recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af receiver

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Michaelsc Michaelsc skrev:

Ja for har haft Onkyo TX-SR605, og må da indrømme at da jeg skiftede til min NAD, var der virkelig mere power for pengene og forskellen er virkelig stor.

Der er kæmpe forskel på den 605 du havde og den 905 jeg linkede til.
Den passer lige i dit budget......og så tøjler den dine højttalere mindst lige så godt som din nuværende forstærker - omend ikke bedre.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 23-Februar-2010
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Oprindeligt skrevet af LarsGeisler LarsGeisler skrev:

Brøvl, der er ikke forskel på lyden overhovedet, med mindre den presses ud over sine grænser!

Hold da selv op noget useriøst ævl! Men ok, at du ikke kan hører, lader vi bare stå, for trådstarter har da gudskelov ørerne i orden :-) Men dig og KlausDM kan gå sammen til ørelægen    

Hold da kæ...

Hvis du ikke kan høre forskel på en forstærker til 6-8000 kr. og en surroundforstærker i samme prisklasse, så er det jo meget tydeligt hvem der mangler et besøg hos ørelægen, men det ligger jo også ligesom i det du skriver, i den første del, og den sidste, så du modsiger jo dit eget postulat.

Men det er jo ikke overraskende.

Jeg har haft med lyd og teknik at gøre i over 30 år, tredive år, treti år....... og jeg ved hvad der skiller dårlig fra god lyd, og at der kræves strøm frem for skulderwatt......

Her er lige en fornemmelse af hvad jeg taler om i billeder:

Fin/normal opbygget surroundting...........

Ordentlig opbygget effektforstærker.......

Først surroundforstærkeren som bilmotor........

Og her som effektforstærkeren.........

Du mener at de yder ens????????

Du er sgu ikke normal mandBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smile

Redigeret af audiogon - 09-Maj-2013 kl. 19:19
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 19:53
Audiogon: Jeg har lige svært ved at gennemskue om det er mig eller Lars du håner? Hvis det er mig, har du vist misforstået noget, for vi 2 er enige.
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 20:22
Det er ikke så meget et spørgsmål om hvad jeg kan høre, men mere et spørgsmål om hvad blindtest viser! Jeg sidder lige og lytter til 30 k Lyngdorf her, men kunne nok have sparet de 8. Problemet opstod da jeg googlede lidt på blindtest EFTER at have brugt 3000 på et XLR kabel. Det vise at være umuligt at finde blindtest der faktisk bekræfter at der er forskel, sålænge udstyret bruges indenfor dets grænser! Især holder jeg af denne

Blindtest
Til top
Frankieboy1980 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Maj-2012
Sted: Kolding
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frankieboy1980 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 20:36
Onkyo TX-8050 ser ud til at være bedste bud og så kan du bruge Spotify på den. Mangler kun Airplay ellers er den perfekt. Den koster heller ikke en månedsløn.

Redigeret af Frankieboy1980 - 09-Maj-2013 kl. 20:40
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 21:18

Det er ikke så meget et spørgsmål om hvad jeg kan høre, men mere et spørgsmål om hvad blindtest viser! Jeg sidder lige og lytter til 30 k Lyngdorf her, men kunne nok have sparet de 8. Problemet opstod da jeg googlede lidt på blindtest EFTER at have brugt 3000 på et XLR kabel. Det vise at være umuligt at finde blindtest der faktisk bekræfter at der er forskel, sålænge udstyret bruges indenfor dets grænser! Især holder jeg af denne

Blindtest

Nu var det jo ikke xlr kabler vi diskuterede...
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 23:20
Næh, problemet er jo bare at det gælder både kabler og forstærkere!
Men hvis man kun vil have stereo så vil jeg da også foretrække en stereo forstærker, men trådstarters oprindelige ønske var at gøre setuppet lidt simplere, og det er svært at finde stereo med digitale indgange - hvis man da ikke lige siger Lyngdorf
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 01:25

Blindtest

Altså læser du en blidtest af XLR kabler, der konkluderer at der ikke er forskel, og slutter altså på baggrund heraf at der ikke er forskel på forstærkere... Jeg kan ikke se sammenhængen.
Antager vi derudover at der ikke er forskel på fortærkere, er det vel ikke kun de 8k du kunne have sparet, men nærmere 29k?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 09:13
Undskyld jeg var ikke så klar i mit budskab. Da jeg prøvede at finde blindtest, der ligesom kunne retfærdiggøre investeringerne, så finder man hurtigt ud af, at der findes en hel del blindtests, der viser at der IKKE er hørbare forskel på kabler, forstærkere mm. mens der ikke findes tests der viser det modsatte!
Det undrede mig meget at f.eks. Fabrikanterne aldrig havde forsøgt at dokumentere deres påstande.
For mig var konklusionen klar: Jeg, vi, har ligget under for et bedrag, hvor vi af branchen bliver bildt ind at vi skal købe udstyr "der giver bedre lyd", til stadig større pris, mens sandheden er at højttalerne betyder 98% for lyden!
Lyngdorf har jo noget der hedder Room Perfect, der faktisk ændrer lyden, de 8k refererer til effektforstærker.
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 13:01
Udført af folk fra døveinstituttetBig smileBig smileBig smileBig smile
Du læser dig til en udtalelse.
Jeg har prøvet det.

Jeg kan også til enhver tid smage forskel på en Tuborg og en Carlsberg øl.

Muligt at der er mange mennesker der har mere veludviklede sanser blandt andet undertegnede, og gør brug af dem, medens andre stadig har huleboer sanser, og undlader at kommentere yderligereWink.

Der er dem der er ligeglad med lyden og ikke kan høre forskel på en trompet og en klarinet, som Lars her.
Og Lyngdorf er i min verden og andres, en middelmådig forstærker med klinisk kold lyd, der prøver at kompensere med noget Roomperfekt, fordi man ikke formår at stille anlægget korrekt op, og købe højttalere der har en ret frekvensgang, samt at bruge den nødvendige dæmpning i et rum for at holde styr på efterklangstiden.........hvilket iøvrigt ingen Roomperfekt dingenot er i stand til.

Så ja en Yamaha A-S 1000 forstærker er jeg temmelig sikker på lyder en del bedre end den Lyngdorf uanset prissedlen...........
Dit dårlige valg og spild af penge behøver du så ikke projektere over på andre mennesker. Det må du beholde for dig selv.Angry

Redigeret af audiogon - 10-Maj-2013 kl. 13:10
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 13:09
Og angående kabler er der rigelig med forskel, og grunden til det er almen fysik.
Kabler har modstand (R = ohm), kapacitet ((C = farad) egenskaber som en kondensator), og induktans (Z).
Alt efter om kablet er viklet, snoet, mange ledere, enkelte ledere, viklet på skum, oliefyldt, længde, renhed og hvilke materialer kablet er lavet af, så vil det lyde forskelligt, og derfor bruges det til fintrimning af lyden i et ordentligt anlæg.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 13:18
Over and out fra mig. Alt er sagt.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu