|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
nickdane ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-December-2008 Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 30-December-2008 kl. 10:39 |
Hej.
Som vekselkursen på pund falder bliver det attraktivt at købe TV i UK. (Er påmærksom på udfordringen med TV-tuneren). ER der nogle som har erfaringer med køb i UK og evt. kan anbefale en god butik? VH. Nickdane |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej nickdane, og velkommen til recordere.dk Ork.......vi er masser der har købt i UK gennem tiderne. Vi har ofte købt fra KrishAV, som er særdeles bekendt med at handle og sende til DK Blot skal du være opmærksom på, at fragten hjem er ret dyr, ligesom der kan være forskel på UK TV tunere i forhold til danske ditto: http://www.krishav.co.uk/store/index.asp Redigeret af Hother - 30-December-2008 kl. 10:50 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
HighDef ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Maj-2006 Status: Offline Point: 131 |
![]() |
trækker lige denne gamle tråd op, da jeg har et par lignende spørgsmål:
Skal købe et Samsung b850 plasma. Prisen i hifiklubben er over 16.000 kr. mens det kan købes i England for ca. 9.000 kr. så der er tale om en kæmpe besparelse (er klar over der kommer fragt oveni). Derfor:
|
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Hej HighDef
Jeg kan ikke svare på alle dine spørgsmål, men lidt hjælp er bedre end slet intet.. Jeg mener der er tale om en anden tuner i den engelske. Men du kan vel bare købe en boks fra Yousee, Stofa eller bokser.. Om stikkene er kompatible.. jeg regner med du mener strømstik? - mit kabel skulle bare skiftes ud til et ganske alm. stik til en stationær pc. De koster 50 kroner, men ofte kan forhandleren vedlægge det hvis du gør opmærksom på det. Tror du skal høre Samsung DK og forhandler om garantien. Om det skal sendes til england ved rep, kommer an på garantiordningen. Ved køb at mit pioneer var der 1 års rep af Pio dk. Du kan altid købe en forsikring herhjemme som kan ordne det. Der er mange, securator, edbforsikring mm. Om du skal betale dansk eller engelsk moms er forhandlerens ansvar at gøre opmærksom på. Det er ham som står med dinglebærene hvis der opstår et problem. Hvis sælger sælger for mere end 250 tusind kroner, skal sælger sørge for at betale dansk moms. Jeg mener tlcbroadcast har det, men er ikke sikker. |
|
![]() |
|
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
Derfor:
Som regel virker tunerne ikke 100% i dk (manglende undertekster), men ved ikke om der kan være undtagelser
Du skal formentlig have en adaptor eller anden ledning
Kan jeg ikke forestille mig, den er jo ikke købt igennem Samsung dk
Ved reklamation (for køb indenfor EU) er det forhandleren der skal betale fragt begge veje, men du skal måske selv lægge ud. Jeg ville dog sørge for at have dette på skrift fra forhandleren på forhånd. Eksempelvis med køb i UK ved Krishav. Som udgangspunkt mente Krishav, (som flere herinde tidligere har købt Pioneer ved), at køber selv skulle betale fragt ihvertfald den ene vej. Efter der så blev "klaget" over det herinde, ville han alligevel godt overholde reglerne. Så man bør ihvertfald overveje besparelse kontra udgift/problemer med evt. reklamation. Så jeg ville vælge min forhandler med omhu og google etc i forvejen og få alt på skrift.
Nej, for forbrugere er der ikke noget told/moms indenfor EU
Hvis det skal være UK ville jeg eksempelvis kigge ved Amazon.co.uk som jeg generelt har læst pæne ting om. Personligt ville jeg dog kigge i Tyskland. Check eksempelvis idealo.de, den starter ved 1365 Euro. Redigeret af thor-thor - 13-Oktober-2009 kl. 11:24 |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Anima
Mange tak for hurtige og kompetente svar. Jeg har kontaktet Samsung DK men har ikke hørt fra dem endnu. Vil man undgå problemerne med tuner og strømstik ved at købe i Tyskland? Det lyder lidt indviklet med momsen, men er det korrekt forstået at sælger ikke må have solgt for mere end 250.000 kr. i indeværende år til danske kunder? |
|
![]() |
|
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
Strømstik er det samme i i DK og tyskland. Mht. tunere kommer det an på hvilken skærm du køber, nogle har samme tunere begge steder, ved andre kan der være forskel. Mht. moms er det korrekt som du skriver. Men det er ikke dit problem, du skal bare betale den forlangte pris, så er moms etc. sælgers problem. |
|
![]() |
|
![]() |
Tusind tak for svar Thor.
Der er tale om et Samsung b850 plasma. Jeg må forhøre mig hos Samsung om det er samme tuner i danske og tyske modeller. Utroligt, at det skal være 6.000 kr. billigere syd for grænsen. Der mangler virkelig konkurrence herhjemme ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Check også tunere etc. ved den forhandler du køber ved. Du skal nok ikke forvente at Samsung dk, har den store interesse i at hjælpe dig i forbindelse med at købe i udlandet (hvilket man vel godt kan forstå, det er jo handler/penge der går deres næse forbi) |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Jeg mener ikke at der mangler konkurrence i DK i forhold til Tyskland eller UK. Man skal huske på, at forhandlerne i DK er underlagt større afgifter, større huslejeomkostninger, højere lønomkostninger og endelig en højere moms. Så i det store og hele tror jeg skam gerne at danske forhandlere ville være helt på prislinie med øvrige omliggende lande |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Ja men så skal de danske forhandlerne bare flytte til et lande med som ikke har større afgifter, større huslejeomkostninger, højere lønomkostninger og endelig en højere moms, vi leve jo i et global verdens orden og for at danske forhandlerne skal overleve over for udenlandske forhandlere, så skal der tænke nyt, eller så bliver de nød til at lukke, der er faktisk en del danske forhandlerne, der netop har gjort det i år, de har give op netop på grund af de høje udgifter man har her i landet.
Hvis man ikke snart begynder at tænke nyt, her i lille dyre Danmark, så komme der til at lukke mange dansk forhandlerne i fremtiden, netop på grund at det er for dyrt at drive forretning i Danmark. Folk gå i Dansk butikken og se på vare, men købe i udlandet. Redigeret af Startrek - 13-Oktober-2009 kl. 12:26 |
|
![]() |
|
![]() |
Så må vi andre jo også hellere flyttte! Så kan vi allesammen bo i Kina, der er det sikkert billigere (der skulle også være så smukt på denne årstid Bortset fra det synes jeg folk glemmer at nævne når tingene er billigere herhjemme. For et stykke tid siden kiggede jeg efter Onkyo 707/807 og Logitech Squeezebox og begge dele var faktisk en smule billigere i Dk. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |