|
Køb af surroundforstærker ca. 5000 kr. Hvilken? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
lommeregner ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-April-2009 Sted: 8700 Horsens Status: Offline Point: 363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det er en okay receiver til prisen hvis man blot har med, at den ikke kan gengive DTS-X i frontheigt højtalerne eller loftshøjttalerne. Som tidligere skrevet kan det godt afkode DTS-X men ikke gengive det i nævnte højttalere. |
|||
Lg OLED65CX, Sennheiser Ambeo Soundbar, Sony UBP-X800, Apple TV, 4K, Zidoo Z10 Pro, Sony PS5, Synology DS918+, Asustor AS-602T, SVS SB 2000
|
|||
![]() |
|||
dannisther ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Marts-2018 Status: Offline Point: 51 |
||
Er de fleste film ikke mixet i dolby alligevel ? DTS-X virker mere som et fremtidsformat end noget der er tilgengægeligt i samme omfang som dolby 7.1/5.1 ? Man kan jo måske mene at den i virkeligheden ikke har saft nok til 7.1. til 5.1 var jeg mere end tilfreds.
Redigeret af dannisther - 08-Maj-2018 kl. 09:24 |
|||
![]() |
|||
lommeregner ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-April-2009 Sted: 8700 Horsens Status: Offline Point: 363 |
||
Nu spørges der netop til en fremtidssikret receiver med Dolby atmos samt DTS-X. Receiveren trækker iøvrigt fint 5.1.2 eller 7.1. Mange UHD film er altså optaget med DTS-X lydspor selvom hovedparten er med Dolby Atmos lydspor. Som almindelig 5.1 eller 7.1 receiver er den ganske udmærket 😊 |
|||
Lg OLED65CX, Sennheiser Ambeo Soundbar, Sony UBP-X800, Apple TV, 4K, Zidoo Z10 Pro, Sony PS5, Synology DS918+, Asustor AS-602T, SVS SB 2000
|
|||
![]() |
|||
mkjensen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2012 Status: Offline Point: 32 |
||
Elgiganten har nu Sony STR-DN1080 til kr. 3.499,- i et par dage.
|
|||
![]() |
|||
MortenGN ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Juli-2017 Sted: Sydvestjylland Status: Offline Point: 64 |
||
Jeg købte for 3 uger siden en marantz sr6011 som b Stock hos hififreaks. Jeg tror aldrig den har været pakket ud, i så fald kan det ikke ses. Jeg valgte den pga. muligheden for 11 kanaler, fornuftig effektformåen på papiret og mulighed for at bruge preout. Jeg er indtil videre rigtigt godt tilfreds med mit køb, lyden har fået et solidt hak opad i kvalitet i forhold til min 12 år gamle denon jeg havde før. Det eneste der bekymrer mig lidt ved marantzen, er at den bliver ret varm, men så vidt jeg kan forstå er det pga. billede behandling osv. som gør at den afgiver mere varme end den gamle denon.
Jeg ved godt du skrev at du ikke har tålmodighed til hififreaks b stock, men som skrevet var min pakket ind som en ny, og har ingen brugspor overhovedet. Uanset er jeg indtil videre, meget tilfreds med min marantz, og jeg tror at lillebroren til den jeg har, vil gøre det godt også, skulle du vælge den i stedet. Redigeret af MortenGN - 10-Maj-2018 kl. 10:42 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Brug ECO funktionen (grøn knap på remote) og sørg for god plads og luftflow bagved og over. Min 7011 blir kun håndlun https://hifi-freaks.dk/webshop/produkter-surround-receiver-marantz-sr6011-p-2140.html |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19558 |
||
Og husk at ECO funktionen begrænser strømmen i effektforstærkeren.
Klaus (hos mig er ECO slået fra, for at holde bedre styr på bassen) |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Pudsigt jeg ikke kan høre forskel på ECO eller ingen ECO i mine strømkrævende B&W højttalere.
|
|||
![]() |
|||
MortenGN ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Juli-2017 Sted: Sydvestjylland Status: Offline Point: 64 |
||
Eco mode begrænser nemlig outputtet i effektdelen. Det er derfor jeg har valgt ikke at bruge det. Men hvis du har gode erfaringer med at have det slået til, kan det være man skulle lave lidt test og den om der er forskel.
|
|||
![]() |
|||
||
Jeg var også skeptisk og kørte uden ECO den første md. Men ligemeget hvad jeg gjorde, blev recieveren alt for varm. Og så tog jeg noget godt musik med god bas og lavede en test. Og jeg kunne ikke høre forskel ved pænt høj lyttestyrke. Klart hvis der skal spilles rigtigt højt, har det betydning. Men ved film klarer recieveren det fremragende i ECO mode, da Sub tar sig af de største brag |
|||
![]() |
|||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
||
Du spiller ikke højt nok. Hvem kører i bil med trukket håndbremse? Nogle kører dog med træklods under speederen, men kun for at spare brændstof. |
|||
![]() |
|||
||
Jo jeg spiller højt nok. Nyder virkelig at gi den gas så filmen får det punch den skal ha |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |