|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
Pilen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 08-April-2004 kl. 01:25 |
||
Er der ingen der bekymrer sig om køb fra udlandet...f.eks Bigpockets i England?. Hvis man køber skiver der, skal de så ikke igennem tolden ved postvæsenet i Danmark, før de sendes videre, med chance for at køber bliver knaldet helt vildt? Pil
|
|||
![]() |
|||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||
Hej Pilen Nej, det slipper man for når man handler indenfor EU's indre marked. Den pris som firmaet opkræver, er den pris man kommer til at betale. Ingen ekstra omkostninger. Det gælder ved handel i England, Sverige, Tyskland eller ethvert andet EU land. Der er en lille teknisk krølle, at hvis et firma sælger for mere en såvidt jeg husker 280.000 kr. til et land, så skal firmaet opkræve moms for det pågældende land (istedet for egen moms). Så for firmaer som handler meget med Danmark, kan man risikere at skulle betale 25% moms istedet for måske 15%. Men det er heldigvis firmaets ansvar at opkræve dem, så det man opkræves er stadig det endelige beløb. /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||
![]() |
|||
papabear ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 181 |
![]() |
||
Som Lars skrev: Fra et EU-land er der ingen problemer. Det kan der til gengæld være med bigpockets - se her: http://bigpockets.dk Redigeret af papabear |
|||
![]() (- som mangler afsnit 2 og 19 af 'Allo 'Allo samt BlackBooks afsnit 2 - anyone??) |
|||
![]() |
|||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||
Hej Papabear Jeg tror ikke Bigpockets er hverken værre eller bedre end så mange andre udenlandske postordre leverandører, og jeg vil gerne se en seriøs forklaring på den hjemmeside med Bigpockets forklaringer også. En ting jeg har bemærket, er at udenlandske firmaer har en anden kultur end de danske, og vi derfor godt kan ende i en fælde dér. Det er ikke nødvendigvis firmaerne der er noget galt med, men vi forventer at de prisen til trods leverer samme høje standard som de fleste danske netbutikker. Udenlandske firmaer regner ofte ordren for afsluttet når pakken er afsendt fra dem. Det er nu op til speditør/kurer at levere pakken den sidste del af vejen, og firmaerne regner det ofte ikke som deres ansvar at pakken vitterligt når helt frem. Er man ikke hjemme, og kureren stiller pakken udenfor og en forbipasserende snupper den, så regner postordre firmaet det ikke som deres problem. Det er det måske heller ikke, men en dansk butik vil normalt sige ok, vi sender kunden en ny pakke mens vi efterlyser den anden. Men når det er sagt, så har vi jo nogle ret strikse kreditkort regler herhjemme. Har man ikke fået varen, så kan man bede banken refundere pengene. Det foregår ved at man skriver under på en tro og love erklæring, og så skal de straks tilbageføre pengene. Herefter er det op til butikken at bevise at man rent faktisk har fået varen, hvad der må være svært hvis man ikke har kviteret for den. /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
|||
![]() |
|||
bindestreg1 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 48 |
![]() |
||
Hej Jeg har kigget lidt på siden (http://bigpockets.dk) og kan ikke rigtig at der er sket noget siden han oprettede den. Der står med store bogstaver at der snart vil komme mere info. Nu er der snart gået et år !!. Nederst på siden kan man godt nok se hvornår den sidste er gemt, men skal siden tages mere seriøst, skal han lave nogle linier med dato og skrive en slags dagbog. F.eks. 25.06.2003. Stadig ingen pakke. Prøv at kigge nederst på siden, det lille sorte/hvide loge. Hold musen hen over og se teksten. Hacker-emblen står der. Følg siden og se at emblemet hylder det at hacke. Citat start When you put the glider emblem on your web page, or wear it on clothing, or display it in some other way, you are visibly associating yourself with the hacker culture Citat slut Jeg skal ikke dømme ejeren af http://bigpockets.dk, men han skal oppe sig noget mere for at siden skal virke troværdig. Altsammen er jo bare min mening. |
|||
Hilsen
Bindestreg1 -------------------------------------------- Tab og vind med samme sind Fandens svært at græde, når man har vundet. |
|||
![]() |
|||
papabear ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 181 |
![]() |
||
Så længe alt går vel, er bigpockets sikkert nogenlunde som de andre. De to store forskelle er: 1. Deres fragtrates er væsentlig højere end de (fleste?) andres. Mht. den omtalte side, så er jeg ret godt orienteret om sagen (læs
længere nede). Jeg forstår nu ikke at du betegner den som useriøs - jeg
har nok en anden holdning. Fx. tror jeg da ikke at nogen gad at
registrere et domæne, blot for at småbrokke sig over at 3 DVD´er måtte
brændes om eller lignende
Ja - men den holder jo ikke, så længe firmaet opkræver et total-beløb, hvor fragt er inkluderet.
Den holder desværre heller ikke altid - og bl.a. ikke i dette tilfælde. Meget kort historie: Efter at have handlet hos firmaet tidligere (uden problemer), bestilles nogle CD, DVD og DVD-RW. Der kommer igen varer. Der klages BP svarer, at varen er leveret. Der klages BP svarer, at varen er leveret og kvitteret for Der spørges efter T&T-nummer og transportør, og efter noget tid tid og nogle rykkere oplyses dette endeligt. Hos transportøren benægtes at der er kvitteret for pakken, ligesom det oplyses at der ingen forespørgsler har været fra BP vedr. forsendelsen (!) Efter nogen efterforskning hos transportøren viser det sig, at pakken er læsset af på en forkert adresse og det bekræftes at der ikke er kvitteret for den - vognmandens fejl. Dette oplyses til BP af både køber og transportøren. BP indvilger i at fremsende en erstatningspakke, idet transportøren jo er erstatningspligtig. Der sker ikke en fis, så BP rykkes., Der sker ikke en skid, så BP rykkes igen nogle gange. Herefter oplyser BP at pakken er sendt og at de ikke gider høre mere vrøvl. BP bedes om at oplyse T&T-nummer BP oplyser (efter rykker) at de intet T&T-nummer har, "da pakken jo skulle sendes for transportørens regning". Transportøren oplyser, at der altid er et T&T-nummer. BP rykkes igen for T&T-nummer - ingen reaktion. Transportøren går nu (under højlydt jamren) med til at checke alle forsendelser fra BP i den givne periode. Det oplyses herefter fra transportøren, at der ingen pakker er afsendt fra BP til køber i det givne tidsrum(!!) Denne oplysning foreholdes BP, der ikke svarer - heller ikke efter adskillige rykkere. Ligeledes har henvendelser på bl.a. fax til direktionen for holding-firmaet ingen reaktion givet. Da varerne var betalt med kreditkort allerede da den første leverance udeblev, er fristen for at trække beløbet tilbage via PBS desværre overskredet. ![]() Resultat: Forbrug af telefon, fax osv. til england ca. 400,- kr - og ingen varer.... ![]() |
|||
![]() (- som mangler afsnit 2 og 19 af 'Allo 'Allo samt BlackBooks afsnit 2 - anyone??) |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej Papabear Tak, rart med lidt mere kød på historien /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
|||
![]() |
|||
Peter 2 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 48 |
![]() |
||
Jeg har ikke fundet information om fristens længde på www.dankort.dk, www.net-tjek.dk, www.forbrugersikkerhed.dk, www.betaling.dk, eller www.pbs.dk . I en vilkårlig bank findes dog disse regler: http://www.lsb.dk/lsb/indhold/omlsb/andre-emner/regler/visak ort.pdf/visakort.pdf som anfører at man skal henvende sig
Men flere af de førstnævnte websites anbefaler, at man kontakter butikken først - og hvis butikken er tilpas sløv, kan der jo gå lang tid, inden man får svar. Moralen er vel, at uanset hvad butikken svarer på ens henvendelse, skal man hurtigt bede banken om at tilbageføre beløbet. Så kan butikken lære det! (Og dukker det senere varer op, er det vel ingen kunst at foretage en ny betaling.) |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hmmm.... en henvendelse til banken dengang resulterede i oplysningen om, at fristen var overskredet. På www.forbrugersikkerhed står der faktisk, at den gængse regel er, at standard-5-årsreglen er gældende. Jeg ved ikke om disse regler kun gælder indenlands (e-mærket), eller om VISA udenlands også er dækket, det må jeg lige finde ud af. Tak for info! ![]() (Bortset fra det er bigpockets.co.uk stadig nogle platugler ;-) |
|||
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |