recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af stationær - hvor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af stationær - hvor?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2010 kl. 20:27
Hvis man har lidt computer snilde, så kan man efter min mening købe i de fleste samle selv butikker. Jeg har selv hjulpet folk til at handle i Føniks flere gange uden problemer.

Det største problem er hvis man køber flere steder og selv samler. For her kan man komme til at skulle stå med en defekt del hvor 2 forhandlere måske skyder skylden på hinanden.

Dele kan også være uheldige ikke at passe sammen, jeg købe en billig 160 GB samsung disk sidste måned og kunne ikke få den til at køre uden fejl på en et Asrock A330ION board. Jeg sendte disken tilbage, men fik den retur og fik at vide at den var checket med Samsungs software uden fejl. Jeg kunne dog med samme Samsung software finde en bunke fejl på disken.
Det viste sig at være DEN bestemte disk i det bestemte type bundkort som lavede fejlen. Jeg swappede disk med en anden computer der havde 160 GB disk i og begge kører nu uden fejl. Shocked
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2010 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Da jeg bor i det midt/østjyske så er det selvfølgelig en naturlig ting for mig at kigge på shg, proshop, midtdata etc. De har alle eksisteret i utrolig mange år (ok og shg og proshop er ejet af den samme kreds, men fremstår som 2 forskellige enheder), og det er der selvfølgelig en årsag til.

Hvor længe har SHG og midtdata eksisteret?
http://www.lmgtfy.com/?q=shg+konkurs
http://www.lmgtfy.com/?q=midtdata+konkurs

"Utroligt mange år" er åbenbart cirka 2 år.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2010 kl. 20:53
Jeg ville overveje dette "vilde" tilbud.

Tror man skal lede længe efter: Core i3-550, Geforce GTS 450, windows 7 og 3 år garanti og support  til 3.000kr Shocked

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2010 kl. 21:49
Sidst købte jeg en model hos www.pc-lager.dk. Prøv at kigge under menupunktet PC
mvh Christian
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Point: 732
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2010 kl. 22:13
Jeg har købt pc her flere gange samt nogle af mine venner har handlet der ! Kan kun anbefale ham !
Syntes selv at hans setup af pc er iorden, sammen holdt med pris og kvalitet af de dele han benytter Tongue
http://www.topdata.dk/

Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af cccd cccd skrev:

Jeg har købt pc her flere gange samt nogle af mine venner har handlet der ! Kan kun anbefale ham !
Syntes selv at hans setup af pc er iorden, sammen holdt med pris og kvalitet af de dele han benytter Tongue
http://www.topdata.dk/
Dette er klart det sted hvor man får mest for pengene.. Det er der alle "nørderne" (der ikke samler selv) køber deres computer. Service skulle være super
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 22:03
Til trådstarter;

Komplett-tilbuddet som Letten linker til er satme billigt. Og så er det meget fornuftige komponenter, Intel-cpu, Asus-mobo, WD-disk osv. Det er en fornuftig allround-maskine hvor man ikke betaler dyrt til at starte med, skulle du fx få mod på en ny maskine eller en opgradering om 3 år, har den stadig været billig at have.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 22:42
@KlausDM

lol - nej du. shg og midtdata har desværre været omkring en konkurs. begge var for et par år siden. (SHG's var på grund af en større strejke hvor de i 2-3måneder ikke kunne levere varer ud det dræbte dem langsomt, men da de blev opkøbt af proshop's poul thyregod kom der lidt mere skred i tingene. Midtdata's derimod var noget mere omstridt. de gik basalt set konkurs fra den ene dag til den anden og opstod igen stort set samme dag i en ny struktur men med al gælden i det andet selskab. Men fakta er at de har eksisteret siden starten af 90'erne og i "gamle" dage var SHG klart det sted hvor nørderne i jylland købte deres IT. har kammerater i begge ender af jylland der købte deres udstyr derfra. nogle gange kunne de sågar finde på at køre dertil for at købe.

Jeg kender intet til topdata så dem kan jeg desværre ikke sige noget om, men som jakabov siger. 3 år er lang tid for samme konfig i den her tid. og til prisen er kompletts tilbud ret svært at slå.
Til top
kgram Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2008
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2010 kl. 21:50
Vedr. tilbuddet fra Komplett:

Jeg har konfigureret og regnet lidt på det, og selv om det ser fristende billigt ud, er jeg egentlig ikke så imponeret. Det er en ret minimalistisk maskine, som i hvert fald ikke er aggressivt bestykket (!). Når man lægger (meget) RAM, bedre grafikkort, kraftigere processor, større harddisk, Windows, mm. oveni, koster Komplett-maskinen næsten det samme som maskiner fra de butikker, andre har nævnt i denne tråd.
Jeg ville da blive glad, hvis nogen kan modbevise ovennævnte, men med mindre jeg skyder helt over målet med mine (temmelig mangesidede) behov, lander jeg de fleste steder omkring 7000, alt inkl.
Fortæl mig venligst, at jeg ikke behøver ofre så meget!

Karsten
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2010 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af kgram kgram skrev:

Jeg har konfigureret og regnet lidt på det, og selv om det ser fristende billigt ud, er jeg egentlig ikke så imponeret. Det er en ret minimalistisk maskine, som i hvert fald ikke er aggressivt bestykket (!). Når man lægger (meget) RAM, bedre grafikkort, kraftigere processor, større harddisk, Windows, mm. oveni, koster Komplett-maskinen næsten det samme som maskiner fra de butikker, andre har nævnt i denne tråd.

Windows er med i maskinen.... (32 bit), Med en Medion kommer der 32 bit preinstalled, men så sandelig også DVD skiver med både 32 og 64 bit versioner. Her har de sparet hos komplett..

Oprindeligt skrevet af kgram kgram skrev:

Jeg ville da blive glad, hvis nogen kan modbevise ovennævnte, men med mindre jeg skyder helt over målet med mine (temmelig mangesidede) behov, lander jeg de fleste steder omkring 7000, alt inkl.
Fortæl mig venligst, at jeg ikke behøver ofre så meget!

Hvad er dine behov?
Gaming og videoredigering?

Jeg sidder selv med en Medion (faktisk den 3. her i huset) 2,93Ghz i3 530 4GB hukommelse (hvoraf kun 3 kan bruges, er på 32 bit system på grund af nogle eksterne ting jeg bruger den til) 1TB diskplads, et sikkert ganske skod grafikkort (GeForce GT 330). Den slæber fint både Photoshop, Frontpage, Avira antivirus og andre lignende ting på een gang uden at blive sløv. Det er fint til mig og til en pris på 3500 kr tror jeg lige at det går....

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2010 kl. 09:17
kgram, så må du frem med nogle specifikke behov og størrelsen på tegnedrengen. :-)
Til top
kgram Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2008
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2010 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

kgram, så må du frem med nogle specifikke behov og størrelsen på tegnedrengen. :-)

Behovene er, som nævnt tidligere i tråden, ikke særlig specifikke. Ikke meget tid til spil, men vil gerne have muligheden, meget kontorarbejde, surfing, noget billedarbejde, behov for rigtig mange programmer og websider åbne samtidig, musik, lidt film, evt. også tv-streaming.

Prisen - hmmm. 5-6000, max. 7000.

Håber det 'hjælper'!

Karsten
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu