recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb i UK
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb i UK

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 12:33
Kina vise bare hvad det skal koste, og derfor flytte man stor set hele prod. til Kina og derfor er bla. Kina en af verden rigeste lande, man det går så ud over arbejdsplads i vesten og især Danmark er bla. løn så høj at man skal ned på Kinesiske løn neveu for at man kan konkurrerer med Kina, så bare sagen med SAS som netop prøve at få løn ned på Kinesiske løn neveu, for at kunne konkurrerer i en global verden.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 12:38

Nej, Kina viser hvad det kan koste: Hvis man er ligeglad med dårlige arbejdsforhold/manglende rettigheder for de ansatte, manglende arbejdssikkerhed, ringe lønninger etc.

Så kan man selvfølgelig producere til "hvad det skal koste" prisen.

Men mon ikke den debat hører til i en selvstændig tråd, istedet for i "køb i UK" tråden

Redigeret af thor-thor - 13-Oktober-2009 kl. 12:40
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af HighDef HighDef skrev:

Utroligt, at det skal være 6.000 kr. billigere syd for grænsen. Der mangler virkelig konkurrence herhjemme

Der mangler et større marked for tingene herhjemme. I udlandet sælger de flere, så de får bedre priser når de køber ind, samtidigt med som Hother siger, at omkostningerne herhjemme er større.

Jeg har dog set, at flere og flere mærker prøver at gøre differencen mindre - det har jeg set da jeg ledte efter min kommende reciever, en SR6004. Problemet er dog stadig, at tyskerne dumper priserne - her er der alligevel 1000 kroners forskel i prisen, og det er langt mere end forskellen er med den tyske moms. ((999 EUR /1,19)*1.25*7.44 = ~7800... 700 mindre end priserne hos de danske forhandlere)

Jeg ville søge på google om der ikke er en tråd med køb af samsung fra udlandet - jeg mener bestemt at problemer med tunere har været oppe før, men som sagt: for besparelsen kan du jo købe en boks, og drage nytte af alle ekstrafunktionerne.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 23:05

Nu er en del af besparelsen i UK i hvert fald pga den lave kurs.Og glem alt om Samsungs Nordiske garanti med feks pixel, afhentning levering osv. Det samme gælder v køb i Tyskland, - hvor netbutikkernes produkter ofte er parallelimporteret fra Polen,Tjekkiet osv. Samtidigt kan man som udgangspunkt kun handle ved at  betale forud i både Tyskl og UK.

Forøvrigt kørte de et messetilbud på Samsung850 i Odense på 12.995kr        

Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 00:11
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Nu er en del af besparelsen i UK i hvert fald pga den lave kurs.Og glem alt om Samsungs Nordiske garanti med feks pixel, afhentning levering osv. Det samme gælder v køb i Tyskland, - hvor netbutikkernes produkter ofte er parallelimporteret fra Polen,Tjekkiet osv. Samtidigt kan man som udgangspunkt kun handle ved at  betale forud i både Tyskl og UK.

Forøvrigt kørte de et messetilbud på Samsung850 i Odense på 12.995kr        

Ang. det messe tilbud, så var det lidt af en nitte, med mindre man bor på fyn, eller i sønderjylland. Jeg bestillte denne skærm, desværre er det kun KT-radio fyn, som sælger til messe pris, så hvis man bor på sjælland, så kan man godt glemme dette tilbud. Da butikken ingen aftale har med nogle vognmænd, så skal der betales normal takst, hvilket hurtigt løber op - og så er tilbudet ikke så spændende mere

Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 00:15

En pakke BUKO pikant ost med et indhold på 200 gram koster i Netto (såkaldt "discount" supermarked) 15.00 kr. I Tyskland koster den 1.00 - 1.2 Euro. Prisen er altså næsten doppelt så høj i Danmark som i Tyskland. Momsen i Danmark er godt nok noget højere en momsen på fødevarer i Tyskland, men dét alene kan selvfølgelig ikke retfærdiggøre den høje pris i Danmark?

Dansk supermarked som ejer Bilka, Netto, og Føtex har år efter år saftige milliardoverskud, så, det er altså ikke sådan at detailhandlen som sådan ikke tjener penge.

En forhandler vil selvfølgelig helst købe så billigt ind som muligt, da han jo helst vil have en så høj fortjeneste som muligt. Selvfølgelig vil kunderne også helst købe så billigt ind som muligt. MEN...

Det ER altså også tilladt at prutte om prisen når man handler fladskærm og den slags.

For nyligt (23 september), havde IDÉ møbler en "Night shopping" aktion (åben til kl. 22.00) med 25% rabat på alle varer der ikke var nedsat i forvejen. Jeg smuttede ud til Støc Bo i Esbjerg, og lavede en lille handel som betød, at jeg fik lidt mere end 25% rabat + fri levering. Ugen efter smuttede jeg ned i Bo Bedre, og forhandlede mig frem til endnu en rabat på nogle andre ting som de ikke havde i samme kvalitet i Støc Bo. Jeg fortalte sælgeren, at jeg ALTID prutter om prisen. "Man skal jo handle, det gør du jo også selv". Han svarede: selvfølgelig.

Hvis man er utilfreds med prisen ét sted, kan man jo bare prutte om prisen eller købe et andet sted. Gæt, hvor jeg køber BUKO pikant ost henne? Jep, hver gang jeg handler ind i Deutschland... Mange små bække..., og NUL gæld...

Redigeret af Firebird - 14-Oktober-2009 kl. 00:48
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu