|
KØB AF TV FRA ALTERNATE.DK(TYSK FORRETNING) |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
ReneS ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Marts-2014 Sted: Børkop Status: Offline Point: 113 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Juni-2014 kl. 16:42 |
Hej
Er der nogen der har erfaringer med at købe TV fra Alternate.dk? Det er en tysk eget forretning med lager i Tyskland, så går ud fra det er en tysk model man får. Men vil der være nogen problemer med f.eks tuner når det skal bruges i Danmark? De har nogle meget billige LG TV, som næsten virker for godt til at være sandt... |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da det med sandsynlighed ikke er en Nordic model, kan der være problemer ved brug i et andet land end det hvor det er tilrænkt. Det kan derfor som udgangspunkt ikke anbefales at købe en ikke Nordic model. Der kan f.eks være problemer ved brug til Boxer, (T2 og CI+). |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
ReneS ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Marts-2014 Sted: Børkop Status: Offline Point: 113 |
Ok nu har jeg boxer så det lyder ikke specielt godt. Men vil der også være problemer med Waoo? Har nemlig overvejet at skifte til dem, så hvis de bedre kan håndtere udenlandske tunere, kan det være det er tid til at skifte...
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Der vil ikke være problemer når det er en extern enhed (STB) der modtager signalet. Der hvor der leveres i Coax (DVB-C), vil der muligvis ikke være problemer, da det også anvendes i Tyskland. Det kan dog ikke garanteres at der er fuld kompatabilitet. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Mange tak for hjælpen... Jeg var lige inde og tjekke den danske model på Bilka, og kan godt se der er en forskel på turnere. Den danske model har DVB-C, DVB-T2 og DVB-S2. Den tyske har DVB-T, DVB-S2 og DVB-C (HD).
Men hvad er forskellen på DVB-T og DVB-T2? Jeg kan se boxer kræver DVB-T2, men hvis man har deres eksterne modtagerbox er der vel heller ikke noget problem?
|
|
![]() |
|
Se hvad jeg skrev tidligere angående externe modtagere. |
|
|
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
Det tyske sendenet er stærkt forældet i forhold til det danske. Dvb-t 2 er det danske mulige med mpeg4 hvilket først sendes i Tyskland i 2017. Køber du i Tyskland skal du købe en ekstra digitil tuner - receiver med en ekstra nøvendig fjernbetjening. Samtidig vil denne forældede udgave engang være svær at sælge i DK.
|
|
![]() |
|
Ok, men det er vel også det man kan få med hos boxer eller Waoo?
|
|
![]() |
|
Ja, hos boxer kan man købe en modtager. Hos Waoo er den med i aftalen. |
|
|
|
![]() |
|
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Desværre leverer mange fabrikater lande tilpassede modeller, som ikke er egnede eller slet ikke virker i andre lande. Hos visse mærker er det modelnummer kunden ser ens i flere lande, men det rigtige modelnummer er udvidet med 2-5 tegn, der netop angiver fx hvilken tuner kombination, der er monteret i netop dette fjensyn. Det er klart værst med DVB-T/T2, hvor det tyske net - som bentpetersson skriver ovenfor - uhyre forældet. Jeg vil tro, man selv her i 2014 kan finde fjernsyn i tyskland, der fx kun kan behandle MPEG2. Husk at Boxer kræver DVB-T2 og CI+. DVB-T kan næppe heller have nogen lang levetid tilbage hos Boxer. Nogen der vil gætte på, hvornår Boxer mux4 skifter til DVB-T2 ? Jeg skal dog fortælle at når Tyskland vil omstille til DVB-T2 i 2016/2017, så er der rigtigt meget, der tyder på, at de vil anvende HEVC/H.265 video komprimering og springe direkte fra MPEG-2 til HEVC. Sådanne fjernsyn, der med nogen sikkerhed vil dække den kommende tyske specifikation, kan endnu ikke købes. Lars ![]() Redigeret af reslfj - 19-Juni-2014 kl. 01:15 |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
Men hvorfor købe i Tyskland med nævnte problemer og senere have svært ved at sælge?
Jeg har lige købt nyt 55" TV og sælger mit kun et par år gamle Panasonic 42", der har et fantasstisk billede og hvor alt virker. Det kan købes fordelagtigt. Jeg bor i nærhedn af Sønderborg, hvis det har intereresse. |
|
![]() |
|
Willads ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 453 |
Jeg har handlet hos Alternate 1 gang (panasonic harddiskoptager) og det kan varmt anbefales. Jeg henvendte mig pr. mail til dem og fik straks svar både på mail og telefon, og generelt virkede kundeservicemedarbejderen ekstremt serviceminded.
Jeg har ikke haft reklamationer til varerne, men umiddelbart ville jeg bestemt ikke være utryg ved at handle med dem.
|
|
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |