recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af Toshiba LCD skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af Toshiba LCD skærm

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Status: Offline
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af Toshiba LCD skærm
    Sendt: 14-Januar-2007 kl. 17:55

Hejsa!

Jeg ligger på vippen til at købe en Toshiba 42 WLG 66P. Men der er stadig et par ting jeg er usikker på. Er der nogen som har et dybere kendskab til denne skærm "har det evt. selv" og kan fortælle lidt om sine erfaringer med det. Videre er jeg i tvivl om hvad følgende har af betydning for skærmens kvalitet:

Input Video Formater

480p, 720p, 1080i, 480p (via komponentudgange), 480i, 1080i (via komponentsokler), 480i (via komponentudgange), 720p (via komponentudgange), 576i, 576p, 576i (via komponent konnektorer), 576p (via komponent konnektorer

Spec. for andre skærme skriver ikke noget om det i parentes. Er det godt eller skidt?

Til top
Riot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2007 kl. 11:44

Altså, så længe den kan vise 720p er den ok. Det er sefølig op til den enkelte om billedet er godt, det afhænger også af hvad er bliver vist på skærmen. Men det er en god skærm. En af de bedre LCD'er til prisen!

Hvis du ser meget DVD og alm TV, er den også ganske ok. Plasmaer dog et hak bedre (stadigvæk) når det kommer til de analoge kilder. Digital tv ser sikkert fint ud på den også, har jeg ikke lige tjekket. Så hvis du kun har stueantenne og en standard DVD, ville JEG foretrække en plasma skærm. Men ta ud og se på den.. Det ville være det bedste.

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2007 kl. 11:50

Hej!

Ja....husk at se den med et alm.tv signal på inden køb-(hvis du skal se tv på det)-ellers KAN man blive frygtelig skuffet.

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 22:55

Hey.

Mange tak for de gode råd. Mit primære formål er til alm. fjernsyn men specielt også til ps3 til marts (blue-ray!!). Men jeg tager ud og ser på dem snarligt. Tror dog jeg holder fast i LCD skærm da jeg ikke er for vild med plasma's refleksion af lys og brummen... Har også set en LCD skærm køre en blue-ray film i fuld HD og det så bare LÆKKERT ud!!

Michael

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu