recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af receiver

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 13:21
Og forstærkere lyder forskelligt fatter jeg ikke at der bliver talt om. Se bla. ovenstående billeder.....de taler for sig selv mener jeg.
Men for de tungnemme vil jeg da gerne uddybe.
En ordenlig forstærker er kraftfuld i min verden. Den er firkantet............? Den afgiver perfekt effekt om det er i 2 ohm eller 8 ohm, og om det er med et fasedrej på 10 grader eller 60 grader.
Det er der meget få der gør.
Og når så din højttaler kommer på med basrefleks og en ujævn impedans kurve og store fasedrej, sker der ting og sager. På den knap så kraftigt dimensionerede surround forstærker jeg tidligere har fotos ind af, kommer det hurtigt til at knibe, selv med en effekt på kun 10 watt.
Har du så dertil et kabel som Supra Sword med høj kapacitet, kan du rent faktisk risikere at brænde din forstærker af.
Det er tidligere sket med en rørforstærker, svære højttalere (belastningen), og lange højttalerkabel.
Men det kan du vel finde nogle blindtest af der siger noget andet........
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Over and out fra mig. Alt er sagt.

Det er Lars jeg mest sender de her oplysninger til, ikke til Mr.Claude. Og vi er enige om din mening i din underskriftWink

Redigeret af audiogon - 10-Maj-2013 kl. 13:23
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Du mener at de yder ens????????

Nu har jeg nærstuderet dine billeder, men jag kan simpelthen ikke finde rust nogen steder i surroundforstærkeren.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 13:42

Og angående kabler er der rigelig med forskel, og grunden til det er almen fysik.
Kabler har modstand (R = ohm), kapacitet ((C = farad) egenskaber som en kondensator), og induktans (Z).
Alt efter om kablet er viklet, snoet, mange ledere, enkelte ledere, viklet på skum, oliefyldt, længde, renhed og hvilke materialer kablet er lavet af, så vil det lyde forskelligt, og derfor bruges det til fintrimning af lyden i et ordentligt anlæg.

Det må du meget gerne overbevise mig om.

Vi tager en aften med dit anlæg, dit musik og dine kabler - og et sæt signalkabler jeg tage med.
Så styrer jeg hvornår hvilke kabler bruges og du fortæller mig hvornår vi er på hvilket kabel. Kan du ramme rigtigt 8 ud a 10 gange er jeg overbevist.

Klaus
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 13:44

En ordenlig forstærker er kraftfuld i min verden. Den er firkantet............? Den afgiver perfekt effekt om det er i 2 ohm eller 8 ohm, og om det er med et fasedrej på 10 grader eller 60 grader.
Det er der meget få der gør.

Det er vi helt enige om. Men når vi nu ikke alle har råd til Mark Levinson monoblokke, så må vi jo vælge, hvilke egenskaber vi vil gå på kompromis med..........

Klaus
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 14:03
Til audiogon: Du behøver ikke tabe hovedet for at vi kan diskutere i tråden! Jeg er ganske klar over at nogen vil føle sig trådt over tæerne, men det ændrer ikke ved fakta: Hverken du eller andre kan høre forskel på to forstærkere der drives inden for deres begrænsninger, dvs, de klipper ikke. Vi kan jo finde en måde at prøve på somewhere?
Men hvis du kender en blindtest hvor det er vis vil jeg da gerne høre om det!
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 14:05
Se disse målinger på to, på papiret næsten lige kraftige forstærkere........

Firkantspektret er mere præcist på H/K 990 og forvrængningen og kurverne er helt anderledes, bedre målende på H/K i forhold til BMC.
Hvilken der lyder bedst i det virkelige liv, bestemmer måledata dog ikke........

Se blot forvrængningen på BMC figur 5, hvor den stiger brat og voldsomt fra 30 watt til 70 watt, men er faldene igen over 100 watt og hvor den så igen stiger voldsomt omkring 230 watt, til klipning.....

Redigeret af audiogon - 10-Maj-2013 kl. 14:09
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 14:16
Nej, det har altid været utrolig svært at forbinde måledata med hørbare indtryk, hedengangne High Fidelity, prøvede i årtier uden held, men prøv at gætte hvilken forstærker vandt denne blindtest:

(Håber billedet kommer med, det er lidt bøvlet med Ipad)
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 14:16
Det virkede sq
Til top
Visca Blaugrana Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-April-2005
Point: 155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Visca Blaugrana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 19:35
Det er entlig meget typisk, jeg kan ikke bevise en pind saa jeg raaber bare og opfoere mig som er lille barn, er har godtnok vaeret meget af det paa det seneste.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 21:27
Opfordring til alle i tråden:

1. Hold jer venligst til trådens emne! Overholdes dette ikke, bliver alle ikke-emnerelaterede indlæg fjernet.

2. Tal ordentligt - og respektfuldt - til hinanden. Flere personlige angreb og ubehøvlede indlæg, så uddeles der timeout!

Ha' en go' weekend.

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 10-Maj-2013 kl. 21:28
Til top
jøsse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juli-2007
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jøsse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2013 kl. 10:23

Udført af folk fra døveinstituttetBig smileBig smileBig smileBig smile
Du læser dig til en udtalelse.
Jeg har prøvet det.

Jeg kan også til enhver tid smage forskel på en Tuborg og en Carlsberg øl.

Muligt at der er mange mennesker der har mere veludviklede sanser blandt andet undertegnede, og gør brug af dem, medens andre stadig har huleboer sanser, og undlader at kommentere yderligereWink.

Der er dem der er ligeglad med lyden og ikke kan høre forskel på en trompet og en klarinet, som Lars her.
Og Lyngdorf er i min verden og andres, en middelmådig forstærker med klinisk kold lyd, der prøver at kompensere med noget Roomperfekt, fordi man ikke formår at stille anlægget korrekt op, og købe højttalere der har en ret frekvensgang, samt at bruge den nødvendige dæmpning i et rum for at holde styr på efterklangstiden.........hvilket iøvrigt ingen Roomperfekt dingenot er i stand til.

Så ja en Yamaha A-S 1000 forstærker er jeg temmelig sikker på lyder en del bedre end den Lyngdorf uanset prissedlen...........
Dit dårlige valg og spild af penge behøver du så ikke projektere over på andre mennesker. Det må du beholde for dig selv.Angry
Hold da op en gang vrøvl.Lyngdorf spytter stort set det ud du putter i den.Det må vel være formålet med god Hi-fi?At andre forst. tilfører varme,og hvad det ellers må være er o.k for mig hvis nogle foretrækker det!Ang. Room Perfect:Det har rettet voldsomt om på lyden i mit næsten håbløse lytterum,simpelthen.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu