recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af surroundforstærker ca. 5000 kr. Hvilken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af surroundforstærker ca. 5000 kr. Hvilken?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
lommeregner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-April-2009
Sted: 8700 Horsens
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lommeregner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af dannisther dannisther skrev:

Jeg købte DN1080ern i Sony centret sidste år, og i den prisklasse var jeg MEGA glad for den.

Jeg er sikker på at du sagtens kan tage ud og se/høre den, de fåes også brugt på DBA for omkring 3000,- :)

Dejlig nem at gå til

Det er en okay receiver til prisen hvis man blot har med, at den ikke kan gengive DTS-X i frontheigt højtalerne eller loftshøjttalerne. Som tidligere skrevet kan det godt afkode DTS-X men ikke gengive det i nævnte højttalere.
Lg OLED65CX, Sennheiser Ambeo Soundbar, Sony UBP-X800, Apple TV, 4K, Zidoo Z10 Pro, Sony PS5, Synology DS918+, Asustor AS-602T, SVS SB 2000
Til top
dannisther Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Marts-2018
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dannisther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2018 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

Jeg købte DN1080ern i Sony centret sidste år, og i den prisklasse var jeg MEGA glad for den.

Jeg er sikker på at du sagtens kan tage ud og se/høre den, de fåes også brugt på DBA for omkring 3000,- :)

Dejlig nem at gå til

Det er en okay receiver til prisen hvis man blot har med, at den ikke kan gengive DTS-X i frontheigt højtalerne eller loftshøjttalerne. Som tidligere skrevet kan det godt afkode DTS-X men ikke gengive det i nævnte højttalere.

Er de fleste film ikke mixet i dolby alligevel ?
DTS-X virker mere som et fremtidsformat end noget der er tilgengægeligt i samme omfang som dolby 7.1/5.1 ?
Man kan jo måske mene at den i virkeligheden ikke har saft nok til 7.1.
til 5.1 var jeg mere end tilfreds.

Redigeret af dannisther - 08-Maj-2018 kl. 09:24
Til top
lommeregner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-April-2009
Sted: 8700 Horsens
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lommeregner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2018 kl. 12:42

Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

Dejlig nem at gå til

Er de fleste film ikke mixet i dolby alligevel ?
DTS-X virker mere som et fremtidsformat end noget der er tilgengægeligt i samme omfang som dolby 7.1/5.1 ?
Man kan jo måske mene at den i virkeligheden ikke har saft nok til 7.1.
til 5.1 var jeg mere end tilfreds.

Nu spørges der netop til en fremtidssikret receiver med Dolby atmos samt DTS-X. Receiveren trækker iøvrigt fint 5.1.2 eller 7.1. Mange UHD film er altså optaget med DTS-X lydspor selvom hovedparten er med Dolby Atmos lydspor. Som almindelig 5.1 eller 7.1 receiver er den ganske udmærket 😊
Lg OLED65CX, Sennheiser Ambeo Soundbar, Sony UBP-X800, Apple TV, 4K, Zidoo Z10 Pro, Sony PS5, Synology DS918+, Asustor AS-602T, SVS SB 2000
Til top
mkjensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Maj-2012
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér mkjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2018 kl. 07:57
Til top
MortenGN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Juli-2017
Sted: Sydvestjylland
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenGN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2018 kl. 10:36
Jeg købte for 3 uger siden en marantz sr6011 som b Stock hos hififreaks. Jeg tror aldrig den har været pakket ud, i så fald kan det ikke ses. Jeg valgte den pga. muligheden for 11 kanaler, fornuftig effektformåen på papiret og mulighed for at bruge preout. Jeg er indtil videre rigtigt godt tilfreds med mit køb, lyden har fået et solidt hak opad i kvalitet i forhold til min 12 år gamle denon jeg havde før. Det eneste der bekymrer mig lidt ved marantzen, er at den bliver ret varm, men så vidt jeg kan forstå er det pga. billede behandling osv. som gør at den afgiver mere varme end den gamle denon.

Jeg ved godt du skrev at du ikke har tålmodighed til hififreaks b stock, men som skrevet var min pakket ind som en ny, og har ingen brugspor overhovedet. Uanset er jeg indtil videre, meget tilfreds med min marantz, og jeg tror at lillebroren til den jeg har, vil gøre det godt også, skulle du vælge den i stedet.

Redigeret af MortenGN - 10-Maj-2018 kl. 10:42
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2018 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af MortenGN MortenGN skrev:

Jeg købte for 3 uger siden en marantz sr6011 som b Stock hos hififreaks. Det eneste der bekymrer mig lidt ved marantzen, er at den bliver ret varm, men så vidt jeg kan forstå er det pga. billede behandling osv. som gør at den afgiver mere varme end den gamle denon.

Brug ECO funktionen (grøn knap på remote) og sørg for god plads og luftflow bagved og over. Min 7011 blir kun håndlun

https://hifi-freaks.dk/webshop/produkter-surround-receiver-marantz-sr6011-p-2140.html
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2018 kl. 11:52
Og husk at ECO funktionen begrænser strømmen i effektforstærkeren.

Klaus (hos mig er ECO slået fra, for at holde bedre styr på bassen)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2018 kl. 11:58
Pudsigt jeg ikke kan høre forskel på ECO eller ingen ECO i mine strømkrævende B&W højttalere.
Til top
MortenGN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Juli-2017
Sted: Sydvestjylland
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenGN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2018 kl. 12:26
Eco mode begrænser nemlig outputtet i effektdelen. Det er derfor jeg har valgt ikke at bruge det. Men hvis du har gode erfaringer med at have det slået til, kan det være man skulle lave lidt test og den om der er forskel.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2018 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af MortenGN MortenGN skrev:

Eco mode begrænser nemlig outputtet i effektdelen. Det er derfor jeg har valgt ikke at bruge det. Men hvis du har gode erfaringer med at have det slået til, kan det være man skulle lave lidt test og den om der er forskel.

Jeg var også skeptisk og kørte uden ECO den første md. Men ligemeget hvad jeg gjorde, blev recieveren alt for varm. Og så tog jeg noget godt musik med god bas og lavede en test. Og jeg kunne ikke høre forskel ved pænt høj lyttestyrke. Klart hvis der skal spilles rigtigt højt, har det betydning. Men ved film klarer recieveren det fremragende i ECO mode, da Sub tar sig af de største brag
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2018 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Pudsigt jeg ikke kan høre forskel på ECO eller ingen ECO i mine strømkrævende B&W højttalere.

Du spiller ikke højt nok.
Hvem kører i bil med trukket håndbremse? Nogle kører dog med træklods under speederen, men kun for at spare brændstof.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2018 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du spiller ikke højt nok.
Hvem kører i bil med trukket håndbremse? Nogle kører dog med træklods under speederen, men kun for at spare brændstof.

Jo jeg spiller højt nok. Nyder virkelig at gi den gas så filmen får det punch den skal ha
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu