for en række fortolkninger og giver mulighed for at telefon udvikleren implementerer ting der giver problemer. Så hvis du er teleselskab har du jo en interesse i at dine kunder oplever færrest mulige problemer, specielt på ting som mobiltelefoner som bare skal virke. 

jeg kender ikke specifikt til hvorledes teleselskaber tester mobiler, men hvis du følger lidt med på Steen Garbers Nørdotek channel på Youtube, så kan du måske få en ide om hvilken type udstyr og hvor detaljeret den slags test er.   I Steens tests tester han hjemme routere og finder fejl i implementering af standarder der har eksisteret i 20-30 år.  Prøv at forestille dig hvilke fejl der kan findes i implementering af standarder som er lang mere komplekse og kun har været ratificeret i et par år.

Check f.eks. Denne video.


Med hensyn til 4G på bl.a Pixel 2 telefoner, så er der et eller andet der siger mig at da 4G blev introduceret for en del år siden så var det heller ikke alle 4G telefoner der virkede på det tidspunkt.  Det det er ved at være så længe siden at jeg måske husker forkert.  Det kan jo være at TDC/Yousee har valgt løbende at åbne for flere telefoner.

Men det kunne være rigtig interessant med indsigt fra en som faktisk arbejder inden for dette område.




Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu