|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
|
Hvis man har lidt computer snilde, så kan man efter min mening købe i de fleste samle selv butikker. Jeg har selv hjulpet folk til at handle i Føniks flere gange uden problemer.
Det største problem er hvis man køber flere steder og selv samler. For her kan man komme til at skulle stå med en defekt del hvor 2 forhandlere måske skyder skylden på hinanden. Dele kan også være uheldige ikke at passe sammen, jeg købe en billig 160 GB samsung disk sidste måned og kunne ikke få den til at køre uden fejl på en et Asrock A330ION board. Jeg sendte disken tilbage, men fik den retur og fik at vide at den var checket med Samsungs software uden fejl. Jeg kunne dog med samme Samsung software finde en bunke fejl på disken. Det viste sig at være DEN bestemte disk i det bestemte type bundkort som lavede fejlen. Jeg swappede disk med en anden computer der havde 160 GB disk i og begge kører nu uden fejl. ![]() |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19835 |
![]() |
|
Hvor længe har SHG og midtdata eksisteret? http://www.lmgtfy.com/?q=shg+konkurs http://www.lmgtfy.com/?q=midtdata+konkurs "Utroligt mange år" er åbenbart cirka 2 år..... Klaus |
||
![]() |
||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|
Jeg ville overveje dette "vilde" tilbud.
Tror man skal lede længe efter: Core i3-550, Geforce GTS 450, windows 7 og 3 år garanti og support til 3.000kr ![]() |
||
![]() |
||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
|
Sidst købte jeg en model hos www.pc-lager.dk. Prøv at kigge under menupunktet PC
|
||
mvh Christian
|
||
![]() |
||
cccd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Februar-2006 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 732 |
![]() |
|
Jeg har købt pc her flere gange samt nogle af mine venner har handlet der ! Kan kun anbefale ham !
Syntes selv at hans setup af pc er iorden, sammen holdt med pris og kvalitet af de dele han benytter ![]() http://www.topdata.dk/ |
||
|
||
![]() |
||
Prospect ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
![]() |
|
Til trådstarter; |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
|
@KlausDM
lol - nej du. shg og midtdata har desværre været omkring en konkurs. begge var for et par år siden. (SHG's var på grund af en større strejke hvor de i 2-3måneder ikke kunne levere varer ud det dræbte dem langsomt, men da de blev opkøbt af proshop's poul thyregod kom der lidt mere skred i tingene. Midtdata's derimod var noget mere omstridt. de gik basalt set konkurs fra den ene dag til den anden og opstod igen stort set samme dag i en ny struktur men med al gælden i det andet selskab. Men fakta er at de har eksisteret siden starten af 90'erne og i "gamle" dage var SHG klart det sted hvor nørderne i jylland købte deres IT. har kammerater i begge ender af jylland der købte deres udstyr derfra. nogle gange kunne de sågar finde på at køre dertil for at købe. Jeg kender intet til topdata så dem kan jeg desværre ikke sige noget om, men som jakabov siger. 3 år er lang tid for samme konfig i den her tid. og til prisen er kompletts tilbud ret svært at slå. |
||
![]() |
||
kgram ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Status: Offline Point: 92 |
![]() |
|
Vedr. tilbuddet fra Komplett:
Jeg har konfigureret og regnet lidt på det, og selv om det ser fristende billigt ud, er jeg egentlig ikke så imponeret. Det er en ret minimalistisk maskine, som i hvert fald ikke er aggressivt bestykket (!). Når man lægger (meget) RAM, bedre grafikkort, kraftigere processor, større harddisk, Windows, mm. oveni, koster Komplett-maskinen næsten det samme som maskiner fra de butikker, andre har nævnt i denne tråd.
Jeg ville da blive glad, hvis nogen kan modbevise ovennævnte, men med mindre jeg skyder helt over målet med mine (temmelig mangesidede) behov, lander jeg de fleste steder omkring 7000, alt inkl.
Fortæl mig venligst, at jeg ikke behøver ofre så meget!
Karsten
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19835 |
![]() |
|
Windows er med i maskinen.... (32 bit), Med en Medion kommer der 32 bit preinstalled, men så sandelig også DVD skiver med både 32 og 64 bit versioner. Her har de sparet hos komplett..
Hvad er dine behov? Gaming og videoredigering? Jeg sidder selv med en Medion (faktisk den 3. her i huset) 2,93Ghz i3 530 4GB hukommelse (hvoraf kun 3 kan bruges, er på 32 bit system på grund af nogle eksterne ting jeg bruger den til) 1TB diskplads, et sikkert ganske skod grafikkort (GeForce GT 330). Den slæber fint både Photoshop, Frontpage, Avira antivirus og andre lignende ting på een gang uden at blive sløv. Det er fint til mig og til en pris på 3500 kr tror jeg lige at det går.... Klaus |
||
![]() |
||
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
![]() |
|
kgram, så må du frem med nogle specifikke behov og størrelsen på tegnedrengen. :-)
|
||
![]() |
||
kgram ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Status: Offline Point: 92 |
![]() |
|
Behovene er, som nævnt tidligere i tråden, ikke særlig specifikke. Ikke meget tid til spil, men vil gerne have muligheden, meget kontorarbejde, surfing, noget billedarbejde, behov for rigtig mange programmer og websider åbne samtidig, musik, lidt film, evt. også tv-streaming.
Prisen - hmmm. 5-6000, max. 7000.
Håber det 'hjælper'!
Karsten
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |