recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af router til G4 mobil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af router til G4 mobil

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af router til G4 mobil
    Sendt: 20-Maj-2013 kl. 09:32
Hej
jeg bor ude på lars tynd s... og har en dårlig kobber forbindelse max 4 mbit
jeg har så lånt et 4G usb modem fra telenor hvor jeg trækker 12 mbit så jeg vil opsige midt kobber.
jeg skal så bruge en trådløs router med usb tilslutning til telenor og et netværks stik til min kabeltrukket switch.
har i nogle erfaringer med alternative løsning?

Mvh
Svsommer
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2013 kl. 09:50
Hvad med at købe en router der kan tilsluttes til en retningsbestemt antenne. D-link er lige kommet med en DWR-921, den er dog ikke helt ude endnu. Dette vil alt andet lige give det bedste signal. Der skal dog investeres et par tusinde kroner i projektet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2013 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af mortenls mortenls skrev:

Hvad med at købe en router der kan tilsluttes til en retningsbestemt antenne. D-link er lige kommet med en DWR-921, den er dog ikke helt ude endnu. Dette vil alt andet lige give det bedste signal. Der skal dog investeres et par tusinde kroner i projektet.
det var så også meningen jeg vil have en retningsbestemt antenne men en noget billiger løsning som
Mvh
Svsommer
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4948
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2013 kl. 11:07
Jeg ved at ASUS RT-AC66U "Dark Knight" kan drive et USB 4G modem, men om der er forskel på modems skal jeg ikke kunne sige.

Det skulle være den hurtigste trådløse router på markedet og kan tage open source software, hvis man ønsker det.
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2013 kl. 11:21
Jeg så bare den der D-link, den er jo decideret lavet til det du vil bruge den til. Et usb modem er lavet til at have med på farten. Jeg skal dog ikke gøre mig klog på hvad der leverer bedst signal styrke etc. da jeg ikke har undersøgt emne godt nok.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2013 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg ved at ASUS RT-AC66U "Dark Knight" kan drive et USB 4G modem, men om der er forskel på modems skal jeg ikke kunne sige.

Det skulle være den hurtigste trådløse router på markedet og kan tage open source software, hvis man ønsker det.
ok
men jeg stiller ikke det store krav til den trådløse side da jeg har kabler i hele huset (4stk pc) og kun en bærbar der køre trådløs
men først og fremmest skal den kunne håndtere telenor mobil bredbånd
Mvh
Svsommer
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4948
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2013 kl. 11:37
Fornuftigt med kabler i hele huset Thumbs Up
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2013 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Fornuftigt med kabler i hele huset Thumbs Up
vi køre hd tv over netværk og det funker
ingen der køre med alternativ løsning til telenor bredbånd? 
Mvh
Svsommer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2013 kl. 18:17
Hej
kan se telenors usb dongler er kompatibel så den var nok at fortrække.
tp-link har også telenors dongler på listen ZTE MF821D og ikke for der står kun ZTE MF821
spørgsmålet er så om det D har nogle betydning?
Mvh
Svsommer
Til top
LeifH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Maj-2013
Sted: Sabro,DK
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeifH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2013 kl. 23:20
Hej
TP-link 3420 v2 understøtter mange USB modems til 4g
Dovado 4GR og Tiny understøtter rigtig mange modems se - www.dovado.com

Jeg bruger 4GR og Tiny på to positioner. Sommerhus og hjemme eneste internet forbindelse. Jeg har i sommerhus Tiny med Huawei 392 modem og det giver mellem 16-20 i DL.
Hjemme bruger jeg sammme modem med ekstern antenne mimo giver mellem 10-15 DL .ISP er Telia

hilsen
leif
P.S. Jeg glemte at Huawei B593 er en WiFi router med indbygget modem, har med rette FW mulighed for eksterne antenner (MiMo)

Redigeret af LeifH - 23-Maj-2013 kl. 07:07
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 07:32
Jeg har brugt denne med telenor modem.
http://www.proshop.dk/Netvaerk-router-og-firewall/Edimax-3G-6200n-3G-Broadband-Router-2174308.html

Den har virket upåklageligt (har kun brugt den kablede del + modem).

/ask
Til top
LeifH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Maj-2013
Sted: Sabro,DK
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeifH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 09:44
Hej
Understøtter Edimax routeren 4G modems nu ?

Hilsen
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu