recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af  TV kort til PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af TV kort til PC

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
dos64 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-November-2006
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af TV kort til PC
    Sendt: 24-November-2006 kl. 23:00

Hej

Lige et spørgsmål til eksperterne i dette forum.

Jeg skal have købt et TV kort til min PC på vores kontor. Vi bor i et område, hvor vi får vores TV signal fra den lokale antenneforening, som sender de digitale kanaler (DR1, DR2 og TV2) i DVB-T standard. Herudover modtager vi de samme kanaler analogt + en hel række andre kanaler analogt.

Jeg er på udkig efter et godt TV kort, der kan vise både analoge kanaler og de digitale DVB-T kanaler i en god kvalitet. Kortet skal have stereo lyd og indbygget HW MPEG encoder (da jeg kommer til at optage en del fra d analoge kanaler). Endvidere skal der ikke vvære nogle problemer med visning af DVB undertekster ved brug af kortet; hverken ved Live TV eller ved optagelse af de digitale kanaler.

Nogen der kender et godt kort, der kan matche disse specifikationer ???

 

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 00:01

Dette må lige være kortet for dig:

http://www.hauppauge.de/pages/products/data_hvr1300.html#fea tures

Flemming

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 10:09

Blot en sidebemærkning. Hvilken software havde du tænkt dig at bruge?

Media Center Edition 2005 kan ikke håndtere både DVB-T og analoge samtidigt, og kan heller ikke vise DVB-T undertekster.

Media Portal (gratis) kan såvidt jeg ved både anvende DVB-T og analoge signaler, men om man kan bruge det samme kort til begge dele samtidig ved jeg ikke. Om DVB-T underteksterne er stabile ved optagelser, live TV og timeslip ved jeg ikke.

DVBViewer kører perfekt med undertekster ved både timeslip, live TV og optagelser, men der kan være nogen udfordringer med at lave DVD'er efterfølgende da optagelserne er i .ts filer og ikke mpg. Til gengæld kan DVBViewer kun håndtere DVB signaler.

Dette indlæg er ikke ment til at gøre dig modløs eller ked af det, men blot en indikering af, at det du gerne vil måske ikke er så simpelt.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

PS. DVB-T undertekster er som regel afhængig af software og ikke hardware.

Til top
dos64 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-November-2006
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 10:18

Hej Flemming

Ja det har du fuldstændig ret i. Jeg har faktisk læst om dette kort på Hardware Test portalen (http://www.hardware-test.dk). Og her skrives der, at kortet ikke har HW baseret MPEG encoder !!!. Denne test er dog foretaget d. 5. juli 2006, så måske er der kommet en ny version af kortet fra Hauppauge siden. Det fremgår både af dit link og edbpriser.dk, at kortet er med HW encoder.

 

Til top
dos64 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-November-2006
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 10:53

Hej Henrik

Jeg havde godt nok en plan om, at anvende Windows MCE (og senere Vista), da jeg er "tvunget" til at skal foretage en investering i en eller form for Windows operativsystem. Men fra dit svar, kan jeg godt se, at det nok ikke er den bedste løsning.

Den bedste løsning ville så nok være at anvende DVBViewer (prisen på 15 Euro er jo heller ikke afskrækkende). Ved du, om : 

1) Der er nogle problemer med at anvende DVBViewer sammen med Windows MCE ? Nu har jeg ikke haft mulighed for at se Windows MCE live, men såvidt jeg ved, er MCE delen blot "noget" man starter op på en Windows XP brugerflade.

2) Der findes en måde at få lavet DVBViewers .ts filer om til MPEG filer ?

Betyder din sidste sætning : "Til gengæld kan DVBViewer kun håndtere DVB signaler", at man skal bruge et andet program, når man arbejder med analoge TV kanaler ?

Mvh

Lars Pedersen

 

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 11:43

Sender din antenneforening ikke også digitalt på de øvrige kanaler?

Kan der f.eks. anvendes en selector boks?

Når man overgå til digitalt synes jeg det er simplest kun at holde sig til det... (analog TV er det for meste også ringere)

Hvis der kan anvendes en selctor boks, kan signalet sandsynligvis modtages med DVB-C TV-kort... 

Hvis en antenneforening kun kan udsende kanalerne analog, synes jeg, den  ikke har ret meget fremtid for sig...

Alternativet kunne så være via satellit med et DVB-S TV-kort...



Redigeret af avh - 25-November-2006 kl. 12:09
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 13:19
Med hensyn til HVR1300 så har det faktisk hardwareencoder, men den anvendes nok kun i forbindelse med den analoge tuner og nok ikke sammen med dvb_T tuneren. En Hardware encoder, encoder   til  mpeg2, men et DVB-T signal er allerede mpeg2 og gemmes som .ts filer.

Der er et kort der hedder hvr1100   det har ikke hardwareencoder.

Ideen med en hardwareencoder er at aflaste CPUen, men en dvb_T  tuner belaster næsten ikke, men det gør den analoge tuner ved optagelse. 

Ken
 

 

Redigeret af Ken_T - 25-November-2006 kl. 13:21
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af dos64 dos64 skrev:

Hej Flemming

Ja det har du fuldstændig ret i. Jeg har faktisk læst om dette kort på Hardware Test portalen (http://www.hardware-test.dk). Og her skrives der, at kortet ikke har HW baseret MPEG encoder !!!. Denne test er dog foretaget d. 5. juli 2006, så måske er der kommet en ny version af kortet fra Hauppauge siden. Det fremgår både af dit link og edbpriser.dk, at kortet er med HW encoder.

Ifølge Hauppauges tyske side som jeg gav link til har version 1111 hardwareencoder, mens version 1113 ifølge Hauppauges svenske side har softwareencoding.

Flemming

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 15:38

hvr-1300 har hardware encoder.

Man bruger ikke en encoder til digital tv, så den fungere kun ved analoge signaler. Den skal dog ha en decoder, når den skal afspille film/tv osv.

 

 

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

hvr-1300 har hardware encoder.

Måske, alt efter hvilken udgave man køber ifølge ovenstående.

Flemming

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 19:03

et link til hauppauges hvr1300 med specifikation

http://www.hauppauge.com/pages/prods_hvr.html

Ken
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 19:45
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu