recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb i UK
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb i UK

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
nickdane Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-December-2008
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb i UK
    Sendt: 30-December-2008 kl. 10:39
Hej.
Som vekselkursen på pund falder bliver det attraktivt at købe TV i UK. (Er påmærksom på udfordringen med TV-tuneren).

ER der nogle som har erfaringer med køb i UK og evt. kan anbefale en god butik?

VH.
Nickdane
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 10:44

Oprindeligt skrevet af nickdane nickdane skrev:

Hej.
Som vekselkursen på pund falder bliver det attraktivt at købe TV i UK. (Er påmærksom på udfordringen med TV-tuneren).

ER der nogle som har erfaringer med køb i UK og evt. kan anbefale en god butik?

VH.
Nickdane

Hej nickdane, og velkommen til recordere.dk

Ork.......vi er masser der har købt i UK gennem tiderne. Vi har ofte købt fra KrishAV, som er særdeles bekendt med at handle og sende til DK

Blot skal du være opmærksom på, at fragten hjem er ret dyr, ligesom der kan være forskel på UK TV tunere i forhold til danske ditto:

http://www.krishav.co.uk/store/index.asp

Redigeret af Hother - 30-December-2008 kl. 10:50
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
HighDef Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Maj-2006
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 10:36
trækker lige denne gamle tråd op, da jeg har et par lignende spørgsmål:

Skal købe et Samsung b850 plasma. Prisen i hifiklubben er over 16.000 kr. mens det kan købes i England for ca. 9.000 kr. så der er tale om en kæmpe besparelse (er klar over der kommer fragt oveni).

Derfor:
  • Er der tale om en anden tuner i den engelske udgave?
  • Er stikkene kompatible med det danske system?
  • Er der problemer med lydoverførslen?
  • Er man indbefattet af Samsung Danmarks pixelgaranti og generelle garanti?
  • Såfremt TV'et har den velkendte hyletone, skal den så sendes tilbage til rep. i England på egen regning? 
  • Skal man betale differencen til dansk moms?
  • Hvor kan det anbefales at købe dette TV i en engelsk webshop (krishav forhandler ikke dette tv)?
På forhånd tak for hjælpen!
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 11:08
Hej HighDef

Jeg kan ikke svare på alle dine spørgsmål, men lidt hjælp er bedre end slet intet..

Jeg mener der er tale om en anden tuner i den engelske. Men du kan vel bare købe en boks fra Yousee, Stofa eller bokser..

Om stikkene er kompatible.. jeg regner med du mener strømstik? - mit kabel skulle bare skiftes ud til et ganske alm. stik til en stationær pc. De koster 50 kroner, men ofte kan forhandleren vedlægge det hvis du gør opmærksom på det.

Tror du skal høre Samsung DK og forhandler om garantien. Om det skal sendes til england ved rep, kommer an på garantiordningen. Ved køb at mit pioneer var der 1 års rep af Pio dk. Du kan altid købe en forsikring herhjemme som kan ordne det. Der er mange, securator, edbforsikring mm.

Om du skal betale dansk eller engelsk moms er forhandlerens ansvar at gøre opmærksom på. Det er ham som står med dinglebærene hvis der opstår et problem. Hvis sælger sælger for mere end 250 tusind kroner, skal sælger sørge for at betale dansk moms.

Jeg mener tlcbroadcast har det, men er ikke sikker.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 11:17
Derfor:
  • Er der tale om en anden tuner i den engelske udgave?

Som regel virker tunerne ikke 100% i dk (manglende undertekster), men ved ikke om der kan være undtagelser

• Er stikkene kompatible med det danske system?  

Du skal formentlig have en adaptor eller anden ledning  

• Er man indbefattet af Samsung Danmarks pixelgaranti og generelle garanti?

Kan jeg ikke forestille mig, den er jo ikke købt igennem Samsung dk

• Såfremt TV'et har den velkendte hyletone, skal den så sendes tilbage til rep. i England på egen regning? 

Ved reklamation (for køb indenfor EU) er det forhandleren der skal betale fragt begge veje, men du skal måske selv lægge ud. Jeg ville dog sørge for at have dette på skrift fra forhandleren på forhånd.

Eksempelvis med køb i UK ved Krishav. Som udgangspunkt mente Krishav, (som flere herinde tidligere har købt Pioneer ved), at køber selv skulle betale fragt ihvertfald den ene vej. Efter der så blev "klaget" over det herinde, ville han alligevel godt overholde reglerne. Så man bør ihvertfald overveje besparelse kontra udgift/problemer med evt. reklamation. 

Så jeg ville vælge min forhandler med omhu og google etc i forvejen og få alt på skrift.   

• Skal man betale differencen til dansk moms?

Nej, for forbrugere er der ikke noget told/moms indenfor EU

Hvis det skal være UK ville jeg eksempelvis kigge ved Amazon.co.uk som jeg generelt har læst pæne ting om.

Personligt ville jeg dog kigge i Tyskland. Check eksempelvis idealo.de, den starter ved 1365 Euro.

Redigeret af thor-thor - 13-Oktober-2009 kl. 11:24
Til top
HighDef Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 11:23
Hej Anima

Mange tak for hurtige og kompetente svar.

Jeg har kontaktet Samsung DK men har ikke hørt fra dem endnu.

Vil man undgå problemerne med tuner og strømstik ved at købe i Tyskland?

Det lyder lidt indviklet med momsen, men er det korrekt forstået at sælger ikke må have solgt for mere end 250.000 kr. i indeværende år til danske kunder?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 11:27

Strømstik er det samme i i DK og tyskland.

Mht. tunere kommer det an på hvilken skærm du køber, nogle har samme tunere begge steder, ved andre kan der være forskel.

Mht. moms er det korrekt som du skriver. Men det er ikke dit problem, du skal bare betale den forlangte pris, så er moms etc. sælgers problem.

Til top
HighDef Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 11:37
Tusind tak for svar Thor.

Der er tale om et Samsung b850 plasma. Jeg må forhøre mig hos Samsung om det er samme tuner i danske og tyske modeller.

Utroligt, at det skal være 6.000 kr. billigere syd for grænsen. Der mangler virkelig konkurrence herhjemme
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 11:43

Check også tunere etc. ved den forhandler du køber ved.

Du skal nok ikke forvente at Samsung dk, har den store interesse i at hjælpe dig i forbindelse med at købe i udlandet (hvilket man vel godt kan forstå, det er jo handler/penge der går deres næse forbi)

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 12:05

Oprindeligt skrevet af HighDef HighDef skrev:

Tusind tak for svar Thor.

Der er tale om et Samsung b850 plasma. Jeg må forhøre mig hos Samsung om det er samme tuner i danske og tyske modeller.

Utroligt, at det skal være 6.000 kr. billigere syd for grænsen. Der mangler virkelig konkurrence herhjemme

Jeg mener ikke at der mangler konkurrence i DK i forhold til Tyskland eller UK. Man skal huske på, at forhandlerne i DK er underlagt større afgifter, større huslejeomkostninger, højere lønomkostninger og endelig en højere moms. Så i det store og hele tror jeg skam gerne at danske forhandlere ville være helt på prislinie med øvrige omliggende lande

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 12:15
Ja men så skal de danske forhandlerne bare flytte til et lande med som ikke har større afgifter, større huslejeomkostninger, højere lønomkostninger og endelig en højere moms, vi leve jo i et global verdens orden og for at danske forhandlerne skal overleve over for udenlandske forhandlere, så skal der tænke nyt, eller så bliver de nød til at lukke, der er faktisk en del danske forhandlerne, der netop har gjort det i år, de har give op netop på grund af de høje udgifter man har her i landet.

Hvis man ikke snart begynder at tænke nyt, her i lille dyre Danmark, så komme der til at lukke mange dansk forhandlerne i fremtiden, netop på grund at det er for dyrt at drive forretning i Danmark.

Folk gå i Dansk butikken og se på vare, men købe i udlandet.

Redigeret af Startrek - 13-Oktober-2009 kl. 12:26
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 12:25

Så må vi andre jo også hellere flyttte! 

Så kan vi allesammen bo i Kina, der er det sikkert billigere (der skulle også være så smukt på denne årstid

Bortset fra det synes jeg folk glemmer at nævne når tingene er billigere herhjemme. For et stykke tid siden kiggede jeg efter Onkyo 707/807 og Logitech Squeezebox og begge dele var faktisk en smule billigere i Dk.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu