recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af receiver

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Michaelsc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelsc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af receiver
    Sendt: 08-Maj-2013 kl. 09:40
Hej

Jeg har overvejet at udskifte min NAD 355BEE Forstærker samt min Cambridge DAC ud med en receiver, grundet til dette er at jeg gerne vil have samlet det hele i en enhed, hvor man også vil have mulighed for spille nedradio, airplay, osv. Den skal trække et par DLS R66.

Kan i anbefale en receiver som ligger fra 3000 og op til 4000kr? Vil ikke have i noget mod at købe brugt.

Mvh Michael
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 11:19
Mener du en stereo-receiver eller sourround?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelsc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 11:31
Gerne en stereo receiver, da jeg ikke har planer om at få surround.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 11:39
Stereo-receiver segmentet fylder ikke meget idag, og jeg kan ikke lige pege på en der kommer i nærheden af hvad selv små sourround bokse kan tilbyde af faciliteter.
Hvad med en Sonos, så kan du streame høre netradio og spille fra Apple produkter? (Og så er den s.... smart at betjene, IMO)
Hvilke enheder er det du vil samle i en boks?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelsc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 11:51
Det er bare til streaming af musik/radio. Lige pt. har jeg et apple tv hvor jeg streamer til og det virker også fint. Men vil bare gerne have en receiver, da den har de ind/udgange jeg skal bruge, bla. optisk som mit apple tv bruger, så jeg slipper for at have en selvstændig DAC.

Grunden til jeg bruger en DAC, er fordi hvis jeg streamer direkte til mit Apple tv skal jeg have mit fjernsyn tændt for at kunne afspille musikken via min forstærker, da dette koblet til min forstærker via et phono kabel.
Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2007
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér exlærer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 12:44
Hej
Mener at have set at Sony og Harman kardon stadig laver nogle recivere til stereo...og der kan vist fåes doking etc. til dem

Mvh

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 12:45
Jeg kender ikke en STEREO-receiver med optisk eller andre digitale indgange, og har heller ikke lige kunnet finde en på google. Alle sourround-receivere har det, men det er ikke det du søger.
Du må nok håbe en anden, der kan hjælpe dig, får øje på tråden!
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 13:00
Eventuelt en NuForce DDA-100? Den har de digitale indgange, du søger, og ligger inden for dit budget . Hvordan den driver et sæt gulvhøjtalere som DLS R66 tør jeg ikke udtalte mig om.

PS. Jeg ved ikke, hvem der har den danske distribution.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 13:01
http://dk.harmankardon.com/harman-kardon-produkter-detail-dk/hk-3490.html

Har digital indgang men ingen airplay. Var selv tæt på at købe den men valgte xtz a100 d3 som er ren stereo forstærker med digitale indgange (optisk og coax) men ingen radio. Jeg har så bare koblet et apple tv på og kører det hele fra iPhone/iPad
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelsc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 15:43
Hvis markedet er så begrænset indenfor stereo forstærkere, så fortrækker jeg nok mere en surround forstærker i stedet.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Michaelsc Michaelsc skrev:

Kan i anbefale en receiver som ligger fra 3000 og op til 4000kr? Vil ikke have i noget mod at købe brugt.

Henne i "brugtvognsafdelingen" er det du har brug for.

En forstærker med digitale indgange og masser af power:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122844&title=s-Onkyo-txnr905-nypris

Men det kræver nok en tur til Ålborg, forstærkere i den vægtklasse er "umulige" at få med posten.....

Klaus

Redigeret af KlausDM - 08-Maj-2013 kl. 16:11
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
AndreasV Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Juli-2010
Sted: DK
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndreasV Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 18:03
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu