recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af reciever
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af reciever

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
remulus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-August-2009
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af reciever
    Sendt: 02-August-2009 kl. 20:33

Hej.

Jeg er ret uvidende om HIFI så jeg spørger herinde for at få nogle gode råd.

Jeg vil købe mig et Panasonic TX P42X10Y og så en god centerhøjtaler til lyden.

I forvejen har jeg nogle små fine DALI fronthøjtalere som jeg vil beholde.

Men jeg vil også have mig en reciever, der kan trække centerhøjtaleren når der ses tv, og hvor man også kan spille musik på højre/ventre højtalerne fra DALI.

Men jeg aner INTET om hvad der kræves af en reciever for at kunne den slags... Samt hvad for kabler jeg skal bruge?!

Recieveren skal være så billig så mulig af mærket denon, harman kardon, onkyo og i den dur...

Er der nogle herinde der kan hjælpe med at finde den bedste receiver til prisen, der stadig kan det den skal kunne for at drive lyden fra tv til centerhøjtaler.. samt agere "almindelig" forstærker for de 2 andre højtalere når der skal høres musik... eller måske alle 3, hvis det er

Vh Remulus

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Online
Point: 40545
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 20:40

Det er jo alle højttalere der bruges når de er tilsluttet en Reciver, hvis der bruges Prologic, og fronterne når der bruges Stereo.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 17-Juli-2009
Point: 499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 21:25
Vælg søgefunktionen og søg på "receiver" og så får du bare så mange forslag 
Til top
remulus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2009 kl. 07:04

Ok, men mit spørgsmål er også hvad sådan en reciever skal indeholde af features for at kunne det den skal kunne??

Jeg ved ikke hvad alle de smarte udtryk som DTS,  ICEpower, Sampling Rate Converter, DLNA, Internet Radio og THX Ultra2 Plus certificering osv osv står for...

Så jeg vil gerne have råd om en billig lille reciever som alligevel har de ting den skal bruge for at drive en centerhøjtaler og 2 sidehøjtalere fra tv'et... samt hvilke kabler jeg skal have??

Redigeret af remulus - 03-August-2009 kl. 07:07
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2009 kl. 09:10

Hvis du ikke vil have surround, hvad er det så du vil bruge centerhøjttaleren til ?

For mig lyder det som om du gør det mere besværligt end det behøver at være.

Find en god stereoreceiver eller integreret frostærker, kobl dine højttalere på og sæt tv'et til. Så har du lyd fra tv'et. Og vil du så gerne have internetradio, så sæt en afspiller til der kan den slags (Squeezeboks, Sonos etc.).

DLNA afspilning nævner du. Er det til musik ? For så kan en de førnævnte afspillere klare den slags også. Til billedafspilning, så spring nummeret op i skærm og nap Pana's V10 med netværkstilslutning eller koble en Blu-ray afspiller på med de muligheder.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2009 kl. 11:49

Hvad er det lige du vil med en centerhøjttaler? Med to fronter i stereo kommer lyden jo midtfor.

Centeren er en vigtig højttaler i et 5.1 og 7.1 surround setup. Men det er jo fordi surround reciveren fordeler den lyd der er på en film, så al dialogen ender i centeren.

Det samme vil være vanskeligt fra TV lyd, med mindre der er tale om rigtig surround DD5.1. Bruger da selv Neo6-Cinema til enkelte TV udsendelser, da det kan lade sig gøre at splitte et stereo signal op i surround. Men lige så tit virker det ikke. Og så bliver dialogen smidt rundt mellem alle højttalerne.

Til top
remulus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 11:41

Jeg vil ikke have 2 fronthøjtalere beregnet til sorround til tv'et... De skal bare op et sted for at jeg kan høre musik/cd'er på dem som var det et almindeligt stereo.!

Centerhøjtaleren skal bare erstatte de højtalere der er indbygget i tv'et, da jeg har læst og selv hørt den ringe lyd de har som standard.

Dernæst også en dvdafspiller slået til...

Det er som kun det setup jeg vil have...

Men jeg ved ikke hvilken reciever til bedste pris/kvalitet der kan bruges eller hvilke kabler jeg skal bruge og det er det jeg gerne vil have råd om..

Hvad recieveren skal KUNNE af features for at opfylde HD-tv og alt det der

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 13:08

Ja ok. Så du vil bare høre stereo musik og mono TV. Så vil det nok blive en direkte tilslutning fra center til TV, og sætte lyden til mono på TV.

Du kan ikke have tre højttalere sat til, og så kun spille i den ene. Til stereo er det fint med en reciever - og billigt!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu