recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af tv, stue, 42-50", 5-7000 kr.+setupspørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af tv, stue, 42-50", 5-7000 kr.+setupspørgsmål

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Heman.dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heman.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af tv, stue, 42-50", 5-7000 kr.+setupspørgsmål
    Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 22:57

Hej,

Jeg har besluttet, at der nu endelig skal købes nyt tv. Har været fan af Sony i mange år, men har forstået det sådan, at de ikke laver så gode TV i high-end klassen mere, men deres lidt mere prisvenlige TV modeller skulle være okay; er det korrekt forstået?

Jeg har set mig lidt varm på 50W656ASAE (http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/KDL50W656ASAE/sony-50-smart-led-tv-kdl-50w656asae); er der nogen der har erfaring med dette tv?

TV’et vil skulle bruges til film og serier fra Netflix og på Blueray, samt lidt spil, når den nye Playstation 4 kommer. Det skal være mellem 42” og 50” og prisen må ligge mellem 5 og 7.000. Andre forslag modtages gerne.

Mit setup er at jeg har en Denon forstærker (AVR-3312), hvor i jeg har koblet AppleTV og Playstation til. AVR-3312 har to udgange, hvor den ene er til en projekter og den anden (med ARC) bliver til mit nye TV. I den forbindelse skal jeg høre om lyden fra Playstation m.m. godt kan sendes tilbage igennem forstærkeren og ud igennem TV’et eller kan lyden kun komme ud igennem de højtalere der er sat til forstærkeren?

Jeg håber I kan hjælpe og på forhånd tak.

Hilsen Henrik

Redigeret af Heman.dk - 06-Oktober-2013 kl. 23:29
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 22:10
Lytter lige med her.
Har selv luret lidt på det Sony, muligvis ikke topbilledkvalitet, men ok til prisen eller?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heman.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 23:02
Indtil videre ikke så meget feedback; er der ingen der har noget at sige om tv'et?

Jeg er, som du siger Thor, godt klar over, at jeg ikke kan forvente det bedste billede, men synes man får meget tv for pengene.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2013 kl. 06:20
Kig en tur forbi et Panasonic plasma.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heman.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2013 kl. 19:58
Var lige i Elgiganten i dag.., tror jeg kigger på et Panasonic i stedet og udvider mit budget.., men tænker det skal være et LED og ikke plasma.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2013 kl. 20:36
Hvorfor skal det være LED?
Plasma give stadigvæk bedst billede for pengene i den prisklasse.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heman.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2013 kl. 20:43
Klaus, jeg ville ønske jeg kunne komme med et kvalificeret svar andet end "fordi plasma er så gammeldags"...
Jeg kan se der er tre modeller; ST, GT og VT (mener jeg de hedder). Er det både for LED og Plasma eller kun for Plasma? Lad os nu sige at tv'et må koste 7-10.000 og skal være omkring 45"; hvilket ville så være dit forslag? Jeg må jo indrømme, at jeg også kiggede på et plasma da jeg var derude og det så heller ikke dumt ud.., overhovedet...
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2013 kl. 20:48
Panasonic 50" ST60 fåes til 6999 i Fona for tiden...
Det er en no brainer...
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2013 kl. 20:50
Fona har et panasonic TX-P50ST60Y til 6.999,- for tiden. Altså et 50" plasma fra ST serien.
Vil mene at der får du allermest for penge lige nu.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heman.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2013 kl. 21:40
To i træk der forslår det samme.., det fik da helt sikkert min interesse.
Hvad er forskellen på ST, VT og GT og vil et VT give et betydelig bedre til næsten den dobbelte pris?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2013 kl. 23:25
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heman.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 00:20
Nu har jeg bestilt et TX-P50ST60Y hos Fona, som jeg henter fredag. Så må vi se om det kan bruges. Har bestilt det over nettet; så gælder de fjorten dages returret stadig, selvom jeg henter det i butikken, ikke sandt?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu