recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af Tungtvand eller H2D
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af Tungtvand eller H2D

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af Tungtvand eller H2D
    Sendt: 13-Oktober-2013 kl. 16:40

Vdr. Tungtvand eller H2D

Ved overskriften ser lidt voldsom ud, men jeg ønsker at købe ca 1½ liter af det stads.
Nogen der kan sige lidt om, om det overhovedet kan lade sig gøre at købe lidt af det, eller evt "Låne".

Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2013 kl. 16:52
Du skal have fat i en kemikaliegrossit.
Til top
Dovenlas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dovenlas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 10:57
Er jeg den eneste der er lidt nysgerrig efter, hvad det mon skal bruges til ?

Jeg mener første hit på tungt vand er - atomreaktor/Atom bomber :) ...eller har jeg misforstået noget ?

god dag til alle
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 11:06
Ved ikke hvad han skal bruge det til, men det kan bruges som opløsningsmiddel :)
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 11:09
Jeg er sgu også lidt nysgerrig til hvad du dog skal bruge tungtvand til.
Skal du til at lave din egen atomreaktor der hjemme?
Tvivler på at almindelige mennesker overhovedet kan købe tungt vand, og jeg kunne også forestille mig at det er sindsygt dyrt.
Mvh Jesper
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 19:12
Et gal OC Projekt, efter hvad jeg kan gøre mig klog på leder det varme bedre.
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 20:00
Til top
MarkR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-November-2009
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MarkR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 20:02
Hvorfor ikke købe noget flydelende kvælstof i stedet? Det er det ultimative indenfor OC, har aldrig hørt om tungt vand til dette?
Desuden har tungt vand også en højere viskositet end almindelig vand - derfor får du mindre flow, og så udligner det sikker den højere varmefylde/varmeoverførsel
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 22:09
MarkR det er rigtig, men ved lavere temp løber det til gengæld bedre end normalt vand

Flowet skulle være dobbelt så godt ved ca 8 grader en normalt vand, dog må det ikke komme under 4 grader, da det efter signe skulle fryse ved 4 grader.
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 22:32
Flydende kvælstof er vist kun til kortsigtede løsninger, ved ikke om trådstarter er ude efter noget mere permanent?
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 23:21
Hvordan vil du komme ned omkring 8 grader? Smide din computer i køleskabet?
Du vil jo aldrig komme under stuetemperatur, så det virker ikke som nogen super løsning.
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 23:00
Der findes anlæg så man kan bringe kølevæske under rum temperatur. Dog giver det problemer med kondens, men det er en anden snak.

Angående tungt vand, så kan du godt glemme det. En hurtig søgning viser at det koster over 7000kr literen. Man kunne selvfølgelig lave sit eget, men det kræver laboratorieudstyr og tusindvis af liter vand (og en masse tid). Det er absurd omkostningstungt. For samme penge kunne man købe en masse fedt grej.
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu