|
KØB AF TV FRA ALTERNATE.DK(TYSK FORRETNING) |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nu er det jo ikke utrykhed ved forhandleren, men anvendelighed af varen det drejer sig om. Nævnte HDD Recorder(e) blev jo grundigt testet herhjemme da de kom frem og blev fundet fuldt anvendelige. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
ReneS ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Marts-2014 Sted: Børkop Status: Offline Point: 113 |
|
Tunere ser ikke ud til at være noget problem, når jeg bruger seperat boks. Og det er jo stadig under danske vilkår og regler den bliver solgt, så har de samme rettigheder som ved enhver anden butik i Danmark. Så hvis det bliver et LG tv tager jeg nok chancen. Man kan alligevel spare 2-3000 alt efter hvilken model det er. Men nu er det også meget få af de nye modeller der er kommet i de danske butikker endnu, så det kan være priserne falder når de løber ind...
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Når det er en paranell import, så er dt ikke som i DK, da en e.v.t garanti/reklamation ikke vi være her, men i Tyskland, hvilket gør det noget mere bøvlet. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
ReneS ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Marts-2014 Sted: Børkop Status: Offline Point: 113 |
|
Men garantien er vel den samme, når jeg køber den her i Danmark og ikke Tyskland? Og sælgeren står stadig for transport til tyskland, hvis noget skulle gå galt som jeg har forstået reglerne. Men det vil selvfølgelig nok tage lidt længere tid at få den lavet, hvis uheldet er ude.
|
||
![]() |
||
|
I DK er der mulighed for On site support, det vil du ikke kunne få, da det ikke er en Nordic model. |
||
|
||
![]() |
||
sho ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 231 |
|
Nogen der ved, hvordan det er med smart tv delen ved et parallelimporteret tv? Vil det være 100% det samme, som hvis man købte en nordisk model eller vil der også kunne være noget her. Fx mindre opdateringer, færre apps, utilgængelige apps mm. ?
|
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
|
Typisk den samme. Nogle producenter blokerer USA, når man køber i Europa og vice versa, men jeg har endnu ikke hørt om nogen der blokerer de andre lande i Europa. Du kan skifte imellem dem ved opsætning (eller senere).
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
|
Det kan vel dårligt kaldes parallel import at handle med Alternate. Det er jo ikke sådan at Alternate har en afdeling i Danmark, hvortil de importerer. Varerne sendes direkte fra deres lager i Tyskland til kunden, så på det punkt er det nøjagtig som at handle med enhver anden udenlandsk butik og det kan give en masse bøvl ved eventuelle reklamationer. Jeg har selv handlet en del med Alternate.dk (computerhardware og andre småting), og det har bestemt ikke været problemfrit med de reklamationer jeg har haft. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
perkjaer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2008 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 185 |
|
Jeg har købt et LG TV, som var en øst-europæisk udgave. TV'et blev købe i en dansk butik. I TV'et kunne jeg ikke vælge Danmark eller nogle andre vest-europæiske lande og fik derfor heller ikke smart tv med "danske" apps (Netflix og YouBio manglede). I service menuen kunne jeg dog ændre det til at være en nordisk udgave. Jeg kunne derefter vælge Danmark og fik adgang til de "danske" apps.
Redigeret af perkjaer - 04-August-2014 kl. 13:30 |
||
![]() |
||
sector ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-August-2014 Sted: Giessen Tysklan Status: Offline Point: 6 |
|
Hej allesammen,
jeg hedder Susan Lux og arbejder for Alternate i tyskland. Jeg undskylder på forhånd hvis min grammatik er lidt tysker/dansk, men da jeg nu har boet næsten 25 år midttyskland, kan det godt smutte lidt her og der ![]() om emballagen er intakt ved leveringen, da visse speditøre ikke er klar over, at man ikke skal kaste rundt med fjernsyn. ![]() Generelt gælder en reklamationsret på 2 år. Hvis et produkt går istykker - uden fremmed indvirkning - omstår der ingen omkostninger for forsendelse/afhentning for kunderne, men selvfølgelig er det lidt besværligt i forhold til, hvis den lokale forhandler henter fjersynet, reparere det og aflevere det i løbet af en dag eller to...Det kan vi ikke hamle op med, men omvendt er vores priser for det meste en hel del lavere. Jeg er på ferie i dag fra 12.30 i de næste tre uger og kan derfor ikke svare på eventuelle spørgsmål. Jeg har heller ikke planer om at blande mig eller om at lave reklame her, men jeg var lige nød til gøre opmærksom på specifikationerne på de fleste tyske fjernsyn fra 2014. De bedste hilsner fra tyskland Susan |
||
![]() |
||
sector ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-August-2014 Sted: Giessen Tysklan Status: Offline Point: 6 |
|
PS. der er ingen dansk brugsanvisning med, når man køber en EU model. Iøvrigt kører netflix uden problemer på de nye fjernsyn.
|
||
![]() |
||
|
NYT FRA SAMSUNG
som tysk forhandler må vi desværre meddele at Samsung har valgt at implantere et nyt software i deres smart TV, som udelukkende sørger for at de hidtil tyske EU modeller, ikke længre kan bruges i Danmark. De bliver spærret og kan kun bruges i Tyskland, Østrig og Schweiz. Vi har derfor fjernet alle Samsungs smartfjernsyn fra vores danske hjemmeside. Vi beklager dette meget. Med venlig hilsen fra tyskland Susan Lux |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |