|
Køb af Surround / hjemmebiograf |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19854 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har ikke spildt noget tid, du skal nok bare fortælle lidt mere, hvad du har overvejet...... For eksempel, vil du købe brugt? Klaus |
|
![]() |
|
Enutie ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-April-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 14 |
Jeg regnede med at jeg skulle anskaffe et "komplet sæt" med forstærker/blu-ray afspiller, med 5 højtaler og en subwoofer. Men efter hvad i har fortalt kan jeg fornemme at det ville være bedst for mig selv at købe en forstærker og to stereohøjtaler. Så det vil jeg gerne.
Jeg ville foretrække hvis jeg kunne undgå at købe brugt, da jeg personligt ikke bryder mig om det. Er der andet du vil vide? Så vil jeg med glæde svare på det :)
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19854 |
Okay, hvis du kun vil have nyt, så afskærer du dig fra en stor besparelse. Mit nævnte anlæg har en nypris på et stykke over de tyve tusinde krone, jeg har betalt under en tredjedel.
Jeg kan kun råde dig til, hvad jeg ville gøre med den prisklasse du kigger på. Det første er selvfølgelig at købe brugt, den afskriver vi så og går til næste: Glem "alt-i-et-anlæg med højttalere" elektronikken i sådanne er ofte af ret tvivlsom kvalitet og højttalerne absolut intet at skrive hjem om. Et par gode slanke gulvhøjttalere, eller "reolhøjttalere" på standere vil kunne fylde dit rum med rimeligt med vellyd. Eksempelvis http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/gulvfront/dali_zensor-5_hojttaler_sort-ask.htm eller http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/kompakt/dali_lektor-3_hojttaler_lys-valnod.htm Det krydrer du så med en passende surroundreceiver og begynder at spare penge op til flere højttalere. Alt i mens du nyder lyden af de nuværende. Klaus |
|
![]() |
|
Enutie ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-April-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 14 |
Har faktisk siddet og kigget på de der Dali-Zensor 5. Dem vil jeg da helt sikkert overveje!
Hvad ville du anbefale angående forstærker?
|
|
![]() |
|
Hvis du køber højttalere i "klubben", så køb en forstærker der også, måske er de til at handle lidt med så.....
Ellers kigger du på Pioneer, Onkyo, Denon, Yamaha eller Marantz. (igen vil du kunne vinde meget ved at købe sidste eller forrige års model brugt, denne der vurderes for salg her svarer til den jeg har og den er jeg meget glad for). Klaus |
|
![]() |
|
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_c316bee-_forstarker_grafit.htm
Er det noget du kan anbefale?
|
|
![]() |
|
Ja, den er rigtigt fin, men så har du ingen mulighed for at udvide til surround.
Klaus |
|
![]() |
|
Det selvfølgelig rigtigt.
Jeg har været inde og spørge efter den forstærker du linkede til. Kan godt se at priserne er utrolig bedre nå man køber brugt. Jeg er bare så bange for at blive taget i røven :)
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3794 |
Ellers kan jeg anbefale dig at kigge på hififreaks. Deres boston acoustics a - serie, får kun ros og har faktis "tævet" zensor serien i surround test..
Boston acoustics a25 bliver anbefalet som alternativ til monitor audio bx serie, som af mange anses som bedste højtaler i entry niveau.. Har ikke haft mulighed for at høre dem selv, men et sæt jeg kommer til at stifte bekendtskab med i fremtiden:-). Altså boston:-). Prøv at Google dem og du finder faktisk intet skidt på dem. Start evt med 2 stk a25, som du så kan smide ned som baghøjtalere senere. 849kr stk. Så har du lidt luft til receiver, hvor je selv har været imponeret over yamaha vx-773. |
|
![]() |
|
Jamen det vil jeg da helt sikkert gøre :) -tak for dit input!
Den forstærker er stort set solgt, men er blevet tilbudt en SR4001. Er den noget jeg burde gå efter? :)
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3794 |
Marantz kan man nærmest ikke gå galt med.
Ken et eller andet er iøvrigt involveret både hos boston og marantz. Det kan kun være et godt match;-). Kender ikke lige den, men det er ikke en receiver der kan håndtere hd lydformaterne:-).. |
|
![]() |
|
fedt fedt, jamen jeg siger da tak for hjælpen :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |