recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af Viasat HD-box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af Viasat HD-box

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kaktudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-April-2007
Sted: Djursland
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af Viasat HD-box
    Sendt: 17-November-2011 kl. 17:51
Hej,

Vi modtager pt. vores Viasat signal via en ældre Nokia 9802s receiver.
Den model har "kun" scart- og alm. antenneudgang.

Vi har læst her på Recordere.dk at vores tv signal skulle blive en hel del bedre, hvis vi istedet valgte en Viasat-box med HDMI udgang.

Derfor har vi nu indledt jagten på en nyere/bedre receiver.

Vores ønsker til en ny box er, at den skal have HDMI udgang, at der skal være indbygget harddisk, og at den skal have timeshift/kunne sætte live-udsendelser på pause.

På Viasats hjemmeside, er der flest PACE, hvorfor vi har kigget mest på dem.
Har fundet en del brugte receivere på bl.a. DBA, men er ikke 100% inde i, hvilken model vi skal lede efter, for at opnå ovenstående ønsker til en anden box.
(Har set bl.a. TDS-830, og TDS-850/855)

Vi har Viasats mindste pakke, dvs. Bonus-Pakken. Så ved slet ikke om vi vil kunne købe en brugt Viasat HD-Box, og kunne bruge vores nuværende kort. Men mon ikke det skulle være muligt ?

Derfor: Hvad kan I råde os til at kigge efter, for at finde en ny receiver, når ovennævnte ønsker gerne skulle være en del af løsningen ?

På forhånd mange tak ! Smile
Do NOT try this at home !!!

- Go to a friends house...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 17:58

Det kan enhver Viasat HD modtager med HDD (PVR), der kræves en betaling for at kunne bruge optagefunktionen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Point: 355
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 18:11
Det der er askkilehælen på viasats PVR boksene er harddisken.
Så derfor ville jeg personlig vælge en 850'er. Hvis det skal være brugt. Da de benytter 3.5" som den eneste (Så vidt jeg ved!) De er gerne nemmere at finde til ingen penge, når "green ring of dead" en dag kommer. Og det tager ingen tid at skifte dem.

855 ville jeg personlig selv gå uden om. Da den efter min mening kom lidt for hurtigt på markedet. Men de har vist efterhånden fået rettet det meste.

865 Er til gengæld en rigtig lækker boks, og klart den bedste af pace boksene. Har haft min siden december sidste år, og efter de første par opdateringer har den bare kørt upåklageligt. Absolut intet jeg kan sætte fingre på, med den. Og så er den jo blæser fri. 

Samsung 7140 har jeg ikke selv erfaringer med, men flere af dem jeg kender, brokker sig over at blæseren larmer, men ved ikke hvor meget man skal ligge i det.

Til sidst skal det nævnes at jeg benytter både 850 og 865 i mit nuværende setup.
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
Til top
Kaktudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-April-2007
Sted: Djursland
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 18:41
Mange tak for hurtige svar Smile

Bare for at være helt sikker: Er det rigtigt at man skal betale for at optage Viasat programmer / bruge den indbyggede HD ?  Og i så fald; Hvorfor ?
Hvis man ejer boxen, skal man vel også kunne bruge den til det man vil... Men jeg er måske helt galt på den...?

Endnu engang tak Thumbs Up
Do NOT try this at home !!!

- Go to a friends house...
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Point: 355
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 18:44
Det er fuldstændig korrekt at man skal betale for at kunne optage, det hedder viasat+ De har sikkert mere om det på deres hjemmeside :)
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 18:54

Fra deres hjemmeside.

1. ViasatPlus abonnement 49 kr. pr./ md: 588 kr.

Installation af ViasatPlus er ikke inkluderet i tilbuddet (vejl. normalpris på installation 1.000 kr.) For at oprette et ViasatPlus abon. skal du abonnere på minimum én af Viasats TV-pakker. ViasatPlus er uopsigeligt i 12 mdr. Eksisterende Viasat kunder får forlænget deres hovedabonnement, så det er uopsigeligt i 12 mdr. fra oprettelsesdatoen på ViasatPlus.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
stonefree Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-September-2006
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af Kaktudsen Kaktudsen skrev:

Bare for at være helt sikker: Er det rigtigt at man skal betale for at optage Viasat programmer / bruge den indbyggede HD ?  Og i så fald; Hvorfor ?

Hvorfor - tjah - fordi de kan! Og ja det er noget svineri.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 23:51
Oprindeligt skrevet af stonefree stonefree skrev:

Oprindeligt skrevet af Kaktudsen Kaktudsen skrev:

Hvorfor - tjah - fordi de kan! Og ja det er noget svineri.
Fatter ikke at nogen gider se deres lort, og samtidig blive taget i h.... og r..
De tillader ikke at man har et MedieCenter, og man skal betale kassen for evt. ekstra ydelser.
Efter min mening er Canal Digital langt bedre, men jeg ved godt, at hvis man har teenagepoder, så lever de jo via Paradise osv
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu