|
Køb af receiver |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og forstærkere lyder forskelligt fatter jeg ikke at der bliver talt om. Se bla. ovenstående billeder.....de taler for sig selv mener jeg.
Men for de tungnemme vil jeg da gerne uddybe. En ordenlig forstærker er kraftfuld i min verden. Den er firkantet............? Den afgiver perfekt effekt om det er i 2 ohm eller 8 ohm, og om det er med et fasedrej på 10 grader eller 60 grader. Det er der meget få der gør. Og når så din højttaler kommer på med basrefleks og en ujævn impedans kurve og store fasedrej, sker der ting og sager. På den knap så kraftigt dimensionerede surround forstærker jeg tidligere har fotos ind af, kommer det hurtigt til at knibe, selv med en effekt på kun 10 watt. Har du så dertil et kabel som Supra Sword med høj kapacitet, kan du rent faktisk risikere at brænde din forstærker af. Det er tidligere sket med en rørforstærker, svære højttalere (belastningen), og lange højttalerkabel. Men det kan du vel finde nogle blindtest af der siger noget andet........ |
|
![]() |
|
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
Det er Lars jeg mest sender de her oplysninger til, ikke til Mr.Claude. Og vi er enige om din mening i din underskrift
![]() Redigeret af audiogon - 10-Maj-2013 kl. 13:23 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
Nu har jeg nærstuderet dine billeder, men jag kan simpelthen ikke finde rust nogen steder i surroundforstærkeren. Klaus |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
Det må du meget gerne overbevise mig om. Vi tager en aften med dit anlæg, dit musik og dine kabler - og et sæt signalkabler jeg tage med. Så styrer jeg hvornår hvilke kabler bruges og du fortæller mig hvornår vi er på hvilket kabel. Kan du ramme rigtigt 8 ud a 10 gange er jeg overbevist. Klaus |
|
![]() |
|
Det er vi helt enige om. Men når vi nu ikke alle har råd til Mark Levinson monoblokke, så må vi jo vælge, hvilke egenskaber vi vil gå på kompromis med.......... Klaus |
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
Til audiogon: Du behøver ikke tabe hovedet for at vi kan diskutere i tråden! Jeg er ganske klar over at nogen vil føle sig trådt over tæerne, men det ændrer ikke ved fakta: Hverken du eller andre kan høre forskel på to forstærkere der drives inden for deres begrænsninger, dvs, de klipper ikke. Vi kan jo finde en måde at prøve på somewhere?
Men hvis du kender en blindtest hvor det er vis vil jeg da gerne høre om det! |
|
![]() |
|
Se disse målinger på to, på papiret næsten lige kraftige forstærkere........
Firkantspektret er mere præcist på H/K 990 og forvrængningen og kurverne er helt anderledes, bedre målende på H/K i forhold til BMC. Hvilken der lyder bedst i det virkelige liv, bestemmer måledata dog ikke........ Se blot forvrængningen på BMC figur 5, hvor den stiger brat og voldsomt fra 30 watt til 70 watt, men er faldene igen over 100 watt og hvor den så igen stiger voldsomt omkring 230 watt, til klipning.....
Redigeret af audiogon - 10-Maj-2013 kl. 14:09 |
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
Nej, det har altid været utrolig svært at forbinde måledata med hørbare indtryk, hedengangne High Fidelity, prøvede i årtier uden held, men prøv at gætte hvilken forstærker vandt denne blindtest:
![]() (Håber billedet kommer med, det er lidt bøvlet med Ipad) |
|
![]() |
|
Det virkede sq
![]() |
|
![]() |
|
Visca Blaugrana ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-April-2005 Status: Offline Point: 155 |
Det er entlig meget typisk, jeg kan ikke bevise en pind saa jeg raaber bare og opfoere mig som er lille barn, er har godtnok vaeret meget af det paa det seneste.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Opfordring til alle i tråden:
1. Hold jer venligst til trådens emne! Overholdes dette ikke, bliver alle ikke-emnerelaterede indlæg fjernet. 2. Tal ordentligt - og respektfuldt - til hinanden. Flere personlige angreb og ubehøvlede indlæg, så uddeles der timeout! Ha' en go' weekend. M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 10-Maj-2013 kl. 21:28 |
|
![]() |
|
jøsse ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 114 |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |