|
Køb af TV i USA Max 3000 Dollars |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Immanuel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 109 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Maj-2014 kl. 18:57 |
Hej allesammen, Jeg skal til at købe mig et nyt tv her i USA, da jeg planlægger at tage det med til Mexico til min forlovede. Har haft et kig på Samsung F9000 model 4K tv, men efter at have læst folks meninger, om ingen HDMI 2.0, og fejl i action scener har det gjort mig endnu mere i tvivl. Jeg kan se at der er tilbud på Sonys Topmodel Sony 55" XBR-55X900A X900 Series 4K Ultra HD 3D Internet TV? http://www.bhphotovideo.com/c/product/9 ... eries.html Hvis der andre bedre TV til samme pris klasse, vil jeg være super glad, hvis jeg fik hjælp til at vælge det rigtige. TV skal bruges til PS3, Xbox 1, samt afspilning af BluRay film via PS3. Er vild med smart tv, så det skal være smart. Glæder mig til at hører fra jer. |
|
![]() |
|
Immanuel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 109 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
fedt fedt fedt 3 dage er gaaet og intet svar!
Wow!
|
|
![]() |
|
Dennis_m ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2013 Status: Offline Point: 73 |
Tror ikke der er så mange herinde der kender modellerne eller priserne på tv i usa..
Men uanset hvilket du vælger af de forskellige topmodeller, skal du nok blive glad for den :)
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Du skal så også være opmærksom på, hvor meget at Smart TV delen der så kan bruges uden for USA. Film tjenester f.eks, de er sandsynligt landespecifikke.
Når det skal bruges i Mexico og ikke i USA, vil det vel nok være bedst at købe i det land hvor det skal bruges. Hvad angår TV standarden (den Analoge) så er det den samme som i USA, men e.v.t. Digitalt.? Der kan så også være andre forskelle der skal med i betragtning.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
SoundWave ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
Måske du skulle spørge på et amerikansk forum i stedet?
|
|
![]() |
|
Stoler mere paa danskernes svar ang. elektronik...
Jeg bliver hentet i Texas, og elektronik er noget billigere i US, end i Mexico. Jeg overvejer staerkt Sonys TV fremfor Samsung 9000 4k model. Men igen, maaske er jeg gaaet glip af nogle andre modeller. btw mange tak for jeres svar indtil videre :)
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Husk stadig på e.v.t forskelle på mulighed for anvendelse landene imellem. Netflix f.eks er jo US og kan så nok ikke bruges til den der er i MX. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Du skal glemme alt om det analoge fjernsyn - NTSC. Ved digitalt fjensyn er det helt forskellige signaler der er i luften, som kabler-tv eller fra en satellit. USA, Canada, Mexico, dele af Caribien og Sydkorea anvender en helt, helt anden digital standard - ATSC - til at modtage via antenne, end vi gør i Europa og i resten af verden. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bd/Digital_broadcast_standards.svg Kabel-tv anvender stort set den samme DVB-C standard, som vi gør, men normalt anvendes andre frekvensbånd og 6MHz kanaler, hvor vi anvende 7 og 8 MHz bånd. Der skal som minimum andet firmware i fjernsynet. Satellit anvender DVB-S/S2 men jeg vil tro at man nøjagtigt må undersøge, hvilke forskelle der er i signaleringen EPG ol. Ofte anvendes en boks, der skal følge bestemte regler fra det aktuelle kabel-/satellit-selskab både hos os og efter hvad jeg ved i USA. HDMI følger nok standarden ( pt. som du skriver højst v2.0) , men DVD/BR har jo alle former for regions-krav og andet firma-plat, som også skal overholdes. I Europa er det kendt, at fx Samsungs varenumre indeholde 2-4 ekstra tegn, der indikere landekoder og features. Disse ekstra dele af varenummeret angives meget ofte ikke, når man skal købe et fjernsynet, men kan være helt afgørende for at kunne modtage. (Andre selskaber kan have lignende problemer). Desuden anvender man i Nordamerika 30/60 billeder per sekund og ikke 25/50 som man anvender i det meste af verden- Ligeledes anvender man 110 V og ikke 230 V strøm, men jeg kender ikke meget til de konkrete forhold i Mexico. Kort. Du skal købe et fjernsyn Mexico, der er egnet til den leverandør - antenne, kabel, satellit - du skal få signalerne fra. Vil di købe i Texas, er det et ubetinget krav, at fjernsynet helt nøjagtigt er samme model, som bruges af signal leverandøren i Mexico, og det indebærerer bla. at der er den rigtig firmware installeret. Alternativt skal du anskaffe et display med HDMI indgang og en boks. Skal du have en god optage-funktion, er en boks en meget nærliggende mulighed. Lars ![]() |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
![]() |
|
En del af det der skrives er ens for US og MX, men det er rigtigt at det med hensyn til andre ting vil være et spil at købe i US til brug i MX. |
|
|
|
![]() |
|
nbu001 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2004 Sted: CPH, DK Status: Offline Point: 890 |
Lige under to døgn, for at være mere præcis ... så ro på, ro på, ro på :)
|
|
|
|
![]() |
|
Tror i seriøst at et tv fra US ville have problemer med at kører i MX?
Jeg har ingen planer om at bruge tv i dk, eller Europa. TV skal bruges til Playstation, og via playstation kan jeg kører Amerikansk IP, og derfor streame Netflix den vej. Udover Playstation, kunne jeg forestille mig at købe Xbox 1 til at bruge med kinect. Blu-ray Film i 3D og selvfølgelig have muligheden at sætte min kommende MacBook Pro op og kører 4K opløsning. Ville Sony 55" XBR-55X900AEller skal jeg se efter et andet tv til mit behov?
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Køb nu det TV i Mexico, så undgår du ærgelser over, at du købte forkert i USA - du ved jo selvfølgelig aldrig, hvad fremtiden bringer: Hvad nu, hvis du udover blu ray og diverse spillemaskiner, også senere vil bruge det til alm. TV-kiggeri - så er du mere på'en end med på'en.
Det, reslfj mener med at købe et display med HDMI-indgang: Her mener han garanteret en PC-skærm og så kan du altid købe en modtagerboks, hvis det også ender ud med alm. TV-kiggeri. Redigeret af turbo2 - 05-Maj-2014 kl. 06:48 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |